Death Note - personal opinion || Death Note - osobista ocena

in #anime6 years ago

source: https://pl.wikipedia.org/wiki/Death_Note

ENGLISH

Introduction

Hello everyone. Last 3 days I was watching the "Death note" anime and I decided to share my opinions and thoughts about that. I think I will be doing posts like that more often, so if you like it, feel free to follow. Let's move to the topic. We will move to the exact parts of the anime now. I am going to rate each part in a 1-10 scale, and then describe it with few words. After that, we will move to the conclusions and thoughts, that stays in my mind all the time now.

Plot 9/10

About the plot, to not spoil anything to people who didn't watch it, yet. That is a big mindgame between geniuses. The tricks they use, the whole situation that lasts for years, all that stuff is full of mysterious climat, that really helps to feel, what characters were feeling at that time. I really like psychological series like this one, where we can see the changes in someone's mindset, attitude and actions. I am going to rate the plot high, 9/10.

Music 10+/10

Definitelly a masterpiece. I do not really know, how many people were working on that, but I love the music of this anime. It is perfect; matches the action and intensifies the emotions for about 1000% (well, L liked to talk about %s, so I believe it is a good inside joke between me and people who already watched the serie). I am going to rate music as 10+/10.

Graphics 8.5/10

I always look at that aspect of the anime. It is the main thing, that makes me start watching a serie, or not. I really enjoyed the Death note's graphics. Also, I am kind of amazed, because my real friend (the one who made a description of Okinawa's sunrise I've shared to you some time ago) looks almost literaly like Yagami Raito. That made me start the serie... and I finished it in no time. I am going to rate graphics 8,5/10. I really enjoyed it, but some characters were a bit ugly in my opinion. Still, 8.5 is a high rate.

Characters 9.5/10

There were few characters I really, really loved. First of all, Yagami Raito, of course. His determination of achieving his goals was amazing. Then, L - the most inteLLigent character of the whole anime. Near, who made me laugh, when playing his toys in such situations. Ryuuku, who was obsessed about apples - always makes me laugh. Watari, who... well, I cannot tell you, as it would be too big spoiler. But people who watched that, probably know, what I mean. He was a really good character, with an attitude of an angel for a specific group. I am going to rate characters in general as 9,5/10. As I said, some of them were ugly, and I didn't really like attitude of some of them.

General opinion 10/10

In general, I think the anime was great. I was procrastinating watching it, same as I did with Code Geass in the past... and same, as with Code Geass, I regret I was procrastinating it for so long. In general, even if some rates earlier were not 10/10, I am going to rate the whole anime as 10/10. I really enjoyed the time spent on watching it. It was really enjoyable to watch the path of Yagami Raito, L and the rest of the characters. A deserved 10/10.

Conclusions and thoughts after watching the serie

Well, what can I say. Since Kira appeared, I was thinking about how would I act, if I had a power like Kira. Would I be able to do the same? I guess, no... of course not. But he did that... and even if his methods were not too good, he wanted to do something good. I also want to do something good, but not on this way. I need to find my own way to make the world better. Maybe my content will be able to help someone... it is worth to keep trying, to hear this sentence someday...
"Thank you." It is the best reward.

Sincerely,
S.D.

// // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // // //

POLSKI

Wstęp

Cześć wszystkim. Przez ostatnie 3 dni oglądałem "Death Note" i zdecydowałem się podzielić z Wami moimi opiniami i przemyśleniami na temat tego dzieła. Myślę, że będę wstawiał takie posty częściej, więc jeśli Ci się spodoba, nie zapomnij o opcji śledzenia mojego bloga. Przejdźmy do tematu. Przejdziemy sobie po kolei przez poszczególne części oceny tego anime. Każdą z nich podsumuję oceną w skali 1-10, załączając krótki opis. Po tym, przejdziemy do wniosków i przemyśleń, jakie narodziły się w mojej głowie podczas śledzenia losów bohaterów "Death Note".

