🐦 Zvířata trochu jinak aneb námluvy

in #cesky6 years ago (edited)

K napsání tohoto článku mě inspiroval dokument, původně vytvořený pro BBC, Zázračná planeta: Nejskvělejší tanečníci přírody vysílaný na ČT2. Rozhodně doporučuju i těm, jako jsem já, kdo se nijak zvlášť o zvířata nezajímá, ale je otevřený novým poznatkům.

Dokument doprovází opravdu trefná hudba, která u diváků, v kombinaci s pohyby zvířat, vyvolá minimálně úsměv. Kdybyste chtěli chytit třeba druhý díl tohoto pořadu, na tomto odkaze se můžete podívat, kdy bude vysílán. Jinak se jedná o dokument z roku 2015, věřím proto, že někde bude dostupný. Nyní se tedy pojďme podívat jen na výběr některých zvířat, která mě zaujala nejvíc, a na to, proč jsem si je pro tento článek vybrala.

Plameňák

Plameňáci jsou nádherní, o tom není pochyb, však to taky můžeme v současnosti vidět na kdejakém tričku, mikině či tašce – plameňák se zkrátka, hned po jednorožcích, stal módním vzorem. Díky plameňákům se stala i velmi oblíbenou pláž v Arubě, ostrovní zemi spadající pod Nizozemské království. Co mě však zaujalo je to, že některé druhy plameňáků nemají růžové peří. Růžovou barvu jim dodávají pomocí sekretu, který vylučují pod ocasem. Roztírají ho do peří, které zároveň čepýří, aby se zalíbili potencionálním partnerkám.

shutterstock_177676256.jpg

Potápka

Potápek je mnoho druhů, jednotlivé tady zmiňovat nebudu. Co mě však v dokumentu zaujalo, bylo to, že když se potápky páří, běhají spolu po hladině vody. Zvládnou až 20 kroků za sekundu. No podívejte na ně:

shutterstock_517106857.jpg

Paví pavouk

Nikdy jsem nevěřila, že by pavouk mohl být roztomilý. Ano, opravdu. Však se na něj podívejte. Báli byste se ho? No, pravda, že já asi jo. Tenhle pavouk, samec, se mi i tak rozhodně zalíbil svým rituálem, který provádí, když chce nalákat samičku. Na obrázku níže vidíte tohoto pavouka v jeho běžném vzezření, pokud se však chcete podívat na onen rituál vábení, doporučím zmíněný dokument anebo záběry jiného autora, které najdete pod prvním odkazem pod obrázkem. Navíc jsem narazila na vtipně sestříhaná videa, která činí touhoto pavoučka ještě zábavnějším. Ta najdete pod druhým a třetím odkazem.

shutterstock_764497609.jpg

A teď ta videa...
Peacockspiderman: Peacock Spider 19 (Maratus unicup): Námluvy
Dario Trovato: Peacock Spider Dances to YMCA: Populární tanec
General Galix: Conga Peacock Spider: Rumba koule

a že se blíží ty vánoce:

Snake Buddies: A Peacock Spider Christmas: Vánoční chvíle

Znáte vy nějakého vtipně vypadajícího živočicha? Nebo vtipné video s tematikou zvířat? Budu ráda, když se o něj podělíte v komentářích.

Sort:  

Miluju posty druhu "zázračná planeta" ako je tento;) Plameniaky som mala to šťastie vidieť niekoľko krát naživo v ich prirodzenom prostredí a vskutku úžasné zvieratá:)

Congratulations @livadija! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got your First payout

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Moc hezký článek. Tak přispívám taly nečím hezkým, co
jsem na netu našel. httpcreativelife.cz/vtipne-fotografie-zvirat-aneb-i-zvirata-se-umi-smat/

Díky za příspěvek! Za mě vede ten pes na poli na obojku :)

Ten je dobrej, mě se líbí nejvíc to morče :-)

YOU JUST GOT UPVOTED

Congratulations,
you just received a 15.83% upvote from @steemhq - Community Bot!

Wanna join and receive free upvotes yourself?
Vote for steemhq.witness on Steemit or directly on SteemConnect and join the Community Witness.

This service was brought to you by SteemHQ.com

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 59241.52
ETH 2989.75
USDT 1.00
SBD 3.71