Ramazan Ayı Bereketi.. [Cointurk 30. Projesi] [harun#8659]

in #cointurk6 years ago (edited)

Ramazan Ayı Nedir ?

2017_ramazan_ayi_ne_zaman_baslayacak_1489993908_5004.jpg
Fotoğraf

Ramazan ayı hicri takvime göre yani arap aylarına göre veya diğer bir değişle ay takvimine göre 9. aydır. Müslümanlar bu ayda 30 gün boyunca sabah ezanının başlangıcından akşam ezanına kadar hiçbirşey yemeyip içmeden oruç tutarlar.

İnsanlar Neden Oruç Tutar?
Hiç şüphesiz ki Allah bize orucu farz kılıp tutmamızı istemiştir. Ama yine hiç şüphesiz ki Allah birşeyi öylesine veya boş yere yaptırmaz. Orucun insanlara ve insanlığa türlü türlü faydaları vardır. Bugünlerde tıp orucun insanlara tıbbi yönden birçok faydasını açıklamıştır.
İnsanların çalıtıkları zaman nasıl dinlenmeye ihtiyaçları oluyorsa sindirim sistemimizin de 12 ayda 1 ay dinlenmeye ihtiyacı vardır. Oruç tuttuğumuz zaman sindirim sistemimiz 1 ay boyunca daha az çalışıp adeta üzerindeki yorgunluğunu atmaktadır.
Allah bir ayetinde
'İçinizden kim o aya yetişirse oruç tutsun'. demiştir.

Oruç aynı zamanda insanların fakirleri anlaması ve birbirlerine yardım edip komşular arasındaki bağları arttırır.

Benim bu proje kapsamındaki yardımıma gelirsek, asla bunu şu şekilde yaptım bu şekilde yaptım diye demek istemem ama belki sizin de içinize bir nebze duygu düşürüp sizin de insanlara yardımcı olmanıza vesile olurum diye anlatıyorum. Geçen gün İstanbulda Zeytinburnu'nda metrobüse giderken köprüde Suriye'li bir çocuk gördüm. Bu çocuğun ayağında ayakkabı bile yoktu. İlk başta insanın aklına kim bilir kim bunu dilendiriyo kim bilir nasıl yalan söylüyor diye aklından geçiyor ama bir çocuğun ağlaması, bir çocuğun gözyaşının sahte olacağına kesinlikle inanmıyorum. Onun çocuk olduğunu düşünürsek masum olmama şansları yok. O çocuk Suriye'li bir ailenin çocuğu olduğu için şanssız olmamalı. Neyse ben çocuğun Türkçe bilme ihtimalini düşünerek aç mısın diye sorduğumda başını sallayıp evet ifadesi verdiğini anladım. Hemen oradaki bir börekçiye gidip börek aldık ve çocuğun o böreği yeme şekli gerçekten de ne kadar aç olduğunun göstergesiydi. Yanına da aldığım bir meyve suyu ile çocuk o günkü açlık ihtiyacını belki de gidermiş oldu. Çocuğa para vermek bir çözüm değildi belki de. Çünkü onun parasını onu çalıştıran insanın alma olasılığı çok yüksek ama onun karnını doyurursanız kandırıldığınızı da düşünmezsiniz.
Benim düşüncem böyle insanların eline para vermek yerine gidin yedirin, içirin , giydirin naparsanız yapın ama birşeyler yapın. Onun babasının elinin ekmek tutmaması onun boğazından birşeylerin geçmemesine sebep olmamalı.

Okuduğunuz için teşekkürler..
Bir sonraki projenin konusunun Tl'nin Dolar karşısındaki kaybının nasıl önlenebileceği adlı yazılar olmasını tavsiye ediyorum. Aramızdan güzel fikirler çıkabilir.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60837.81
ETH 2874.77
USDT 1.00
SBD 3.62