Mijn meme inzending voor de 'the #alldutch promo art contest '.steemCreated with Sketch.

in #contest6 years ago (edited)

Voor de verandering schrijf ik eens een post in het Nederlands om mee te doen aan de contest.
steemit-alldutch.gif
Toen ik de contest zag, wist ik direct dat ik wat leuks kon maken hiervoor. Dus ben ik even aan de slag gegaan en heb ik een leuk geanimeerd GIF-plaatje gemaakt.

GIF
GIF afbeeldingen zijn super veelzijdig en je kan er alles mee maken wat je wilt, ik vind ze geweldig. Lange tijd wist ik niet hoe je zo'n bewegend plaatje kon maken.
Totdat ik de website Giphy.com tegenkwam. Giphy biedt je een editor waarmee je een serie foto's kan omtoveren tot een bewegend plaatje.
Een voorbeeld van een GIF plaatje van foto's van de kust van Vlissingen die ik grmaakt heb van 2 foto's net na elkaar geschoten, de kwaliteit is hier wat minder, maar het idee is duidelijk.
200w_d.gif

Je kan naast foto's ook tekst toevoegen in verschillende fonts en met allerlei animaties.
Alsof dat nog niet genoeg is kan je ook nog bewegende 'stickers ' toevoegen die het geheel afmaken.
Als je zelf een crea-bea bent is de editor van Giphy echt leuk om eens mee te spelen. Er zijn natuurlijk meer sites waar je dit kan doen, maar voor mij is Giphy tot nu toe wel de makkelijkste.

Terug naar de contest
Voor de #allduchcontest heb ik dus ook een GIF-plaatje gemaakt waarin de Nederlanders en onze Vlaamse vrienden vertegenwoordigd zijn. Het is een contest voor promo-art, dus vanuit die gedachte ben ik aan de slag gegaan en ik zal jullie niet langer in spanning houden. Hier is mijn entry voor de contest:

steemit-alldutch.gif

Duidelijker dan dit wordt het volgens mij niet. Ik hoop uiteraard dat het de winnende bijdrage gaat zijn, maar al is dat niet zo heb ik in ieder geval mijn bijdrage geleverd.

Verder hoop ik jullie geïnspireerd te hebben ook eens met GIF aan de slag te gaan, je kan er namelijk echt veel plezier uithalen :).

One love voor de lagelanden-community op Steemit en wees voorzichtig in de gladheid die er nu is!

Gegroet, Michiel - @devbymbea

Sort:  

Edit: de thumbnail veranderd naar het juiste plaatje.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64160.97
ETH 3145.28
USDT 1.00
SBD 3.86