Morálka a sobectví na Steemitu, úvaha zcela subjektivní

in #cesky5 years ago

Dost často se mi stává, že vidím problémy tam, kde ostatní ne. V současnosti experimentuji se Smartsteemem. A jeho fungování se mi zatím líbí... Ale...

Zdánlivě nejvýhodnější a nejziskovější se mi jeví delegovat všechnu svoji SteemPower na Smart a současně mu dát k dispozici svoje hlasy. Delegoval jsem mu cvičně 100 SP. Po jednom dni zisk 0.039 Steemu. Když to vynásobím 365 jsem skoro na 15% p.a. Bez práce.

S hlasy jsem ještě neexperimentoval. Ale zkusím to. Čistě kvůli tomu experimentu. Protože se mi to nejeví morální, anóbrž to je sobecké... Já si budu psát články, u kterých budu očekávat upvoty. A sám je dávat nebudu. Nebo budu, ale čistě symbolické. To je fuj, ne?

A bylo by takové jednání pro mě výhodné? Když bych já nedával upvoty, dávali by mi je ostatní? A dostávám se k podstatě Steemitu. O čem to tady má být? O tvorbě peněz z ničecho - upvote for upvote, nebo by tady měly vznikat nějaké jakkoliv druhé obohacující texty? Jsou moje texty nějak obohacující?

Už teď aplikuji sociální inženýrství... Přihazuju na menší hromady. Tedy kdo má u článku mnohadolarové upvote, pravděpodobně ode mě dostane míň. (Je to vlastně směšné. Mohu odstupňovávat do maximální částky 0.02 USD...) Protože u takového článku jsou mé dva centíky jen kapkou v moři. Kdo má málo, tak se mu budou snad hodit víc. A současně cítím, že to není správné. Měl bych přece oceňovat obsah. A nic než obsah.

Actitfit. Člověk něco dělá pro své zdraví a informuje o tom. Dejme tomu. Ale kde to skončí? Ráno vstanu, nafotím svou hygienu pro #cleanmyself, nafotím svou snídani pro #healthfood, popadnu mobil s Actifit aplikací a vyrazím za prací... Cestou budu sbírat nepořádek a fotit si to pro cleanplanet. Nafotím si oběd, popíšu své tréninkové aktivity v pracovních přestávkách... Večer. Něco o sexu je tu taky, ne? Kde to skončí?

Jo. Actifit jednou. Snad dvakrát... Nebo když mám zcela mimořádný den. Ale možná vznikne závislácká komunita Actifit. A proč vlastně ne. Něco, jako mají anorektici. Vzájemné se posilování. Že jsi dnes uběhl maratón? To jsi máslo! Já uběhl dva! Ale já se tam cpát nehodlám. Hlasuju pro ty články, pokud je v nich pro mě nějaká přidaná hodnota. Myšlenka, fotka...Ne jen popis fyzické aktivity.

Cleanplanet. Kde sbírat a kam ty odpadky vyhazovat? Do cizích popelnic se správně nesmí. To můžu sbírat jen recyklovatelné a recyklovat. No dobře. Ale když to neudělám já... Tak to udělají prárkrát do roka odsouzení k veřejně prospěšným pracím. Nebo nezaměstnaní. Co já vím... Ten nepořádek tam ale nezůstává. Dělám vlastně práci pro práci. Teda pro upvote. Jiný smysl nemá.

To bych mohl rovnou podvádět. Rozházet bordel tchánovi po zahradě a posbírat. Stejný bordel pak poházet na dvorku... V různých koutech zahrady a dvorka. Za plotem... Že by tohle ještě nikoho nenapadlo? Ani v zemích, kde je dolarový upvote celodenní průměrná mzda? Ale kdo má přístup na net, tak asi vydělá víc než ten jeden USD. Tak třeba jsem jen moc pesimistický.

A zase k Smartsteemu. Považuju pro sebe za nutné nechat si aspoň 500 SP na osobní upvotování. Něco u @cesky.kurator, neco u @dustbanny ... Ale pokud budu spořit do Steemu, což se chystám, tak bych zřejmě Smartsteem využil. Mě samotného tam přivedl @petrvl . A všiml jsem si, že je tam referralský program. Pro @petrvl jsem si všiml pozdě...

Mimochodem, @petrvl , co dělá Brave a Tvůj https://cafescope.com?
QmZdEgdEG3gM7H2SwXosyGgGNMV2NanfmiFcMKgeQgEc2i.png
@automation
@cleverbot
Nostalgie @banjo @originalworks ... To byly začátky...

Sort:  

Pero yo vine aqui a hablar de mi libro, no de tela.

