Konečně

in #cesky5 years ago (edited)

Konečně váha dorazila!!! :)

Od mé milé maminky jsem si objednal váhu k narozeninám. A už uplynulo pár měsíců, bylo to totiž náročné ji někde objednat a být u toho doma a když pak před časem přišla tak mi ji maminka vítězoslavně přinesla, ale bohužel jí poslali jinou než sem chtěl, takže proces vrácení a poslání nové běžel nanovo. Ale konečně je doma. :)

P1330696.JPG

Jestli se ptáte k čemu to je váha a pokud vám značka Hario nic neříká, tak vězte že je to váha na přípravu kávy. Specificky je to váha na přípravu ve V60tce. Tedy na filtrovanou kávu. Jednak si zvážíte vodu a kávu a tím pádem můžete experimentovat pořádně s poměrem vody a kávy. A druhak váha má stopky takže si můžete hrát i s dobou extrakce.

Já to samo sebou budu používat i na moka konvičku a turka a frenchpress. Takže moje období experimentů začíná. A moc se těším, páč dobrý kafe není jen tak. Je to celkem věda. :)

P1330700.JPG

P1330703.JPG

Jediné co je pro mě trochu smutné je že to je Japonská značka, která váhu vyrábí v Číně. Mám totiž rád věci Made in Japan.

Sort:  

Koukám, koukám, jaký jsi kávový fajnšmekr ;-) Pane jo ;-)

no já se spíše považuji za průzkumníka než fajnšmekra :) tak nějak mě baví to objevování...

Proč ne ;-)

Co by si jeden bez maminky počal...

To by mne tedy nenapadlo, vážit kávu. Jsem už zvyklý na jednu lžičku Standartu do dvoudecáku a plně mi to vyhovuje :-)

to je takový tryk našeho mozku, který se charakterizuje hláškou Zvyk je železná košile. a u kávy to opravdu funguje, pokud někde piješ nějakou kávu tak ti pak jinde nechutná a tvé chuťové pohárky se propojí s ostatními vjemi jako že kávu piješ, když je klid odpočinek hezká kavárna, nebo přátelé, kuřáci pak s cigaretou atd, ale ve skutečnosti už ti pak mozek neříká jestli ti to chutná a nebo ne....
já právě rád věci objevuji zkoumám a často měním a tím se snažím nevytvořit tu železnou košili aby moje vjemi měli pořád prostor sdělovat alespoň trochu relevantní informace... :) A u kávy to dělám fakt často, snad už mraky let doma nemám ani jednu kávu dvakrát, natož značku kávy... a kavárny střídám atd... ale je to moje takové amatérské hoby... :)
Moje rada pro tebe je definovat chuť té kávy o které si myslíš že je dobrá, když mi ji tu napíšeš, nebo zkusíš popsat tak ti zkusím doporučit něco co by ti tu košili mohlo šokem rozpustit. :)

Šoky nerad ;-). Kávu mám nejraději doma. Chuť ti asi nepopíšu. Spíše jde o množství. Vkaždém případě se vyhýbám Jacobsu (je pro mne moc kyselý) a rozpustné kávě všeobecně. Jinak vypiju skoro všechno, ale musím si to sám nadávkovat ;-)

Někde jsi psal že občas zajedeš do Kašperek, tak zkus se stavit v místní pražírně a řekni že chceš nekyselé kafe s čokoládovou nebo kakaovou nebo oříškovou chutí, né úplně zemité a namlýt na turka...
http://www.rostakafe.cz

Díky za tip. Možná si nechám poslat něco od neteře. Má v Opavě kavárničku s pražírnou a kávu si nechává posílat přímo od pěstitelů.

jak se jmenuje ???? ne neteř ta kavárna :)

Abych pravdu napsal, tak nevím. říkala mi o ni mamka, když jsem byl naposledy u našich.

A často právě tyhle malé radosti znamenají štěstí.

Coin Marketplace

STEEM 0.33
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66407.27
ETH 3219.07
USDT 1.00
SBD 4.34