Sklep

in #cesky5 years ago

První co bylo výraznější akcí na sobotní části výletu byl sklep. :)

P1350978.JPG

Podle obrázku jistě poznáte, že se jedná o sklep s vínem a ne s uhlím. :) Sice onen obrázek nepochází přímo z našeho sklepa, ale ze zastávky na naší cestě v malebném místě s názvem Šaldorf neboli správně Nový Šaldorf u Znojma. Už tehdy jsme mohl tušit že se bude jednat o víno když jsme na Moravě, ale tak nějak mě to nenapadlo. Šaldorvské sklepy mě hned lákali ale tak trochu pršelo a my se spíše stavili na jídlo U tří jasanů. Dal jsme si tam domácí plněné knedlíky uzeným. Byli moc dobré a obsluha byla velice příjemná.

P1350977.JPG

Nakonec v pozdním odpoledni jsme dorazili na místo určení a přespání, což byl Mikulov. Moje natvrdlá hlava ještě vůbec nefungovala a pořád jsme netušil co že tam jdeme dělat. :)
Říkal jsme si že si budeme prohlížet deštivý Mikulov.

P1350982.JPG

Ale ne mi jsme šly do sklepa na ochutnávku. Šly jsme totiž na ochutnávku ročníku 2018 od vinařství Volařík.

48logovinarstvivolarik.png

Rodina pěstovala víno už od roku 1945, ale na trh tato značka vstupuje až v roce 2008. Obhospodařuje něco okolo 90 ha v okolí Mikulova z toho asi 4,9 ha biologicky. Ročně tak vyrábí okolo 220 tisíc lahví vína a patří tak ke střením vinařstvím.
Nejvíce jsou známi pro svůj Ryzlink vlašský, ale pěstují i jiné odrůdy jako Pálava, Veltlínské zelené, Chardonnay, Müller Thurgau a Rulandské bílé. Jejich nedávnou specialitou jsou vína s označením Terrior která pochází jen z vybraných tratí pod názvy: Ořechová hora, Železná, Kotelná, Věstoňsko, Purmice, Zimní vrch, U Venuše.
Mě osobně baví Prumice z té trati už jsme pil vícero dobrých vín.

P1350984.JPG

Sklep nebyl až tak narvaný k prasknutí a nabízel ochutnání 38 vín očníku 2018. Kupodivu ke stolku kde měli Ryzlinky jsme se vůbec nedostal :) Tím je Vám jasné že jsem neochutnal vše. Což se ukázalo jako dobře protože bych byl jak dělo a druhý den bych měl nehoráznou kocovinu.
Žena mě ještě mile překvapila tím že pozvala kamaráda který mě ve sklepě překvapil a s kterým jsme mohl nasávat. :)

Jediné co mě na degustaci vždy rve za srdce je když ten drahocenný mok vyléváte. Já jim pořád říkal ať mi nalejí málo, ale oni mi nalili pokaždé nejméně půl deci až deci, takže u vím která mi opravdu nesedla jsme to prostě po pár doušcích vylil... :-/

Takže jestli chcete nějaké doporučení co jsem ze skoro 2/3 vín ochutnal tak moji vítězové jsou:

Vinařství Volařík
2018

  • suché
    Ryzling rýnský - Terroir Purmice, výběr z hroznů
    Hibernal Organic - pozdní zběr
  • polosuché
    Ryzling Vlašský - Terroir Ořechová hora, výběr z hroznů
  • polosladké
    Solaris Organic, výběr z hroznů
    Merior rosé, výběr z hroznů
    Tramín kořenný, výběr z hroznů
  • sladké
    Tramín červený, výběr z hroznů
    Pálava, Purmice výběr z hroznů

Poslední Pálava už je skoro dezertní víno má totiž 54 zbytkového cukru. :) Jinak lahve stojí od 250 do 330 kč takže tak středně drahé vína.
Víno nám rozlévali samotní zaměstnanci a já se tak dověděl co je onolog. Ač se snažím sebevíc google nic neříká. Ale bylo mi řečeno že je to ten člověk kdo je hlava výroby vína.
Tak tedy vínu zdar v pokračování se podíváme úplně jinam.

Sort:  

Hi @petrvl,
Thank you for participating in the #travelfeed curated tag. To maintain a level of quality on the project we have certain criteria that must be met for participation. Please review the following: https://travelfeed.io/@travelfeed/how-to-participate-use-travelfeed-in-your-posts
We require at least 250 words in English.
Thank you very much for your interest and we hope to read some great travel articles from you soon!
The language of your post was automatically detected, if your English text is at least 250 words long or you have updated your post to fit our criteria, you can ignore this comment for it to be considered for curation. For further questions, please contact us on the TravelFeed Discord.
Regards, @travelfeed

@tazi říkal jsme si že tak trochu zareaguješ na doporučení lahví :)

Já to čtu pořádně až dnes... ;) A nejsem žádný vinolog, prostě buď chutná nebo ne ;)

My se teď poslední dobou se ženou "propili" více k sušším vínům. Ryzlink úplně není můj šálek, ale ten vlašák z Ořechové hory bych klidně ochutnal.

Abys přišel na jiné chutě, tak tady máš jedno orošené:
!BEER

To view or trade BEER go to steem-engine.com.

Hey @petrvl, here is your BEER token. Enjoy it!

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @sbi-booster.

Congratulations!


This post has been granted a 100% upvote, courtesy to @wokeprincess, from BlissFish!
Enjoy the Bliss!

Join us on Discord!
Upvote this post to help the minnows win a bigger upvote!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64093.86
ETH 3123.80
USDT 1.00
SBD 3.94