11 Ayın Sultanı Ramazan [Cointurk 30. Projesi] oktaykarahan#5769

in #cointurk6 years ago (edited)

                             11 Ayın Sultanı Ramazan                                     

Hepimizin bildiği üzere Ramazan ayının dinimizde çok büyük bir önemi vardır. Ayrıca kutsal kitabımız olan Kuran-ı Kerim bu ayda indirilmeye başlanmıştır. Ramazan ayı; rahmet kapılarının sonuna kadar açıldığı,sevginin, saygının, sabrın , yardımlaşma ve dayanışmanın, bereketin arttığı, birlik ve beraberliğin güçlendiği mübarek bir aydır. Ramazan ayı içinde bulunan Kadir Gecesi de bin aydan hayırlı bir gün olarak nitelendirilen önlemli bir gecedir. Çünkü Allah'ın kurtuluşa çağrısıdır. Bu aya Ramazan denilmesinin sebebi günahları takip erittiği içindir. Ramazan için bir çok ayet gönderilmiştir.Peygamberimiz ise ramazanın önemini vurgulamak için bir hadisinde " Ramazan sabır ayıdır. Sabrın karşılığı ise cennettir. Ramazan yardımlaşma ve ihsan ayıdır. Müminin rızkı bu ayda artar, bereketlenir. Ramazan ayı öyle bir aydır ki evveli rahmet, ortası mağfiret ve sonu cehennem ateşinden kurtuluştur." buyurmuştur.

Bu ayda oruç tutmak bizden öncekilere olduğu gibi bize de farz kılınmıştır. Oruç nefsi terbiye etmektir. Oruç tutan bir kimse sadece yiyecek içecekten değil yalan söylemek, kalp kırmak, kötü söz söylemek gibi kötülüklerden de uzak durmalıdır.Ramazan ayında yoksulların halinden bir nebze de olsa daha iyi anlıyoruz. Böylelikle yardımlaşma duygusu da gelişiyor. Elbetteki bu yardımları yaparken gösteriş yaparak değil gizli yapmak gereklidir. Çünkü bu Allah'ın da hoşuna gitmez. Yine konuya ilişkin bir hadiste "Sağ elin verdiğini sol el görmemeli " buyrulmuştur.Çünkü du durum gösteriş yapanı yüceltmez. Aksine alçaltır. Yardıma muhtaç bir kimsenin de gururunu zedeler.Bu sebepten dolayı projeden de fotoğraf şartının kaldırılması gayet hoş bir şey atmak isteyen tabiki de atabilir ama bana göre fotoğraflamak ters birşey.



                              Allah Yardımlarımızı Kabul Etsin

Ben bu ramazanda arka mahallede oturan bir aileye yardım ettim. Babaları kağıt toplayarak iki küçük çocuğa bakıyor. Anneleri ise mümkün olduğunca temizliğe falan gidiyor. Işte onlar için bir kutu hazırladım. Yemeklik pirinç, makarna, yağ, ekmek falan koydum.Aslında marketlerde de hazır paketler oluyor ama ben onları almak yerine az çok aileyi tanıdığım için ihtiyaçları doğrultusunda bir şeyler hazırlamaya çalıştım.Evde bulduğum bir kolinin içine bir güzel yerleştirdim ağzını koli bandı ile yapıştırdım ve onlara taktim etmek için aşşağı indim inerken aklıma acaba zili basıp kapının önüne bıraksam mı diye düşündüm daha sonra içeri almazlar da dışarı da kalırsa diye düşündüm ve gidip kapılarının zilini bastım Maddi açıdan kaça mal oldu diye soracak olan arkadaşlara şöyle söyleyebilirim 1 hafta sigara içmez iseniz neredeyse 1 ailenin 1 aylık karnını doyuruyorsunuz size o şekilde tarif edeyim.Net fiyatını yazmam hoş olmaz.Çocuklar için de birkaç çikolata koymuştum bu arada evet ihtiyaçlarını karşılamak temel amaç ama çocukları sevindirmek mutlu etmek en büyük hayırlardan biridir bence.

Onlara paketi götürüp verdiğimde onlar bunu kabul etmekte zorlandılar yüzlerindeki ifade vb hersey benim de verirken çok mahçup olmama sebep oldu. Çocuklarının o sevincini görünce gözyaşlarını tutamadılar. Çok mutlu oldular. Onların bu samimi hayır dualarını almak insanı o kadar mutlu ediyor ki. Hem ihtiyacı olan kimselere yardım ediyorsun, hem Allah katında mükafatlandırılıyorsun, hem hayır dualarını alıyorsun yani tarif edilmez bir mutluluk bu.Elbetteki onları daha fazla mahçup hissettirmemek için fotoğraf falan çekmedim. Ki vermekte zorlandım bir de böyle bir şey yapamazdım.Yapmam da.Bu yüzden kusadasi ekibinden özür diliyorum.Ama bence önemli olan böyle şeyler yapmak yada böyle şeylere vesile olmaktır.


                     Yardımlaşmayı Alışkanlık Hale Getirmeliyiz!

Evet arkadaşlar yardımlarımızı yaptık Allah yardımlarımızı tuttuğumuz oruçları verdiğimiz fitre ve zekatları kabul etsin.Ramazan ayında olsun olmasın insanlara yardım etmek bir olmak beraber olmak dünyada parayla alınamayacak sayılı şeylerden biridir.Yardım yapamıyorsak maddiyatımız yetmiyorsa bile insanları teşvik etmek bile en büyük sevaplardan biridir.Ülkemizde ve dünyamızda bunca sıkıntının yaşanıyor olması sokaklarda yüzlerce binlerde aç susuz evsiz insanların olması bizlere büyük bir sorumluluk vermektedir.Ve bizde bu sorumluluğu yerine getirmeliyiz.Tabi ki bu yardımlaşmalar sadece ramazan ayında değil her zaman yapılmalı. Dediğim gibi elimizden geldiğince gücümüzün de yettiği kadar böyle şeyler yaparsak emin olun her yönden kazançlı çıkacak biz oluruz. Allah elimizdekinin de bereketini artırır. Hepinize hayırlı ramazanlar diliyorum.


-GELECEK PROJE: Kimsesiz çocuklar hakkında olmalı diye düşünüyorum.

Sort:  

Congratulations @karahan! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Do not miss the last post from @steemitboard:

Carnival Challenge - Collect badge and win 5 STEEM
Vote for @Steemitboard as a witness and get one more award and increased upvotes!

Congratulations @karahan! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Use your witness votes and get the Community Badge
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 70118.25
ETH 3744.50
USDT 1.00
SBD 3.84