11 Ayın Sultanında Yardım Yapmak Başkadır [Cointurk 30. Projesi] mervesaglamx#1232

in #cointurk6 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar diyerek yapmış olduğum yardımı makaleleştirmeye başlıyorum.Aslında hepimiz yani kusadasi ailesinin bir çok üyesi yapılan yardımın böyle anlatılmaması gerektiğini vurgulamıştı buna bende katılıyorum diyebilirim fakat önemli olan buradaki niyettir.Yardımın yapılıp da yardım yaptım havası atmak için sağa sola anlatılırsa gerçekten bunun bir önemi yok yani yaptığınız yardımın fakat kurallar gereği içimizde bir kötülük olmadan ve kişileri belli etmeden anlatmanın sorun olacağını sanmıyorum.



Onlar Yetim ve Öksüz Kardeşler 

Aslında kimseyi inandırma gibi bir amacım yok herkesin vicdanına kalmış yardım yapmadan yaptım demek fakat telefonum serviste olmasaydı eğer poşeti götürmeden önce fotoğraf çekip yükliyecektim buraya.Yardım ettiğim yada ettiğimiz kişiler iki yetim ve öksüz kardeş arkadaşlar.Annelesi veya babası tam olarak hatırlamıyorum bırakıp gidiyor sanırım babası olması lazımdı.Daha sonra annesini de kaybediyorlar ve hem yetim hem de öksüz kalıyorlar.

Ben bunları nereden tanıdım derseniz ki eğer her gün bir abimle beraber takıldığımız yani zaman geçirdiğimiz bir kafe var.Gün aşırı buraya çıkar ve tavla oynarız sohbet ederiz.Bu kafenin sahibi de bizim tanıdğımız olur ve onunla da sohbet ederiz her çıktığımızda.Yine bir gün gittiğimizde en son masadan kalkıp sohbet ederken o söyledi bize.Böyle böyle bir durum var ben maddi olarak yardım edecem abi eğer imkanınız varsa sizde elbise olur para olur yardım edebilirsiniz dedi.

Yanımdaki abi maddi olarak yardım etti bir miktar benim de katkım bulunsun diye daha sonra benim yanımda nakit olmadığı için bir dahaki geldiğim de vereyim dedim daha sonra da aklıma geldi evde daha önceden kimsesiz cocuklara yollamak üzere bir elbise poşeti hazırlamıştım.Dedim ben de bir poşet elbise yardımı yapayım benim de katkım bulunsun.Aradan bir kaç gün geçtikten sonra bu proje açıklandı işte dün de gittim elbise poşetini teslim ettim kafe sahibine.

Tüm yardımları toplayıp bir arabaya koyduktan sonra onların yanına gittik ve evlerinin de biraz bakım istediğini gördük sağolsun yine yanımdaki abi dediğim adam gitti boya malzemeleri aldı ve bir güzel de boyadı evi.Bu şekilde bir yardımda bulunmuş oldum.


Neler Hissetim ? 

Ya aslında en basında dediğim gibi bu gibi şeyleri dillendirip hiç uzun uzun anlatmaya gerek yok ama genelde zaten yardım etmeyi seven biriyim.Bizde çocukluğumuzda çok gördük geçirdik,yokluk çektik şükür Rabbime şimdi halimiz vaktimiz yerinde.

Rabbim bize veriyorsa bizden kasmıyorsa ve tüm müslümanlar kardeşse ben neden kardeşimden kasayım ki ? Elimden geldiğince gerek maddi olsun gerek eşya yardımı olsun yani denk geldiği yerde yardım etmeye çalışıyorum.Her yardım ettiğim de içim huzur doluyor ve dünya gerçekten yaşanılası bir yer diyorum.Bakıyorum etrafıma benden başka yardım edenler de var ya diyorum demek ki gerçekten biz tüm Müslümanlar hepimiz kardeşiz diyorum.

Yardım eden yardım,iyilik eden iyilik,kötülük eden kötülük bulur arkadaşlar.Genellikle yardımlarımı gerçekten muhtaç olduğum kişilere yapıyorum yani biraz araştırıyorum ve zaten dışarıdan bakınca da belli oluyor.Örneğin bir dilenciye kolay kolay yardım etmem çünkü senin elin ayağın tutuyor yaşın daha 30-35 mesela git bir işte çalış güzel kardeşim neden dileniyorsun ? Her neyse arkadaşlar umarım okunaklı bir şekilde anlatmışımdır..

Son olarak diğer projenin konusu kripto paralarla ilgili olsun.

Sort:  

Congratulations @mervesaglamx! You have received a personal award!

Steemcleaners Verified Profile
Click on the badge to view your Board of Honor.

Do not miss the last announcement from @steemitboard!

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @mervesaglamx! You received a personal award!

1 Year on Steemit

Click here to view your Board

Do not miss the last post from @steemitboard:

Christmas Challenge - The party continues

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @mervesaglamx! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60947.53
ETH 2913.40
USDT 1.00
SBD 3.56