Kniha a krypto

in #cesky6 years ago

Dneska jsem si šel na poštu vyzvednout balíček. Už asi po miliónté jsem nebyl zastižen doma i když u nás je někdo doma vlastně skoro pořád. Ale hold naše pošta ta je nejhorší na světě. No co už jsem si zvykl, jen když se opravdu na něco těšíte tak se musíte těšit o den déle. Proto si většinou nechávám posílat věci jinak než Českou poštou. Tentokrát jsme se těšil moc protože mi měla přijít kniha kterou jsem léta sháněl.

P1330358.JPG

Jak vidíte na obrázku je to malinkatá kniha obsahující dva texty. Sútra srdce a Diamantová Sútra. Vyšla v roce 1995 v nakladatelství Brody jak první kniha Východní edice v nákladu pouhých 1500 kusů. Tuto edici jsme kupoval ale až od druhé knihy. A tak celou tu dobu jsem se sem a tam v antikvariátech díval jestli náhodou tuto knížku nemají.

Oba texty přeložila Dita Horáková a oba texty jsou považovány za literární památky a především v Číně a Japonsku se řadí ke zlatému fondu zenové literatury. Svým důrazem na nicotu a prázdnotu bývají tyto texty často označovány jako manifesty nihilismu. Takže jsem zvědav až se do ní začtu a možná zkusím pak udělat nějakou zenovou recenzi. :)

Ale asi se ptáte proč tam v nadpisu je to krypto. No tak v pondělí mi přišel email od nějaké domény s názvem trhknih.cz . tak jsme ho otevřel a v něm se psalo že je tato kniha k mání. Tak jsme klikl na odkaz a když se otevřeli stránky tak jsem si vzpomněl že už je to dávno, ale že jsme do těch stránek dal požadavek na tuto knihu že ji sháním. Už sem na to dávno zapomněl že jsme něco takového dělal. Ale byl večer a já byl nadšený tak jsem klikl na koupit. Stála i s poštovným 205 korun. No co zkusím to. Když jsme přešel ke kroku volba platby tak jsem byl nadšený podruhé, protože tam jedna ze tří položek byla Bitcoin. už si nějakou dobu říkám že když už jsme na dně tak bych měl začít zase nakupovat pomocí BTC.

Samo sebou že jsem momentálně v mobilní peněžence neměl žádné Bitcoiny. Ale naštěstí jsme tam měl nějaké Litecoiny. Tak jsem se rozhodl poprvé že vyzkouším směnárnu Shapeshift která je integrovaná v Coinomi peněžence. Co čert nechtěl tak zrovna výkon BTC sítě šel dolu a tak i když směna proběhla hladce na dvě kliknutí tak jsme čekal na potvrzení transakce asi hodinu. Mezi tím mi samo sebou vypršelo 15 minut na platbu kterou na portále trhknih.cz mají pomocí platební brány Bitpay. ale to nevadilo páč jsem platbu vygeneroval znovu a tentokrát zaplatil. Jenže zase už jsme dlouho neplatil tak jsme v peněžence zvolil normální poplatky. A když ani po 30 minutách nebyla platba potvrzena tak jsme to začal zkoumat a zjistil jsem že jsme dal jen 2 sat/B poplatek. No nezoufal jsem páč graf transakcí v poolu ukazoval že půl se i několikrát za den vyprázdní. No čekat nemělo cenu a tak jsme šel spát. Ráno už v emailu čekalo oznámení o zaplacení a já se mohl do dneška těšit na balíček.

Takže pokud sháníte nějakou knihu tak tenhle internetový bazar je super. Dokonce drží peníze u sebe než vám kniha dojde a vy tak v případě nějakého nezbedníka co knížku nepošle o finance nepřijdete a o co víc berou Bitcoiny. Takže zas další věc co jsem si už koupil za krypto. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63071.06
ETH 3121.31
USDT 1.00
SBD 3.84