Rozhovor s Karlem Fillnerem

in #cesky5 years ago

Karla Fillnera snad ani není potřeba představovat. Jde o jednoho z největších českých krypto influencerů, provozuje například weby btctip.cz a karluvklub.cz. O kryptoměny se zajímá od roku 2012. Loni se stal prezidentem kryptobankovní asociace s názvem BACCA.

Kdy jsi se poprvé dozvěděl o Bitcoinu? Co sis o něm napoprvé myslel?
Bitcoin jsem zpočátku od roku 2012 bral jako příležitost k tradingu na kryptoměnových burzách MtGox a BTC-e. Až později jsem pochopil fenomén a potenciál Bitcoinu. Jelikož nebyly žádné dostupné informace v češtině, založil jsem web btctip.cz, který funguje dodnes. Zprvu šlo jen o překládané články, ale postupně jsem psal i svoje vlastní, nebo mi pomohli kamarádi.

Jsi v kryptu na full time, nebo máš ještě nějaké civilní zaměstnání?
Momentálně jsem v kryptu na full time, kromě zmíněného webu btctip.cz mám s kamarády ještě vzdělávací web karluvklub.cz. Dále pořádám školení, přednáším na konferencích a věnuji se poradenství a konzultacím pro kryptoměnové projekty. Loni na podzim jsem se navíc stal prezidentem nově založené kryptobankovní asociace BACCA.

Není tvá aktivita v rámci BACCA popřením decentralizovaného myšlení? Banky a krypto nejdou k sobě, nebo ano?
Vzájemně se to nevylučuje, bankám a centralizovaným korporátům jsou samozřejmě decentralizované principy vzdálené, ale na straně druhé vzniká obrovské množství projektů založených na kryptoměnovém základu, které mají přesah do silně regulovaných oborů. Konkrétně třeba trend tokenizace assetů, způsob financování běžných firem pomocí tokenů. Tyto aktivity budou potřebovat jistou míru spolupráce „starého“ bankovního světa a nového digitalizovaného, progresivního. Konfrontační způsob by těmto projektům nepomohl.

Jak vznikla hláška „Karel vám to říkal“?
Na tu hlášku jsem nepřišel já, ale můj kamarád Luboš. Jednou u sklenky pořád zmiňoval, jak mi pěkně na jaře 2017 vyšla predikce na 10x zhodnocení Litecoinu. Z legrace jsem mu řekl, že bych si měl pořídit web na ty moje predikce a že karelvamtorikal.cz je volná. No a druhý den už volná nebyla, Luboš vytvořil fanouškovské stránky, které dodnes fungují.

Myslíš, že na ceny Litecoinu a Bitcoinu má vliv také halvening? Litecoin bude mít půlení v 08/2019 a Bitcoin v 05/2020.
Rozhodně ano, dle mého záleží jen na tom, jak moc napřed před půlením se začne cena zvedat. Na to může mít vliv nejen snižování na straně nabídky, ale také publicita a marketing. U Litecoinu to nejspíš bude i několik měsíců před půlením. U Bitcoinu se pak podle mne projeví dřív než při minulých půleních.

Co tvůj odhad Litecoinu a Bitcoinu pro rok 2025?
Budou zde pořád, v důležitější roli a lepší technologické kondici než nyní. Ale jestli budou dražší 10x víc, nebo 100x, do toho se pouštět raději nebudu.

Kdybys měl teď nějako částku na investici, do kterých kryptoměn bys je vložil?
Na dlouhodobé držení tyto kryptoměny:
Bitcoin 40%
Litecoin 30%
Zilliqa 10%
Monero 10%
BOScoin 10%

Kdo je zabijákem Etherea? Cardano, Zilliqa, EOS?
Ethereum spáchalo sebevraždu při hard forku po DAO hacku, tj. v roce 2016. Následný rollback popřel nejdůležitější principy decentralizovaných kryptoměn. Od té doby už Ethereu tolik nefandím.
Mám rád Zilliqu a její přístup sharding k vylepšení škálovatelnosti.

Používáš kryptoměny v běžném životě?
Ano, a to nejen při cestování, ale i u nás v ČR. Kafe mi chutná za kryptoměny lépe, občas si koupím něco v Alze, kryptem platím také domény a další online služby. Mám názor, že kryptoměny je potřeba používat, nejen obchodovat a spekulovat. Na podzim roku 2018 jsem byl na velké krypto konferenci na Maltě a musím říct, že Malta je skutečně krypto-friendly.

Na kterých informačních kanálech a sociálních sítích tě můžeme vídat?
Btctip.cz, Karluvklub.cz, FB Karel Fillner, Twitter, Instagram. Využívám také Discord, Slack, Telegram – ale to spíš v uzavřených skupinách.

Díky za rozhovor!

Bohužel, na otázku, zda se Karel nechystá na Steemit, neodpověděl. Takže nejspíš neplánuje.

Informace v článku berte jako názor jednoho člověka a ne jako finanční doporučení, kam investovat. Určitě si udělejte průzkum z více zdrojů.

Pokud chcete znát také Karlův názor na decentralizované kryptoměnové burzy, budoucí finanční krizi nebo proč si myslí že přišel růst Bitcoinu s následným pádem v letech 2017-18, tak nezkrácený rozhovor s ním naleznete na blockchainfo.cz.

Sort:  

✅ Enjoy the vote! For more amazing content, please follow @themadcurator for a chance to receive more free votes!

Congratulations @blockchainfo! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 100 upvotes. Your next target is to reach 200 upvotes.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Hello @blockchainfo! This is a friendly reminder that you have 3000 Partiko Points unclaimed in your Partiko account!

Partiko is a fast and beautiful mobile app for Steem, and it’s the most popular Steem mobile app out there! Download Partiko using the link below and login using SteemConnect to claim your 3000 Partiko points! You can easily convert them into Steem token!

https://partiko.app/referral/partiko

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.031
BTC 61785.67
ETH 2891.86
USDT 1.00
SBD 3.54