Polskie multitapy: Pogromcy Meatów (Wrocław)

in #beer6 years ago

8pl.png

Jakiś czas temu, pochylając się w jednym z multitapów nad szklanką Sharka z Widawy, pomyślałem, że dobrym pomysłem może być pisanie recenzji z takich miejsc. Miejsc gdzie można napić się rzemieślniczego piwa i przy tym nierzadko całkiem dobrze zjeść.

Idąc za tą myślą, zaprosiłem swoją żonę do lokalu, w którym wcześniej nie miałem okazji być. Uznałem, że tak będzie najrzetelniej pod kątem pisania recenzji, ponieważ pisząc o lokalu, który znam, mogę, świadomie lub nie, przemycać do tekstu swoje uprzedzenia bądź przesadny zachwyt.

Mowa o miejscu w samym sercu wrocławskiego rynku, o nazwie Pogromcy Meatów, która, nie będę zaprzeczał, dość mocno przykuła moją uwagę. W sobotni wieczór wybraliśmy się zatem przekonać się na własnej skórze, co ten multitap/restauracja ma nam do zaoferowania.

Po wejściu od razu w oczy rzuca się dość duży ścisk, ale podobno dotyczy to tylko górnego poziomu. Niestety dolnego nie miałem okazji zobaczyć, ponieważ odbywała się tam impreza zamknięta. Mimo wszystko mieliśmy trochę szczęścia i zajęliśmy ostatni wolny stolik. Rezerwacji nie dokonywałem, gdyż podobno trzeba to robić ze sporym wyprzedzeniem, a mój pomysł na ten lokal był spontaniczny.

Przejdźmy do konkretów. W lokalu dostępnych jest dwanaście kranów, a o tym co wydobywa się z każdego z nich informuje typowa dla multitapów tablica zapisana kredą. Niestety trafiliśmy na moment, który z różnorodnością wyboru gatunków piwa nie miał za wiele wspólnego - pięć IPA i trzy Stouty na dwanaście piw to nie jest to czego spodziewałem się po multitapie.

IMG_20180310_201308.jpg

Moja żona wybrała dla siebie niemieckiego Hefeweissbiera spod “dwójki” (14zł/0,5l), ja natomiast postanowiłem zacząć od numeru sześć czyli IPA z pędami sosny i świerku z Browaru Nepomucen (14zł/0,5l). Z piwem w ręku usiedliśmy aby przyjrzeć się menu.

IMG_20180310_201606.jpg

pogromcy_menu.jpg
źródło

A to jest dość zwięzłe, z dań głównych oferuje sałatki oraz buły z mięsem i oprócz tego kilka przystawek. Trzeba dodać, że buły to nie hamburgery, których jest we Wrocławiu pełno - reklamowane są jako kanapki na ciepło. Bez zbędnych ceregieli dokonaliśmy wyboru. Ja postanowiłem spróbować buły z ozorem (27zł), którego nie miałem okazji jeść przez kilka ostatnich lat, moja żona natomiast wybrała sałatkę z kaczką (30zł).

W trakcie krótkiego oczekiwania na jedzenie (kuchnia działa zaskakująco sprawnie i szybko), próbujemy piwa. Ola, jako fanka gatunku, jest zachwycona swoją pszenicą, ja natomiast jestem nieco rozczarowany swoim IPA - jest dość płytkie, brak w nim zapowiadanych nut leśnych tak w smaku jak i aromacie, ratuje je jedynie całkiem przyjemna goryczka. W międzyczasie uraczyłem się jeszcze malinowym IPA z Browaru Piwowarownia (14zł/0,5l), ale niestety nie pozostawiło ono w mojej pamięci żadnych pozytywnych wrażeń, dlatego nie zamierzam poświęcać mu w tym tekście uwagi.

IMG_20180310_203439.jpg

IMG_20180310_203458.jpg

IMG_20180310_204705.jpg

Co do samego jedzenia, to trzeba przyznać, że lokal staje na wysokości zadania. Sałatka według opinii Oli jest naprawdę pyszna, moja buła natomiast ma świetnie przyrządzone mięso i doskonale współgrające ze sobą dodatki w postaci marynowanej kalarepy, piklowanej czerwonej cebuli, kiełków oraz sosów verde oraz mayo chipotle. Należy wspomnieć, że całość jest dość pikantna, co nie zmienia jednak faktu, że z jedzenia oboje jesteśmy naprawdę w pełni zadowoleni.

Przyszedł czas, na krótkie podsumowanie. Generalnie miejsce z pełnym przekonaniem polecamy, ale mimo wszystko, biorąc pod uwagę opinię zarówno swoją jak i mojej żony, spróbuję wskazać zalety i wady Pogromców Meatów.

Plusy:
przystępne (jak na wrocławski rynek) ceny
czas oczekiwania na posiłek
jakość, pomysłowość i staranność jeśli chodzi o przygotowywanie potraw
coś innego na rynku przesyconym hamburgerami

Minusy:
ograniczony gatunkowo wybór piw (trzeba pamiętać, że może to być losowe)
potencjalny problem ze znalezieniem miejsc, zwłaszcza w weekendowe wieczory
zbyt głośna muzyka, przy której ciężko swobodnie rozmawiać

Adres:
Pogromcy Meatów
Rynek 22
11-400 Wrocław

stopka_logo.png

Chcesz poczytać więcej ciekawych artykułów o piwie?
Koniecznie odwiedź tych autorów:

@buzzbeergeek, @beers, @detlev, @gensek

Sort:  

I just upvoted You! (Reply "STOP" to stop automatic upvotes). Do społeczności: Jeżeli uważasz że głos został przyznany niesłusznie, przedstaw krótkie uzasadnienie w odpowiedzi do tego komentarza.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.030
BTC 68434.91
ETH 3745.67
USDT 1.00
SBD 3.66