Fabuła 9/10

Nie mogę na ten temat powiedzieć za dużo, by nie spoilerować osobom, które jeszcze nie obejrzały tej serii. Jest to jedna, wielka gra, pomiędzy geniuszami. Podstępy, których używają, cała sytuacja, trwająca kilka lat, wszystko owiane pewnego rodzaju tajemnicą... to wszystko pomaga wczuć się w klimat i poczuć, co czuli bohaterowie w czasie wydarzeń. Bardzo lubię serie, gdzie tak dobrze pokazane są zmiany w nastawieniu, akcjach i psychice bohaterów. Oceniam fabułę wysoko, na 9/10.

Muzyka 10+/10

Definitywnie arcydzieło. Nie wiem, ile osób nad nią pracowało, jednak kocham muzykę tego anime. Jest perfekcyjna; pasuje do akcji i potęguje emocje o około 1000% (L lubił mówić o procentach, więc uznałem, że to dobry inside joke między osobami, które oglądały tę serię). Oceniam muzykę na 10+/10.

Grafika / kreska 8.5/10

Zawsze patrzę na ten aspekt anime. Jest to główny czynnik, który decyduje o tym, czy dam serii szansę, czy nie. Naprawdę podobała mi się kreska w "Death Note". Dodatkowo, jestem zdumiony tym, że mój Przyjaciel z reala (ten, który przygotował opis wschodu Słońca z Okinawy, którym dzieliłem się z Wami jakiś czas temu) wygląda prawie identycznie jak Yagami Raito. To spowodowało, że zacząłem tę serię... i skończyłem ją w bardzo krótkim czasie. Oceniam grafikę na 8.5/10. Naprawdę mi się podobała, jednak było kilka postaci, które moim zdaniem były brzydkie. Nie zmienia to faktu, że 8.5/10 jest oceną wysoką.

Postaci 9.5/10

Było kilka postaci, które naprawdę bardzo polubiłem. Po pierwsze, Yagami Raito, oczywiście. Jego determinacja w dążeniu do osiągnięciu celów, które sobie postawił, była niesamowita. Następnie, L - najbardziej inteLigentna postać całej serii. Near, który zawsze rozśmieszał mnie, gdy bawił się swoimi zabawkami, nawet w sytuacjach kryzysowych. Ryuuku, który miał obsesję na punkcie jabłek, zawsze mnie rozśmieszał. Watari, który... no i tu kończy się to, co mogę powiedzieć, żeby nie było zbyt dużego spoilera dla osób, które nie oglądały. Ale ci, którzy widzieli, wiedzą o co chodzi... Jego nastawienie w stosunku do pewnej grupy ludzi było wręcz anielskie. Postacie ogólnie ocenię na 9.5/10, gdyż - tak jak powiedziałem - niektóre z nich były brzydkie oraz reprezentowały nastawienie, które nie do końca mi się podobało.

Ocena ogólna 10/10

Ogólnie myślę, że anime było świetne. Odwlekałem obejrzenie go, tak sao jak kiedyś robiłem z Code Geass... i tak samo, jak w przypadku Code Geass, teraz żałuję, że tak to odkładałem w czasie przez tak długi okres. W ogóle, nawet jeśli niektóre oceny były poniżej 10/10,to właśnie będzie moja ocena końcowa. Anime to zasługuje na pełną dychę w moim mniemaniu. Naprawdę bardzo przyjemnie spędziłem czas na oglądaniu go. Z zaangażowaniem oglądałem drogę przebytą przez Yagami Raito, L i pozostałych bohaterów. Zasłużone 10/10.

Wnioski i przemyślenia po obejrzeniu serii

Cóż mogę powiedzieć... od kiedy Kira się pojawił, zacząłem myśleć, co zrobiłbym na jego miejscu, gdybym miał taką moc. Byłbym w stanie zrobić to, co on? Zgaduję, że nie... oczywiście, że nie. Ale on to zrobił... i mimo tego, że jego metody nie były dobre, chciał zrobić coś dobrego dla świata. Ja również chcę zrobić coś dobrego, jednak muszę znaleźć własną drogę... droga Kiry mi nie odpowiada zupełnie. Muszę znaleźć swój sposób na to, by uczynić świat lepszym. Może mój kontent będzie narzędziem, które mi pomoże... warto dalej próbować, by na końcu tej drogi usłyszeć to jedno słowo... "Dziękuję". To najlepsza nagroda, jaką można dostać.

Z poważaniem,
S.D.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 66167.71
ETH 3014.78
USDT 1.00
SBD 3.73