Kripto Paranın da Sahtesi Olur[Cointurk 22. Projesi] {rad44 #7026}

in #busy6 years ago


Kaynak

Kriptopara sahte olur mu?

Kripto paralar yapıları itibariyle güçlü algoritmalar ile oluştururlar ve bu sebeple sahtesinin/kopyasının yapılması imkansıza yakındır. Mesela bir bitcoin' in ya da ethereum' ın sahtesinin üretilmesi şuan itibariyle mümkün görülmemektedir. Fakat şöyle bir durum var. Ya kripto paranın kendisi her şeyi ile sahteyse ? İşte bu sahte olan ve asıl amacı insanları dolandırmak olan kripto paraya Scam Coin diyoruz.

Scam Coin denilince akıllara bitcoin, litecoin, steem gibi kripto paralar gelmemelidir. Scam Coin insanları dolandırmak adına üretilen coinlerin bütününe verilen isimdir. Adın da anlaşılacağı üzere bu coinler scam Türkçe çevirisiyle aldatmacadır.

Scam Coinler Neden ve Nasıl Üretlilir?

Scam Coinler paravan şirketler tarafından vurgun yapma amacıyla üretilirler. Örnek olarak benim bir scam coin üreticisi olduğumu düşünelim.;

Öncelikle bir scam coin üretip bunu bulut madencilik yoluyla insanlara arz ediyorum. Tabi ki scam coinlerin tamamı şuan benim elimde. Sizler hergün bulut madencilik yoluyla biraz biraz scam coin kazanıyorsunuz. Sonra size belli bir ödeme karşılığı 2 kat madencilik şansı sunuyorum. Siz hesap yapıyorsunuz ve teklifim mantıklı geldiğinden teklifimi kabul ediyorsunuz.

Sonra 5 katı 10 katı kazanmanız için teklifler geliyor ve her seferinde daha fazla kazanma umuduyla bana ödeme yapmaya devam ediyorsunuz. Tabi bir taraftan da scam coinlerin büyük bölümü ben de olduğundan manipülasyonlar ile fiyatını yavaş yavaş arttırıyorum ve bulut madencilik yapan üyelerime ödemelerini güvenle yapıyorum. Bu beni piyasada daha tanınan bir hale getiriyor.

Evet amacıma ulaştım ürettiğim scam coinin büyük bölümü halen bende ve markette güzel bir çıkış yakaladım. Ayrıca bulut madencilik adı altında sizlerden gerçek para topladım. Şimdi yapmam gereken tek şey bulut madencilik ödemelerini yapmamak ve elimde kalan tüm spam coini satarak ortadan kaybolmak. Evet geçmiş olsun arkadaşlar vurgunu gerçekleştirdim ve Karayipler' e kaçtım :) Böyle de La Case De Papel gibi oldu ama neyse :)

Scam Coinlere Neden İnanırız?

Ne yazık ki insan evladıyız ve çiğ süt emmişiz. Aynı zamanda tembel varlıklarız. Kolay yoldan gitmek bir çok zaman iyi olsa da bazen de kendimizi kandırmaktan başka bir şey değildir. Ve bazen kendimizi o kadar kötü kandırırız ki sonumuzu kendi elimizle hazırlarız.

Scam Coinler genel olarak manipüle edildiklerinden yükselişe meyillidirler ve bu da scam coin' i cazip kılar. Bizler de bu yükselişi görünce treni kaçırmamak adına yatırım yapmaya başlarız. Halbuki hızlı giden fena çarpar...

Kısa yoldan zengin olma düşüncesi, kendimizin diğer insanlardan akıllı olduğu hezeyanı, çoğu zaman çaresizlik, bazen saflık vs. gibi bir çok insani yönümüz dolandırılmamıza sebep oluyor.


Kaynak

Scam Coinlere Karşı Nasıl Önlem Alırız?

Öncelikle kendimizi kripto para piyasasında yeterince geliştirmeliyiz. Yeterince anlamadan bu işlere giriştiğimiz taktirde dolandırılmamıza gerek kalmadan da kaybeden tarafta oluruz :) Kripto para piyasası borsaya benzer ve hiç bir zaman tam anlamıyla anlaşılamaz. Bu yüzden kısa araştırmalar ile hemen heyecanlanmamalı kazanan insanları görerek kazanacağımıza kesin gözüyle bakmadan emin adımlarla ilerlemeliyiz. Böylece art niyetli insanlara karşı da daha donanımlı oluruz.

Daha sonra yatırım yapacağımız kripto paranın tüm detaylarına; üreticisini, amacını, özelliğini, kalıcılığını, köklerini vs. iyice öğrenmeliyiz. Bu analizleri iyice yaptıktan sonra karar vermeliyiz.
İlk başta büyük değil küçük, kaybetmekten etkilenmeyeceğimiz paralar ile yatırım yapmalıyız. Bu şekilde paramız çalınsa bile psikolojik olarak çökmüş durumda olmayız ve yola devam edebiliriz.

Gerçek dışı kazançlara karşı her zaman tetikte olmalıyız. Kimse kimseyi durduk yere zengin etmez. Karşımızdaki insanın çıkarlarının kesinliğine inanmadan güvenmemeliyiz. 1 e 2 hatta 1 e 5 hatta 1 e 10 kazandıracağını beyan eden insan büyük ihtimal yalancıdır. Bu tür gerçek dışı kazançlardan uzak durmalıyız.

Bulut madenciliğe karşı dikkatli olmalıyız. Şuan piyasada bulut madencilik yaptıran birçok websitesi var ve yarın ne olacakları muamma. Bulut madenciliğe yatırım yaparak katılıyorsak temkinli olmalıyız.

Böyle bir proje hazırlatarak insanların bilinçlenmesine vesile olan @kusadasi’ na teşekkür ediyorum. Benzer projelerde görüşmek üzere.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 68763.18
ETH 3770.45
USDT 1.00
SBD 3.76