Jak dojít k cíli?steemCreated with Sketch.

in #cesky5 years ago

Motivace vs Komfort.png

Je 10 dní po Novém roce. A já rekapituluji, jestli jsem zatím vše zvládl v novém roce, tak jak jsem chtěl.
Zatím ano, ale šotci v hlavě už mockrát pokoušeli mojí vůli a odhodlání. Jde vůbec nějak snadno dojít k vlastním cílům, hlavně v době kdy je prokrastinace tak snadná, že si ani nevšimneme, kam se poděl náš den?

Žádný cíl není zadarmo, ale věřím, že se dá dosáhnout všeho.

Rozdělení
U mě osobně funguje nejlépe rozdělení jednoho velkého cíle na XY malých částí. Napsat si velké cíle a k nim postupný seznam mini-úkolů, které by mě měli k cíli dovést.

Dám příklad sám na sobě. Můj největší aktuální cíl je otevřít si SurfCamp v Portugalsku, zatím na tom dělám cca rok a půl a předem jsem si určil, že to chci zvládnout do 5 let.

Sepsal jsem si základní cíle:

  • vydělat na pozemek
  • vydrillovat surfing jak to jen u suchozemce jde :-)
  • naučit se základy portugalštiny
  • udělat projekt, koncept a zajistit zbytek financování.

Tyto větší cíle mám pak rozdělené na další mini-cíle, uvedu konkrétní příklady u položky "Vydělat na pozemek":

  • Rozšířit klientelu: registrace na freelancerských webech, udělat si portfolio, přidaná hodnota klientům oproti konkurenci - u mě konkrétně to je, že mám předplacené hudební banky paušálem a práva na hudbu dávám klientům k videu zdarma
  • Posunout druhou firmu s drony o level výš: Webové videa posunout na reklamní spoty. Zapojit se do státních výběrových řízení.
    atd.

Nebudu dále rozepisovat konkrétní příklady, jelikož teď to má být hlavně pro představu a chtěl jsem být aspoň trochu konkrétní. Na téma růst podnikání zkusím udělat v budoucnu podrobnější článek, nebo video.

Načasování
Dále mi hodně pomáhá dávat si konkrétní termíny. I když jsou hlavně pro mě, tak i to je dobré. Když si napíšu konkrétní datum dokončení, tak obvykle udělám větší kus práce, než s datem na dobu neurčitou.

Motivace
Hodně důležitým prvkem je pro mě udržení motivace. U dost věcí se rychle nadchnu, ale rychle taky vyhořím. Základním prvkem dobré motivace, je dobrý cíl.
Cíl musí být něco co doopravdy chcete, né něco co se od vás očekává.
Pak jsou dobré právě malé úkoly, protože když děláte rekapitulaci, tak kolikrát zjistíte, že jste toho udělali víc než jste si mysleli.
Dále je třeba se pochválit a odměnit :-), klidně něčím malým, ale něčím co máte rádi, trošku se tím oblbuje mozek :-).
A v neposledním řadě mít jako budík soundtrack z Rockyho :-D To je samozřejmě vtip, ale pomáhá mě mít nějaký "nabuzující" budík, na ploše obrázek toho co chci dokázat, nějaký motiv v telefonu, který souvisí s mým cílem. Pak se tomu nedá utéct a furt vám to vrtá v hlavě.
Poslední věcí, kterou dělám, tak je vizualizace. Občas si přečtu své cíle a prostě si je představuju jak budou vypadat a snažím se je co nejvíc konkretizovat, ať nepracuju nad něčím, co neexistuje ani u mě v hlavě.

To jsou zhruba moje "fígle", jak dosáhnout věcí, kterých chci dosáhnout.

Jestli tohle nějací hrdinové dočetli až do konce, budu rád, když se podělíte o svoje tipy, ať v komentářích nebo článku, rád se přiučím :-).

Přeju hodně úspěchů!

Sort:  

Tobě taky hodně úspěchů a splněných předsevzetí.)

Děkuju :-)

Congratulations @surfercz! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published more than 10 posts. Your next target is to reach 20 posts.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemWhales has officially moved to SteemitBoard Ranking
SteemitBoard - Witness Update

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

U dost věcí se rychle nadchnu, ale rychle taky vyhořím.

To máme společné ;)

Když si napíšu konkrétní datum dokončení, tak obvykle udělám větší kus práce, než s datem na dobu neurčitou.

A tohle myslím by mi nefungovalo, termín, netermín, když se mi prostě nechce... ;)
Ale je pravda, že když mám nějaký deadline, tak před ním jsem schopnej podávat výkony, abych dohnal prokrastinovaný dny ;)
Někdy říkávám: Co nemusíš udělat dnes, odlož na zítra, nejlépe na pozítří a získáš dva volný dny. ;)

To je takovej ten správnej jižanskej přístup, ten má výhodu, že se člověk nestresuje = dýl se dožije = má na všechno víc času :-D

Co to je SurfCamp. Jako serfařská škola?

Hlavně se nenech rozházet od svého okolí, které bude už předem tvůj nápad odsuzovat jako neúspěšný. :)

Díky :-).
Přesně tak Surfovou školu s ubytováním a kompletním zázemím.

Pěkně! Držím palce a jak už bylo řečeno - "don´t listen to naysayers" ;)

Díky! Nastesti vetsina okoli me podporuje, takze diky nim to mam i podstatne snazsi 🙂.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62934.09
ETH 3118.65
USDT 1.00
SBD 3.85