[PL]Pierwsze wrażenie - Android Studio - #informatycznie

in #artykuly-pl6 years ago

Cześć!
Po prawie zdanej sesji postanowiłem zająć się programowaniem, ale tak dla siebie, a nie na potrzeby studenckich projektów. Padło na Android Studio - dawno się tym nie bawiłem, a kilka rzeczy mnie zaskoczyło i chciałbym je opisać :)

Dostępność dokumentacji

Byłem zaskoczony tym jak wiele można znaleźć na stronie Google. Wszystko co można zrobić w Android Studio jest dokładnie opisane w dokumentacji, wraz z praktycznymi przykładami. Powoduje to że praca w Android Studio nawet dla kogoś, kto dawno tam nie zaglądał jest prosta i intuicyjna. Wszystko jest przejrzyste i jasne - byłem tym mega zaskoczony! :D

Obsługa wielu języków

Zawsze chciałem aby wszystko co programuje obsługiwało wiele języków - na początek polski i angielski. Szybkie wyszukiwanie w Google i wszystko stało się jasne. Android Studio samo dba o wielojęzykowość naszej aplikacji. Wystarczy tylko dostarczyć pliki w języku polskim oraz w języku angielskim a Android sam wybierze które powinien używać - wow, jakie to wszystko proste.


Android sam wybierze odpowiedni plik "strings" na podstawie postfix'u

Edytor tekstowy i graficzny

Warto też wspomnieć o tym, że edytując UI mamy możliwość używania zarówno edytora graficznego ( drag and drop ) a także tekstowe, korzystając z języka XML.

Untitled.png

Graficzny edytor UI - na zdjęciu wygenerowane UI

Kompilowanie aplikacji

Jeżeli ktoś nie ma pod ręką telefonu z Androidem, to wciąż może testować aplikacje - na wirtualnym urządzeniu. Natomiast gdy posiadamy telefon z Androidem, wystarczy włączyć debugowanie ADB i można kompilować aplikacje bezpośrednio do naszego telefonu. Fajny bajer, którego akurat można było się spodziewać :D

Minusy?

Android wczytuje pliki graficzne z folderu "drawables". Niestety nie można tworzyć w nim żadnych innych folderów, pliki graficzne muszą znajdować się bezpośrednio w nim. Troszkę utrudnia to zarządzanie plikami graficznymi - chciałbym móc je sobie posegregować. Poza tym nie znalazłem nic innego co by mi przeszkadzało :)

Podsumowanie

Prawdopodobnie w ciągu paru dni pochwale się tutaj jakąś aplikacją, bo zawsze chciałem tworzyć na Androida - gry, aplikacje, cokolwiek :) Pomysł już mam, teraz tylko stworzyć aplikację, ładnie ją oprawić i może się przyjmie :) To tyle ode mnie na temat pierwszych wrażeń z Android Studio :)
Dzięki za przeczytanie! :)

Sort:  

Ze 3-4 lata temu trochę się bawiłem w programowanie na Androida. Ale nie wspominam tego zbyt dobrze, domyślny emulator tak przymulał, że nie dało się korzystać. Trzeba się było bawić w stawianie obrazu na VirtualBox albo korzystać z GenyMotion. Wiadomo, że to kwestia też posiadanego sprzętu, ale taka kobyła jak Visual Studio działała płynnie :)

PS Chyba główny tag miał być #pl-artykuly. I polecam też tagować #pl-programowanie, bo wtedy post będzie miał większy zasięg (ze względu na osoby, które obserwują tagi korzystając np z: https://steemit.com/polish/@nicniezgrublem/steem-enhancer-czyli-sposob-na-obserwowanie-tagow-i-powiadomienia-o-komentarzach-i-odpowiedziach)

Pewnie też dużo usprawnili Android Studio. Pamiętam czasy starych telefonów gdzie 3" to było wow. Też mi wtedy cięło na laptopie.
Z tagiem faktycznie, pomyliłem się :( I dzięki za ten o programowaniu! :)

Powodzenia w tworzeniu aplikacji :D

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 68734.33
ETH 3745.98
USDT 1.00
SBD 3.72