AKU SUDAH NAIK BINGGUNG

in #bm6 years ago (edited)

Binggung

Aku makin naik binggung....

kerja
kehidupan harian
hubungan antara semua
kondisi kewangan
depression diri

Umur makin melanjut,tidak sedar sudah 28 tahun di dunia, memiliki aset yang tidak seberapa pun sudah aku naik binggung.Kalau dulu,hari raya tidak sabar ditunggu tirainya sebab masih tidak binggung fikir bermacam masalah.Sekarang cukup berbeza,raya makin tiba,kepala automatis berfikir baju raya,renovation rumah.Tambahan lagi kereta mahu diservis,hutang ptptn,mara.Sudahlah aku tidak habis study dulu,mana dapat minta bantuan kwsp. Bayar jak lah perlahan-lahan kan.. hurmmmmm..

Dulu waktu muda,membazir tidak tentu arah

Binggung,dulu kehidupan harian cuma pergi kelas,habis kelas memang balik hostel terus tidur. Itu duluuuu, masuk alam perkerjaan semua berbeza,mahu tidur? boleh, 6-8jam lepas tu jadi robot.Kerja! kerja! kerja!. Adakalanya aku stress,jadi aku lepaskan stress dengan berjumpa kawan-kawan,band,musik. Manatau rezeki besar,musik ble jadi karya masuk rezeki,manalah kita tahu kan.Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa tahu kan?

Tambah binggung,komputer buat hal,tidak hidup atau sinonimnya,ada rosak. Jadi pendek cerita, duitttt lagi mahu buat.Jadi terpaksa blogging dari smartphone yang outdated,sikit sikit lagging,so sadddd. Mo beli baru pun binggung,hahaha!.Tadi buat grab pun aku binggung sebab handphone cepat lowbat,tidak tahu kenapa?.Jangan-jangan minta tukar baru. ahh janganlahh.Oh ya,hari ini band Sekumpulan orang gila lancar video klip baru mereka yang bertajuk NOKTAH. Jadi aku mahu jugala tolong promote video mereka di insta aku, sudah cantik ayat aku susun,aku snap storylah video.Malang,handphone aku cakap "failed to upload",jadi tambahhh aku binggung.

Sekumpulan Orang Gila adalah band posthardcore yang berasal dari Malaysia.
Album terbaru mereka :Dermaga

Mari aku belanja video mereka :


Sekumpulan Orang Gila - Noktah

Alu kembali binggung,
@eyonlapar

Selamat Berpuasa!

Sort:  

Jangan terlalu binggung. LOL. Working life takes a little adjustment from student life.
All the best on SteemIt, and selamat berpuasa.

Totally different. hahaha selamat berpuasa!

You've been upvoted by TeamMalaysia community. Do checkout other posts made by other TeamMalaysia authors at http://steemit.com/created/teammalaysia

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote for witness

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64093.86
ETH 3123.80
USDT 1.00
SBD 3.94