First - You make no spelling mistakes. second - you know everything, stuff that no one know ecxept computers. Third - You don't swear because computer don't swear usually.

:) to dneska jsi asi v nějakém prapodivném rozpoložení, jsi si ani nepoložil proti otázky že to je třeba jinak...
smartsteem, když pronajmeš SP a hlasy tak ty ty hlasy nebudou mít moc cenu protože nebudou mít onu SP :)
K tomu prapodivnému myšmaši, co kdo proč dělá, já nevím @godfish to pořád říká, musí tě to bavit :) takže pokud tě baví rozházet bordel a zas ho uklidit proč ne :) ale asi pravidelně by jsi to moc dlouho dělat nevydržel a v zemích kde mají dolar to je ztráta času, protože je tam špína všude tak by to byla práce navíc :D
A jinak jo proto lidi jsou na sociálních sítích aby sdíleli co dělají, ale ne všechny to baví....

A ještě je tu ta věc stím pro co hlasuješ, při malé SP a malé investici ti to může bejt jedno 15% dobrejch ale jakmile do toho něco dáš tak si uvědomíš že chceš aby tvoje investice byla funkční na dýl a pak začneš přemýšlet jak podpořit dobrý obsah projekt který přidává steemitu hodnotu, protože to poroste i tvoje investice, když upadne steemit upadne i tvoje investice a těch krásných 15% bude nula...

jinak já nepopírám že tu asi budou lidé co se budou chovat jak popisuješ, ale rozhodně jich nebude většina a rozhodně nedojdou daleko :)

Jo, je mi divně. Jedu dnes prodávat tu chalupu, o které jsem se Ti zmiňoval. Přemýšlel jsem o setkání kolektivu II. @cesky . Ty máš nějakou myšlenku, jak posunout (zhodnotit) Steemit?

ani ne jen dělám co mě bavím, možná někdy zkusím nastartovat komunitu kolem tagu #coffee :) ale až budu mít více SP bych přilákal svým hlasem nějaké lidi :)

Chvíli jsem si nebyl jist jestli se nejedná jen o řečnickou otázku.

Co zlepšit a jak? Aby byli spokojeni všichni. Dnes je takový úkol neřešitelný. Původní záměr Steemitu, být sociální sítí, kde se budou hodnotit jen texty je už překonán. Vezmi si Steemit jako armádní nůž, který je možno použít k různým účelům. Život není jen písmo a psaní. Autor Actifitu pravděpodobně vidí problém v nedostatku pohybu. Otázkou je jak převést pohybovou aktivitu do textové podoby? Chápu, že při porovnání s jiným, textově zajímavým příspěvkem, příspěvky z actifitu vypadají přinejmenším podivně. To je způsobeno tím, že se porovnává neporovnatelné.

Přínos pro Steemit vidím v rozrůstajícím se portfóliu podprojektů, které budou reflektovat i jiné činnosti, než jen psaní. Tím lépe pro samotný Steemit, protože je větší šance pro využití více lidmi.

V podstatě si přemýšlím do klávesnice. Vyrovnávám se s tím, že nedokážu smysluplně podpořit upvotem všechny česky píšící.
Uznávám, že Steemit je platfoma. Vznikly tu skupiny kolem her, jídla, politiky... Pohybu. Další vzniknou. Ale když bude mít cokoliv z toho i tag #cesky, tak řeším, jestli podpořit, nebo ne. I když je mi to tématicky cizí. Ano, dokonce jsem vděčný za představení cleanplanet, actifitu, steemhuntu... Ale nemusím to tu vidět pořád, respektive aby to byl každý třetí příspěvek na cesky... Přejdu na symbolické upvoty 0.003 USD.
Jo a díky za to, co děláš.
@cleverbot @automation Thanks for your services for me!

když nemam přístup k pc tak posílam aspon acifit

You are too tangential and reference reliant.

And together we can understand about love.

Zajímavá filozofická úvaha. Lze ji aplikovat skoro na cokoliv. Třeba na mě.
Ráno odvezu lidi do města. Zrejmě za prací, někoho možná pro dávky. Druhý den budou opět na stejném místě ve stejnou dobu. A přesto to smysl má.

Posted using Partiko Android

To dovádíš tam, kam jsem nedošel. Má smysl vařit, když se to denně sní? Nebo uklízet, když se to zase rozhízí?

Ano má. Jen je otázka pro koho. Minimálně by každý měl mýt svůj smysl života. Pro každého podle individuality jiný. Protože potom by jsme si mohli položit otázku: „Má smysl žít, když stejně umřu?“

Posted using Partiko Android

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62934.09
ETH 3118.65
USDT 1.00
SBD 3.85