[SLOVAK LANGUAGE ONLY] Fakt som od zajtra vysokoškolák?

in #cesky6 years ago (edited)

Ako @matkodurko postrehol, áno, som nažive. Veci v Brne už mám nasťahované a posledný týždeň som strávila
<a href=>týmto a zariaďovaním bytu. Predmety zapísané, Českú banku vybavenú.. Zajtra 8:00 prednáška. A tak je čas napísať článok o mojich vysokoškolských očakávaniach. Asi hlavne preto, aby som sa mohla o pár rokov na sebe zasmiať :D

Prečo IT?

Pravda je smutná. Ja totiž naozaj vôbec netuším.

Mám rada matiku. A rada myslím, hľadám potenciálne chyby a lepšie riešenia. To ma pred troma rokmi donútilo na otázku „A už aj viete, čo by ste chceli robiť po strednej?“ donútilo odpovedať : „Ešte netuším. Možno informatika? Uvidím..“ No a ako plynul čas z „možno“ sa stávalo „asi“ a keďže som za tie roky neprišla na nič lepšie, akosi som skĺzla do IT.

No a keď sa k tomu prirátal fakt, že ma prakticky bez akejkoľvek námahy prijali, bolo rozhodnuté.

Vlastne ešte dosť zavážilo, že chcem žiť v karavane. :D Viete, v karavane sa, samozrejme, chcem presúvať a nejaké trvalé bydlisko mať asi nebudem. Preto potrebujem home office. A informatika je práve jeden zo smerov, kde nie je také ťažké sa k home office dostať. Dúfam..

munilogo.png
(zdroj:https://robertnemec.com/robertnemec-masarykova-univerzita-tendr/)

Prečo MUNI?

Moc veľký prieskum sa mi úprimne robiť nechcelo, a tak som uvažovala len nad pár školami v Bratislave, Brne a Prahe.
Bratislavská STU, po tom čo som o nej počula z @matkodurko -vých bakalárskych časov, neprichádzala do úvahy.
Karlova Univerzita je síce skvelá, no tradičná škola a pre modernejší smer akým je informatika moc možností neponúka..

Vyberala som medzi troma školami – MUNI, ČVUT a VÚT.

Vlastne celkom presne neviem ako som vylúčila ČVUT a VUT. Jednoducho sa mi zdali moc suché. Moc technické a jednostranné. Keďže nie som vôbec stopercentne rozhodnutá pre informatiku a vždy som bola dosť všestranná, akosi sympatickejšia sa mi zdala MUNI. Na MUNI si totiž môžem zapísať predmety z ktorejkoľvek fakulty (samozrejme okrem predmetov ako psychologická prax a podobne..).

Vlastne si z odboru Umělá inteligence a zpracování přirozeného jazyka chcem spraviť štúdium Cognitive science.

cogsci.png
(zdroj:https://apps.carleton.edu/curricular/cgsc/)

A na to by mi ponuka predmetov VUT určite nestačila.. Tak som ušetrila čas aj peniaze a prihlášku som si ako za komunistických rokov celkom odvážne podala len jednu. :D chvalabohu, vyšlo to..

Kolej vs. Privát

Tu vlastne nešlo o rozhodovanie. Len som potrebovala rodičom vysvetliť, že nemám dôvod bývať na introch.

  1. Cena je rovnaká, komfort bytu väčší.
  2. Kalba na intrákoch môže byť super, uznávam. O čo horšia je ale kalba na byte? Snáď len o to, že na kolejích ide nakonec väčšina ľudí spať na svoju bunku a tu ich budeme musieť uložiť v obývačke. Vlastne sa skôr bojím, že so 6 ľuďmi na byte to bude až priveľká párty. :D
  3. Chcem bývať s frajerom. Ak niekto viete za koľko sekúnd sa vyčerpajú všetky dobré internáty, tak si viete predstaviť, akú by sme asi mali šancu na rovnaký internát a spoločnú izbu. Teoreticky malú, prakticky žiadnu

A byt je faakt super:) Brňáci sú na to asi zvyknutí, ale ja tie vysoké stropy a obkladané dvere a staré drevené podlahy fakt žeriem. A tak celkovo.. Bývať u rodičov je super, ale niekedy už má toho človek trochu dosť. Občas chcem pozerať celú noc seriály, občas mám opicu, občas chcem zjesť 2 balíky čipsov na večeru (horčicové!), občas chcem spať do pol dvanástej.. A vyčítavé pohľady alebo poznámky ako „Nemáš nič lepšie na práci?“ mi chýbať nebudú:D Ja tie veci robiť chcem.. :D

Niežeby mi ale nechýbalo kakauko na raňajky od tatina.. :))

Očakávania?

