Analiza Techniczna #12 – Podsumowanie spotkania z 19.09.2017

in #bitcoin7 years ago (edited)

mmc.jpg

Za nami kolejne #MorningMarketCall. Dzisiaj zgodnie z ustaleniami rozpocząłem cykl krótkich prezentacji wybranych zagadnień analizy technicznej. Pierwsza z nich obejmowała wstęp do analizy technicznej. Wszystkich, których ominęło spotkanie odsyłam do książki John J. Murphy - Analiza techniczna rynków finansowych.

Donate
BTC 15giA1VMBL3Ta97jwtZzsZSGjJkrUU2pfQ
ETH 0x5190d205d4b61c63a1f40f63847c8005acfbde9c

Bitcoin

Dzisiaj skupiłem się głównie na wykresach Bitcoina. Ostatnie decyzje docierające do nas z Chin i komentarze bankierów mocno wstrząsnęły ceną BTC. Wyprzedaż zatrzymała się na wsparciu w okolicach 2900 USD. Od tego czasu inwestorzy odrobili sporą część strat. Obserwatorzy rynku mogą powiedzieć „historia lubi się powtarzać”. Zauważcie, że spadki przebiegały przy zwiększonym wolumenie – szary prostokąt, ale jeszcze większą aktywnością wykazali się kupujący odrabiając ponad 24 godzinne spadki zaledwie w 4 godziny(!) Dla dalszych wzrostów kluczowe będzie przełamanie poziomu 4400 pkt, na drodze stoją poziomu 4070 oraz 4200 USD. W przypadku rozwinięcia spadku nie spodziewałbym się przełamania poziomu 3500 USD.

btch4.png

Podczas dzisiejszego spotkania pokazałem zakres korekty w wielu interwałach. Na wykresie o interwale D1 świetnie widać miejsce zatrzymania ceny oraz szczyty wyznaczające wsparcie na 2958 (śmiało można zaokrąglić do 3000) oraz 2909 (tak jak wcześniej zaokrąglę do 3000). Zielonymi strzałkami wskazałem miejsca rozpoczęcia i zakończenia korekty wraz z wolumenami. Rzućcie okiem na RSI. Na kilku spotkaniach wspomniałem, że jest to wskaźnik, na którym możemy rysować linie trendu. Popatrzcie w jakich miejscach wskaźnik został przełamany przez linie zaznaczone przeze mnie (kropkowa i kreskowa).

btcd1.png

Na kolejnym wykresie o interwale D1 wykorzystałem zniesienia Fibonacciego – narzędzie, które będzie przeze mnie omawiane w przyszłości. Zwróćcie uwagę na zniesienie 100% , 161,8% oraz 261,8%. Zniesienia 100 oraz 161,8% są punktami wsparcia i oporu, a zniesienie 261,8% szczytem. Co prawda cena nie zatrzymała się idealnie w wyznaczonych miejscach, ale wciąż zniesienia Fibonacciego są użytecznym narzędziem i pomagają wyznaczyć ważne poziomy cenowe.

btcd1fibo.png

@Mys namówił mnie na omówienie wykresu o interwale W1. Jestem pewien, że sam świetnie by sobie tym poradził, ale jego sugestia pozwoliła mi odnaleźć pewną analogię. Nigdy tego nie robiłem, ale tym razem poprawię wykres aby dokładniej wyjaśnić na czym ona polega. Jednym z założeń analizy technicznej jest to, że „historia lubi się powtarzać” tak jest i tym razem. Na wykres patrzmy od lewej do prawej a wszystko będzie jasne ;) Niebieskie strzałki – wolumen, czerwone strzałki rozpoczęcie korekty, zielone rozpoczęcie nowego ruchu wzrostowego, co zwykle kończyło się nowymi szczytami. Niby nic wyjątkowego, ale dajcie mi się wykazać. W IV kwartale 2016 roku został wyznaczony nowy szczyt, który w zasadzie do czerwca 2017 roku nie został pokonany (zielona pozioma kreska – 472 USD). Pod koniec czerwca wyznaczony jest nowy szczyt na 792 USD, a rozpoczęta korekta kończy się na... 472 USD. No dobrze mamy nowy szczyt w okolicach 1200 USD i krótka korekta zatrzymuje się na... 792 USD. Kolejne korekty nie mają podobnego scenariusza, ale ostatnia jak najbardziej tak! Popatrzcie na analogię 1 – nowy szczyt, 2 – krótka korekta (ale niemal za każdym razem lawinowa i krótka max 7 a min 2 świece), 3 – odbicie 3 na 5 przypadków od poprzedniego szczytu przy większym wolumenie i nowy szczyt. Idąc tym tokiem rozumowanie myślę, że w najbliższym czasie może zostać przeprowadzony atak na 5000 USD, a dalej... No cóż, ponoć historia lubi się powtarzać ;)

btcw1a.png

Ethereum

Tu wieje troszkę nudą i bardzo szybko chciałbym omówić wykres ETH/BTC. Bardzo ważnym wsparciem jest poziom 0,067 (szara linia), do tej pory nie udało się go przełamać, ale w ostatnim czasie odbicie od tego poziomu zatrzymywało się na oporze na 0,074 (zielone elipsy). A przełamanie tego oporu będzie kluczowe dla rozpoczęcia mocniejszego ruchu wzrostowego. Kolejne opory to 0,08 oraz 0,083, a wsparcia to zakres 0,057-0,063.

