Poznajcie świat kryptowalut zanim będą za drogie, żeby je kupić.

in #cryptocurrency7 years ago (edited)

Witajcie! Jest to mój pierwszy post na Steemit. Zauważyłem, że jest to bardzo dobre miejsce do tego, żeby móc się podzielić spostrzeżeniami na różne tematy.

Kryptowaluty story...

Jest to temat, który zaprząta mi głowę od początku swojego istnienia. Pamiętam jak w roku 2010 czytałem pierwsze artykuły na temat Bitcoina, który kosztował wtedy nieco ponad 3 złote. Opisywano go jako walutę przyszłości, dzięki której będą rozliczane transakcje na całym świecie, i że wyprze on tradycyjne waluty. Jakoś nie wzbudziło to mojego zaufania do tego stopnia, żeby wziąć i zainwestować chociaż 1000 złotych. A było to możliwe przy pomocy kryptogiełd, które już wtedy działały, i pozwalały na wymianę tradycyjnych pieniędzy na Bitcoina.

bit.png

Pomimo braku zaufania do całej tej struktury, postanowiłem obserwować ten rynek z uwagą. Byłem ciekawy co się stanie w najbliższej przyszłości. Ku mojemu zdziwieniu, temat zaczął zyskiwać na popularności w sieci do tego stopnia, że już na początku 2013 roku cena za jednego Bitcoina wynosiła ponad 300 złotych, czyli aż 100 razy więcej niż jak pierwszy raz o nim czytałem! Szybko pojawiły mi się w głowie przeliczenia, że jakbym wcześniej zainwestował wspomniany 1000 złotych, to dzisiaj bym miał 1000 x 100 = 100 000 złotych!

Zapoznając się jeszcze bliżej z tematem wyczytałem, że potencjał wzrostu jest o wiele większy niż te 300 złotych i może iść jeszcze dużo bardziej do góry. Postanowiłem zainwestować trochę kapitału z myślą, że najlepszą okazje i tak już zmarnowałem...

Tuż przed tym jak byłem gotowy zakupić chociaż niewielką ilość BTC doszły mnie wieści o tym, że wiele giełd kryptowalut, trzymających Bitcoiny swoich użytkowników, padło ofiarami hackerów. Okradli oni giełdy i ich użytkowników z większości Bitcoinów. Wszystkiemu winne okazały się słabe systemy zabezpieczeń tych giełd.

Te wydarzenia sprawiły, że ponownie cofnąłem swoją decyzję o zainwestowaniu w kryptowaluty. Nawet inne, które w tym czasie zaczęły się pojawiać, jako efekt sukcesu Bitcoina. Zapomniałem o świecie kryptowalut na kolejne lata. I to był kolejny wielki błąd z mojej strony.... Giełdy szybko poradziły sobie z ulepszeniem zabezpieczeń i złowrogie ataki przestały być zmartwieniem dla handlujących osób.

Mamy aktualnie końcówkę roku 2017 i cena Bitcoina wynosi 28 000 złotych! Na dodatek nie posiadam ani jednego... a mogłem je kiedyś kupić po 3 złote i trzymać jako pewną inwestycję na lata. Kupione kiedyś za 1000 złotych Bitcoiny były by dzisiaj warte blisko 10 000 000 złotych. Wiele osób zrobiło właśnie w ten sposób miliony, ja ani złotówki. Paskudne uczucie...

Dlaczego postanowiłem się z wami tym podzielić? Ponieważ wciąż wierzę, że nie jest za późno, żeby zarobić na kryptowalutach. Wiem, że okazja jaką miałem jest klasycznym przykładem lęku przed nieznanym, jednak istnieją kolejne kryptowaluty, które są w okresie niskich cen z potencjałem na dalszy wzrost.

Takim przykładem jest kryptowaluta LISK, w którą zainwestowałem ten "marny" tysiąc złotych. Dzisiaj jest on już wart około 7000 złotych i dalej rośnie. Jednak nie mam wątpliwości, że ciężko będzie powtórzyć sukces Bitcoina jakiejkolwiek kryptowalucie, przynajmniej aktualnie.

Znając doskonale swoją historię utraconych szans, na dostatnie i spokojne życie, stworzyłem stronę internetową poświęconą tematyce kryptowalut.

https://goldenwallet.info/zarabianie-przez-internet/kryptowaluty/

Chcę, żeby każdy kto tylko słyszał cokolwiek o kryptowalutach, mógł na niej przeczytać informację, które przybliżą mu to obce zagadnienie. Każdy znajdzie tam coś dla siebie. Od artykułów aż po książki, które warto przeczytać.

Wracając do tematu, to chce na koniec powiedzieć, że pociąg z kryptowalutami ruszył, jednak jest jeszcze czas do niego wsiąść, trzeba tylko "podbiec".

Pozdrawiam wszystkich użytkowników Steemit, platformy powstałej dzięki technologii, którą zapoczątkował Bitcoin. Będę się z wami dzielił różnymi tematami z zakresu inwestowania przez internet.

https://goldenwallet.info/zarabianie-przez-internet/

Do następnego razu!

Sort:  

Hello!

Ciekawy post, też dziś żałuję że nie kupiłem ETH jak było po 0,80 centa a chciałem, tylko zawsze mówiłem, dobra później. A teraz to już za późno.

Congratulations @kapicup! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You published your First Post
You made your First Vote
You got a First Vote

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Congratulations @kapicup! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 68014.29
ETH 3541.03
USDT 1.00
SBD 3.16