Kendimden Başlayarak 'STRES' [Cointurk 19. Projesi] [Alper#5900]

in #cointurk6 years ago

1010926_940x531.jpg

STRES ?

Stres günümüzün en önemli sorunlarından biri. Günlük hayatta bir çok konuda stres oluyoruz. Okulda , iş hayatında , sosyal yaşantımızda ... Bazen küçük bazense büyük sıkıntılarla karşılaşıyoruz bu da bize stres olarak geri dönüş yapıyor. Peki bu durumda ne yapmalıyız sıkıntılarımızla problemlerimizle nasıl başa çıkmalıyız ? Aslında çözümü basit. Sıkıntımız her neyse ilk önce onunla yüzleşmeliyiz kendimizi mantıklı düşünmeye sevketmeiyiz. Niye mi ? Çünkü yaşadığımız hayat yani bu dünya gelip geçici. Ömrümüz sayılı günlerden ibaret ve biz bugünleri dolu dolu yaşamak yerine stres yapıyoruz. Bu kendimize yaptığımız en büyük haksızlık aslında. Vah şöyle vay böyle nereye kadar gidecek ki . Hayatta önce şükür etmeyi bilmek gerek. bizde sıkıntı yaratan her neyse üstüne gitmeliyiz ve asla üstünü örtmemeliyiz. Çünkü inceldiği yerden kopmalı. hayatta asıl önemli şeylerin farkına varmalı ki stres bizden uzak olsun.

SIRADAN BİR STRESİM :)

Kendimden örnek vermek istiyorum sizlere. Sol kulağımın kemik yapısı bozuk ve kulak zarı yırtık (bonus olarakta zarda kireçlenme var). Daha önce 6 ameliyat geçirmiş biri olarak hastalanınca bile hastaneye gitmeye korken ben şimdi ise keşke bu ameliyatı yapabilecek doktor olsa diye hastane hastane geziyorum. Ayrıca ameliyat büyük risk taşıyor tabi yüz felci kalıcı işitme kaybı gibi. Düşüncenize karşınızdaki insanla anlaşamıyorsunuz mesleğinizi tam anlamıyla icra edemiyorsunuz en sevdiğiniz müziği yarım yamalak dinliyorsunuz duşa bi avuç pamukla giriyorsunuz yağmur yakarken altında ıslanmak yerine gidipi izliyorsunuz. Ben bu konuda oldukça stres yaptım. bana geri dönüşü saç dökülmesi , sürekli baş ağrısı , uykusuzluk ve daha bir sürü durum oldu. Düşündüm ki hayat böyle. Candan Erçetin'inde dediği gibi 'gamsız hayat herkese başka sunar garip oyunlarını'... Ve kendimle yüzleşmeye başladım. Dedim ki ben ne yapıyorum her şey daha kötüye gidiyor. Kendime söz verdim ' savaşmalıyım'.

STRESLERİMLE NASIL BAŞA ÇIKIYORUM ?

Stresten kurtulmak için kendi yöntemlerimi keşfetmeye başladım. Öncelikle kafanıza şapkadan başka bir şey takmayın. Her problem , sıkıntıyla karşılaştığınızda kendi gücünüzün farkına varın ve savaşın. Asla savaşmaktan korkmayın. Kendi kafanızda bir gelecek bir hayat bir hayal olmalı ve bu her neyse kafanızı bunlarla yorun. Stres yaratacak konuyu anında çözümleyin. Çözümlemek kolay olmayabilir. Bunun için gözlerinizi kapatın derin derin nefes alıp kafanızda her ne varsa boşaltın. Mantıklı olan neyse karar verin. Kararınızı aldıktan hemen sonra bu konuyu silin ve o an hayalini kurduğunuz güzellikleri düşünün. Ayrıca o an size ne iyi gelecekse eğer mantıklıysa onu yapın. Hayalinizi düşününce o stresten uzaklaşmaya başlayacaksınız. Tekrar aklınıza gelirse şükür edip daha kötüsüde olabilirdi diye düşünün. Çünkü yaşadığımız bu hayatta çok daha büyük sıkıntılar ve gerçekler var.

NOT

Değerli arkadaşlarım sizlere tavsiyem yaşadığınız her sıkıntı streste umutsuzluğa kapılmamayı öğrenin. Stres kaygı bizi yaşanlandırır aynı zamanda hayatımızı zehir eder. Sizler bu hayatın değerini kavrayın. Kavradığınızda emin olun sizlere bambaşa bir hayat bekliyor olacak... Ben stres yapmak yerine savaşıyorum. Ve bu sayede ağız okumayı öğrendim. Yaşadığım onca stresli durumlara göğüs gerip olumlu sonuçlar elde etmeye çalışıyorum. Umarım yazımı okuyan herkese bir nebze umut ışığı olurum. Saygılarımla...

GELECEK PROJE İÇİN :

Gelecek projenin konusu ' hayatımızı daha kaliteli kılmak için : Ne yapıyoruz ? Ne yapmalıyız ? ' olmasını istiyorum.

Sort:  

Discord idnize ulaşamadık. Lütfen discordtan destek ekibi ile iletişime geçiniz.

Merhaba sorunu çözdüm. Tekrar ulaşabilir misiniz ?

Problem hala devam ediyor mu ?

Discord üye olup oradan yazın hocam hala bulamıyorum

Tamamdır hocam

Merhaba hocam başkalarıyla iletişime geçti galiba oldu. Sizede istek gönderdim.

Discord üzerinden mesaj yazmanız gerekmektedir.Bana ulaşırsanız sevinirim.

Mesajı yazdım hocam.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.030
BTC 68101.41
ETH 3762.16
USDT 1.00
SBD 3.69