ETHd1.png

Znacznie ciekawiej prezentuje się cena Ethereum w ucięciu dolarowym. Korekta rozpoczęta na początku września zatrzymała się na wsparciu w okolicach 215 USD. Odwrócenie trendu spowodowało przełamanie poziomu 265 USD i wzrosty chwilowo wyhamowały. Myślę, że dla kontynuacji wzrostów korzystny będzie krótki „odpoczynek” i zebranie sił. Następnym poziomem cenowym jest 345 USD, uda się go osiągnąć jeśli pojawi się większa aktywność inwestorów. Również i w tym przypadku dobrze działa wskaźnik RSI.

ethusd.png

Monero

Ten wykres świetnie pokazuje fałszywe odbicie. W połowie sierpnia zapoczątkowane zostały wzrosty, które poskutkowały wyznaczeniem nowych szczytów na 0,035. Ze względu na wyraźny brak aktywności inwestorów i brak paliwa cena rozpoczęła krótką korektę, która zatrzymała się na wsparciu w okolicach 0,024. Od tego punktu cena lekko odbiła, ale t nie przekonało inwestorów do wsparcia wzrostów. Wyznaczony przeze mnie opór co prawda został naruszony, ale zadziałał poprawnie. Dziś znowu znajdujemy się w okolicach wsparcia na 0,024 i w mojej opinii w najbliższym czasie zostanie on przełamany. Najbliższe wsparcia znajduje się na 0,02. Chciałbym (raz jeszcze) zwrócić Waszą uwagę na wolumen, popatrzcie był on znacznie większy podczas wzrostów, w momencie jego spadku cena wyhamowała, a nawet zaczęła spadać. Mam nadzieję, że analiza wolumenu będzie dla Was równie ważna jak analiza cen :)

monero.png

Podsumowanie

Niestety, ze względu na krótkie prezentacje, o których wspomniałem na wstępie zmniejszyłem ilość analizowanych przeze mnie wykresów. Dziś bardzo dokładnie przeanalizowałem wykres BTC i nieco zaniedbałem altcoiny. Ale mimo to mam nadzieję, że zwróciłem uwagę na ważne aspekty, a dzięki krótkim prezentacją sami będziecie niedługo analizować interesujące Was wykresy :)

Aha... Do zobaczenia w Krakowie na Steem MeetUp ;)

Beatcoin.pl

Co nowego na Beatcoin.pl? Ze względu na dużą ilość kryptowalut Właściciele giełdy postanowili zmienić wygląd wybierania rynków. W mojej opinii lekki lifting zdecydowanie zwiększył czytelność – dobra zmiana w najlepszym wydaniu ;)

21751520_860824007420475_4701334537179635051_n.png

Dołącz do nas

Zapraszam do udziału w #MorningMarketCall na kanale Discord. Jeśli nie jesteś jeszcze zalogowany wystarczy, że klikniesz w link - https://discord.gg/mUhr5T9 i założysz konto.


tenor.gif

Analiza jest tylko przedstawieniem mojego punktu widzenia i nie stanowi „rekomendacji” w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Jeśli podejmujesz decyzje inwestycyjne na jej podstawie robisz to na własne ryzyko.

Sort:  


Nareszcie jakieś szersze spojrzenie (weekly), bo od niskich interwałów można oszaleć. Tyle się ostatnio dzieje.
Tak jak napisałeś, domknięcie luki do 3k na BTC musiało naturalnie nastąpić. Co dalej zobaczymy. Oby z trendem :)

Niskie interwały są fajne do cotygodniowych analiz, ale rzeczywiście masz rację raz na jakiś czas powinienem rzucić okiem na interwał W1. Co dalej? No cóż... historia lubi się powtarzać ;)

Congratulations @uzamkniete! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Ale małe przychody są teraz z tego steemit. 11 "wykopów" i dopiero 0.24 $. Zmniejszyło się coś chyba w ich algorytmie, dawniej przy tylu wykopach było już ze 3 $.

Możliwe, ale wiele zależy od siły głosu głosujących. Może w przypadku tych, którzy oddali głos na mój wpis jest ona niewysoka.

Cena STEEM mocno spadła w ostatnim czasie

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 71297.37
ETH 3698.84
USDT 1.00
SBD 3.75