Neděle

in #cesky5 years ago (edited)

Neděle je slovo. Den je den. Doufám že @godfish díky povaze své práce pochopí jak to myslím.

Neděleje je pro mě takový nějaký symbol mého střetu s naší společností. Symbolizuje jak nezapadám. Ve svém životě jsem byl jen jednou krátce zaměstnán a to ještě v době kdy jsem končil vejšku. Poslední vzpomínky na Neděli pochází z období gymplu, protože jsme chodil od pondělí do pátku do školy. Takže neděle tehdy byla volný den. Pak už nikdy neděle volným dnem nebyla. a to ani na vejšce.

Upřímně nechápu ji. K čemu je dobrá? Je to jedna ze sedmi vln, které hýbou společností. Ale nesouzní s mým životem. Dokonce trochu zpátky v čase jsem měl práci, kdy jsme několik let chodil každou neděli do práce. A myslím že tehdy mě to dokonce začalo štvát, když mí kamarádi jezdily na víkendy k někomu na chalupu a já trčel v Praze. Ale to jsem si uvědomil až mnohem později.

Týden považuji osobně za nejvíce natroublou jednotku času. V dnešním světe už nemá význam a pomalu zanikne. kdysi jsme pracoval kdy bylo třeba bez ohledu na svátky nebo víkendy. Dnes pracuji kdy chci a to převážně pořád, každý den někdy více někdy méně, nehledě na to kolik je hodin. Chápu součnasnou potřebu řádu pro společnost, ale opravdu internet funguje pořád. A tak i práce je pořád, bez ohledu na to jestli svítí sluníčko a nebo prší. Čím více manuální činnost budou zastávat roboti tím více nebudeme vázáni na řád. Krom toho čím dál více lidí bude chtít věci z internetu a tím pádem čím dál více lidí bude pracovat jinak než doposud. Kdysi jsem psal že si přijdu jak na vesmírné lodi na cestě mezi galaxiemi, kdy není podle čeho určovat cyklus a není potřeba kalendáře. A tak to tak nějak mám dnes s tou nedělí.

Dnešní společnost je upoutána okovy tam kde by je mít neměla a tam kde je má mít tam je nemá. A víkend s nedělí je jedním z okovů co drží náš život zkrátka.

Takže příjemné pondělí těm co začíná pracovní týden. :)

Sort:  

Rose is a rose is a rose is a rose
The sentence "Rose is a rose is a rose is a rose." was written by Gertrude Stein as part of the 1913 poem "Sacred Emily", which appeared in the 1922 book Geography and Plays. In that poem, the first "Rose" is the name of a person. Stein later used variations on the sentence in other writings, and "A rose is a rose is a rose" is among her most famous quotations, often interpreted as meaning "things are what they are", a statement of the law of identity, "A is A". In Stein's view, the sentence expresses the fact that simply using the name of a thing already invokes the imagery and emotions associated with it, an idea also intensively discussed in the problem of universals debate where Peter Abelard and others used the rose as an example concept.

Congratulations @petrvl! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published a post every day of the week

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Pondělí mám rád. Protože je zase blíž k pátku :-)

Stále platí, že u řady prací potřebuješ, aby zároveň s Tebou pracovali i jiní..inernet, neinernet. Navíc z mého pohledu ta honba za absolutní nezávislostí vede ke značné izolovanosti. Jsem rád, že když mám volno já, mají volno i jiní, které bych chtěl třeba vidět:-)

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70753.86
ETH 3589.34
USDT 1.00
SBD 4.75