Sort:  

Het lijkt erop, maar je moet het even checken dat de lensen een M42 fitting (of mount) hebben. Voor Euro 6 heb je al een adapter naar Canon EOS

hoe zie je wat voor fitting het is?

Moet je de dop er afhalen. Waar ze op de foto op staan. En dat vergelijken met wat je online kunt vinden. Ik heb gezocht op het type Praktica TL7. Volgens die beschrijving gebruikte deze lenzen met schroefdraad. Klopt dat? Is er schroefdraad te zien, of heeft het een andere uiterlijk?

Gooi even een foto online zou ik zeggen :)

Lenzen passen vaak nog op nieuwe camera's. Morgen schrijf ik mijn ervaring daar over.

vee2180 is een ervaren hobyiste op gebied van fotografie, en zij dacht dat oude lenzen alleen maar passen op het zelfde merk? Bij dit merk is een brug camera de grootste en daar kun je helaas geen lenzen opzetten?

Vind het wel grappig om de Praktica te zien. Mijn eerste eigen camera was een Praktica MTL3. Ik speel nu met Nikon lenzen op een Canon camera. Maar morgen meer :)

als ik zou weten op welke lenzen mijn praktica lenzen passen zou ik uitkijken voor zo een camera.

Ik zou niet speciaal voor deze lenzen een camera kopen, maar wanneer je toch een camera gaat kopen of wanneer je er al één hebt, dan zou ik wel de adapter aanschaffen.

Ik ben jaren tegen een mobieltje geweest, altijd bereikbaar zijn vond ik maar niets, maar toen ging mijn panasoni kapot... en kon ik geen fotos nemen, en toen gingen ze allemaal zo tegen me zeuren dat ik echt wel een mobiel moest nemen, dus toen heb ik een Huawei p8 geloof ik :-) genomen, omdat die een dubble zeiss lens hadden en de mogelijkheden fantastisch. Het is ok, maar mis mijn camera en ik wil er echt wel een met een lens om door te kijken want op zo een scherm vind ik maar niets. En ik heb altijd veel plezie in macro fotos dus dat moet hij aan kunnen.

Ik kan het mij wel voorstellen. Een mobieltje is handig, maar een echte camera is toch anders.

Wat ik vooral lees is dat de camera body minder belangrijk is dan de lenzen, Het zou niet veel uitmaken of je bv Canon of Nikon body koopt. De kwaliteit van de lenzen bepaalt de kwaliteit van je foto's.

Ik ga dan even uit van een middenmoot consumenten camera. Ga je professioneel spul kopen dan is het waarschijnlijk anders.

tja dat zal de prijs bepalen.

Thank you for your contribution to the Photocircle tag!

Cheers,
@Photocircle Team

Learn about this photo curation project by clicking >here

To learn more about the new project feature, please click on the quest image below.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64231.88
ETH 3128.59
USDT 1.00
SBD 3.95