SUDAHLAH SAYANG | IBOH KITA KELAHI LAGI

in #bm6 years ago

KITAK DUAK MUN DAH DIAM JAUH IBOH LAGIK KITAK KELAHI

Sayang,jarak memisahkan kita berdua atas komitmen kerja di antara kita. Bahkan sering kali tidak ketemu kita selalu tahu apa perlu dibuat untuk menghilangkan rasa rindu di antara kita.Perjalanan hidup perkahwinan kita masih panjang,adakalanya kau marah,aku marah lalu keduanya ego,pantang pasrah acap kali kelahi.Aku mengerti darah muda.

Romantik,maafkan aku kerana aku tidak seromantik mana mana drama atau pasangan yang sering kali berada di media sosial,aku akui aku gagal kerana aku mengangguk tanda aku bersalah. Sedangkan bunga ros dan bunga kertas aku boleh tersilap nama,apatah lagi bunga-bungaan yang lain?,mmg sah aku tunduk malu gagal memberi nama. Mahu belikan bunga, memang aku terlintas namun aku malu.Malu entah kenapa pun aku gagal jelaskan. Maafkan aku.

Image Source

Lelaki,bukan semuanya berkepala bagai wayar yang tidak jumpa hujungnya.Ada lelaki yang wayarnya pendek,solusinya pantas,namun bukan semuanya pintar.
Wanita,bukan semuanya berfikir pantas,memerlukan setiap perincian yang tepat sebelum memulakan bicara.Namun solusinya,bukan semuanya tepat.
Adakalanya salah,adakalanya betul. Tapi persoalannya,siapa yang akan menghakimi kita? Tiada,jadi belajar lah kita saling bertolak ansur kerana asam keping tidak manis,gula tidak pahit.

Image Source

MAAF - ayat yang seringkali menjadi tutupan cerita.Ubah tentang apa hidup kita,jika kita sedari diantara kehidupan kita dari dahulu sehingga sekarang,hanya untuk mencari kesalahan, mencetuskan pergaduhan.Sampai bila? Ini bukan hanya mesej diantara kami, aku juga sampaikan kepada kamu yang membaca.Tanya diri sendiri,buat apa kelahi? apa faedah kelahi? Peace no war bukan hanya untuk peperangan besar, sedangkan kita iaitu sesama manusia, patut menadaptasikan keamanan untuk kesejahteraan semua. Betul ka tidak?

Image Source

Apa pun kelebihan kita ada, IBOH KITA KELAHI !
Mahupun sesama isteri,rakan,ibu,bapa,guru dan sewaktunya,
JANGAN !

Sekian,
@eyonlapar

Sort:  

You've been upvoted by TeamMalaysia community. Do checkout other posts made by other TeamMalaysia authors at http://steemit.com/created/teammalaysia

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote for witness

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly & Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

Congratulations @eyonlapar! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Ha... Betul sangat awak cakap tu. Tak patutlah kite nak kelai, singgung2 kelai pun janganla.. Jom kite bsaudare, ramadhan pun la dekat. Salam @eyonlapar

oak. xbait kelai2. salam ramadhan

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63750.99
ETH 3130.22
USDT 1.00
SBD 3.95