Trochu sa bojím. Informatika vždy patrila k predmetom, ktoré mi v škole šli bez hocakých problémov. Na druhej strane, stredoškolská informatika na mojom gympli znamená pár príkazov v Pascale (ja som mala dokonca aj Javu! :D ) a práca s Excelom.. A na rozdiel od takej medicíny, mnoho študentov tu má ooomnoho viac praktických skúseností, než stredná škola ponúka. Stačí keď sa pozriem na bývalého spolužiaka, čo profesionálne robí weby alebo na spolužiaka budúceho, ktorého maturita z informatiky vrámci akéhosi špeciálneho programu pre vyvolených trvala osem hodín..

Od @hairyfairy som sa pred pár dňami dozvedela, že to „v Brně nejvíc žije na Kozí ulici“. Otázku či sa mám smiať alebo plakať, že presne tam bývam som stále nevyriešila. (@godifsh, )Spať síce zatiaľ nepotrebujem, ale bojím sa, že by mi tie nespánky mohlo moje staršie ja vyčítať:D

Predsavzatia?

  • Fakt chcem chodiť aj na prednášky. Naozaj. Viem, sú nepovinné.. ale... Napríklad na základy databázových systému budem chodiť. Naozaj.
  • Na jednu prednášku ale viem, že nebudem chodiť. Lineární modely. Končím vo štvrtok ráno a táto prednáška je až v piatok:D Je zaznamenávaná a tak si dávam predsavzatie, že si tie prednášky budem pozerať. Poctivo a nie deň pred skúškou.. :D veď na tom vyletí každý druhý..
  • Vegánske utorky!:D
  • Nebudem tak moc utrácať v kaviarňach a podobne. Teda.. bude nás na byte sedem, takže CHCEM tráviť dosť času vonku v podnikoch. Ale už teraz som decentne švorc :D help.
  • ()
  • Keď dopozerám Blackbooks, tak si nerozpozerám ďalší seriál. Fakt je to strašný zabijak času..
  • Žiadne vifonky. Palmový olej je zlo.
  • :D

zzuzza.

Sort:  

Po vete "Mám rada matiku" som chcela prestať čítať, ale odpor som prekonala a pokračovala som :D Ty máš úplne humor a la Martin, to ma úplne baví :D
A áno, ak chceš byť nomádka, IT je dobrou voľbou, Brno ako také má tiež čo ponúknuť;)
PS. vifonky? NIE! je to zlo! :)

Pokial vravis, ze piseme podobnym humorom, moze to byt aj tym,ze sme obaja mali nestastne detstvo v zajati nasej babky slovencinarky... Predtym nez sa podavali ranajky musel uz povacsinou byt napisany diktatik abo slozik...A za kazdu hrubku o vajicko menej :D

Posted using Partiko Android

Pokial vravis, ze piseme podobnym humorom, moze to byt aj tym,ze sme obaja mali nestastne detstvo v zajati nasej babky slovencinarky... Predtym nez sa podavali ranajky musel uz povacsinou byt napisany diktatik abo slozik...A za kazdu hrubku o vajicko menej :D

Posted using Partiko Android

Ať se daří a v Brně líbí :-)

Ať se ti daří. V Brně mám na vejšce sestřenku, takže ti zároveň přeju pevný zdraví, ať tu několikaletou párty vydržíš :D

Jj, osamostatnit se je potřeba. Přináší ti sice odpovědnost i starosti, ale svoboda je j nezaplacení.
Tak ať se ti daří, ve studiu i v životě ;-)

It je super a home office taky :) Jen to vyžaduje celkem dost sebekázně :)

To mi povídej já zrovna rozkoukal Stan Lee's Lucky Man :)

Vítej na Masárně! Dneska jsem byl za své šestileté působení v Brně konečně poprvý taky na FI, se vzdělat alespoň v základech programování.. Máte to tam hezký, ale kampus je prostě kampus no.. Kdybys potřebovala poradit ohledně Masaryčky či Brna, stačí napsat..

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62772.18
ETH 3032.07
USDT 1.00
SBD 3.67