Pět způsobů použití kopřivy dvoudomésteemCreated with Sketch.

in #cesky7 years ago (edited)

Tak sem se rozhodl zúčastnit se soutěže o 8 sbd kterou vyhlásil godfish a finančně podpořil viktor.phuket.
Tímto jim děkuji za skvělý nápad. :-)

A nyní už k samotnému článku. Rozhodl jsem se rozšířit vaše znalosti týkající se obyčejné kopřivy kterou jistě všichni dobře znáte.

Pro jistotu obrázek. :-)
kopriva_dvoudoma.jpg
Zdroj: http://eldar.cz/herbar/soubory/kopriva_dvoudoma.htm
Autor: františek skála

1 - Kopřivový špenát
Kopřivový špenát je velmi zdravé jídlo které si můžete doma uvařit.
Natrhejte si mladé vršky kopřiv z jara tak cca 20cm.
Hoďte do hrnce přidejte vodu, sůl, trochu kmínu nebo další vaše oblíbené koření.
Přisypte trochu mouky na zahuštění.
Po uvaření pomixujte a je to.
Máte vynikající kopřivový špenát. Jako přílohu můžete použít brambory, knedlík, rýži
nebo třeba chleba :-)

Mimochodem v případě nouze si lze kopřivu opéct u ohně a sníst.

2 – Kopřivová semínka
Kopřivová semínka se dají zařadit do kategorie superpotravina.
Obsahují mnoho výživných látek a sbírají se právě v tomto období.
Více se dozvíte v tomto videu z kterého jsem se to naučil.

3 – Kopřiva je léčivá rostlina
Čaj z kopřivových listů se používá na:
Povzbuzení organizmu.
Je to antianemikum, antisklerotikum, kardiotonikum.
Stimuluje činnost slinivky působí antivirově zejména proti chřipkám.
Podporuje hojení ran a má mnoho dalších účinků.
Informace pocházejí z herbáře léčivých rostlin od p. janči a p. zentricha
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kop%C5%99iva_dvoudom%C3%A1

4 – Provázek vyrobený z kopřivových vláken
Kopřiva má poměrně silná a pružná vlákna která jdou v případě nouze použít na výrobu provázku.
Vyzkoušel jsem to není to úplně jednoduché chce to trochu praxe.
Použil jsem úplně čerstvě oloupané vlákno a po seschnutí se provázek zmenšil natolik že povolil.
Takže vlákna je dobré nechat alespoň částečně vysušit před použitím.
Lepší zkušenost jsem udělal s lípovým lýkem.
Taky se doporučuje jilm habrovitý, akát, vrba,kořínky ze smrku.
Technika získávání vláken je ukázaná v tomto videu.


Technika pletení provázku je lépe ukázaná v tomto videu – tenhle chlapík je fakt borec.
Používá jen základní přírodní materiály.

Pletení provázku od 1.58min.

5 – Materiál na podpal ohně
Suché kopřivové stonky které najdete po zimě velmi dobře hoří.
To platí i o dalších druzích duté suché trávy kterou jsem vyzkoušel.
Chmýří z bodláku také velmi dobře chytne.
Na podpal ohně lze velmi dobře použít březovou kůru.(ne s lýkem)
Dokonce i ze stromu nebo větví které několik let leželi na zemi.

Tak tímto jsem vyčerpal svoje znalosti o tom jak se dá použít kopřiva.
Pokud vás napadá ještě nějaký způsob tak mi ho napište do komentářů.

Sort:  

objevil jsem další dva spůsoby tak je sem přidám.
6 - hnojivo
slyšel jsem o používání kopřivy jako hnojiva.
nasekané kopřivy se nachají skvasit v sudu s vodou.
voda se používá na zalívání rostlin.

7 - krmení pro slepice
nasekané kopřivy se davají slepicím jako přilepšení k zrní.

Super prace @m211. Jde zde dobre videt, ze jsis dal na tom zalezet a to se ceni. Za mne mas 100% vote..;)

díky za pochvalu. :-)

Congratulations @m211! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got your First payout

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Oceňuji originalitu :) A protože soutěžíš, dovolím si doporučit článek po sobě pečlivě přečíst a upravit, aby byl napsán správnou češtinou. Například velká písmena na počátku věty a podobně. Soutěžní články by měly být výkladní skříní naší komunity, lákat další členy. Stejně jako soutěž samotná.

v rámci svých možností jsem pravopisné chyby opravil. :-)

o "špenátu" jsem věděl, čaj si občas udělám, hlavu si sem tam opláchnu macerátem z kopřivy, ale o jedlosti semínek jsem se tu dozvěděl poprvé. opět jeden přínosný článeček. díky za něj

není zač. rozšiřování zásadních znalostí kterými se lidé navzájem obohacují považuju za důležité. pak už je to na každém co si z toho vezme.

Takovyhle clanku je tu strasne malo. Clanek prinasi uzitecne informace a je orginalni tvorbou. Dal jsem nejen upvote ale i resteem

díky.
jsem rád že se ti článek líbil.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61233.41
ETH 2934.46
USDT 1.00
SBD 3.56