O cenzuře a autocenzuře

in #czfoto6 years ago

PA170052.JPG
Fotka, co nikdo nechce... K tomu názvu mě samozřejmě inspirovala @mespanta . Tak jsem si projížděl své staré fotky. Tahle mě zaujala. Nevypadá to, ale je z roku 2005. Tedy 16 let po revoluci. Kdo by se odtraňoval s billbordy z minulé doby. O ty se postará rez...

Říkám si, jestli ji dát do souteže .czechglobalhosts . Myslím, že nám, starším, se ledascos při pohledu na ni vybaví... Ale co to řekne cizozemci? Nedám ji tam. Asi. I když... Dneska tam zabodovala i fotka z Drážďan. Ve fotosoutěži o Čechách... Jenomže já trpím na silnou autocenzuru. Dělat věci, jak se mají dělat. I když...

Včera měl syn ve škole fotografování. To je také takový přežitek z minulé doby. Jakýkoliv rodič, nebo paní učitelka, by mohl udělat ve škole fotografie a poslat je mailem. Jenomže je to nenapadne. A tak tam jednou ročně přijde profesionální fotograf a vydělá si. A proč vlastně ne? Ale o něčem trochu jiném.

Včera chodily děti do školy kvůli fotografování načančané. Holčičky měly šatičky. Ty z postsovětských republik obrovské mašle... Chlapečkové světlá kaťátka a trička s límečky. Sem tam košilka s kravatičkou nebo motýelečkem. Začínám z těch zdrobnělinek blbánkovat. Trošilililinku...

Tušil jsem, že to s tím oblečením tak bude. Prtal jsem se syna, jestli chce na sebe něco extra. Zadíval se na mě jako na poškozený mikrotenový sáček. (Dívá se tak zpravidla na mě, když nechápe, že nechápu.) A zeptal se mě: "A pdoč bych se měl oblíct ňák jinak než jindy?" Neuml jsem mu odpovědět. Někteří to tak dělají.

Ale vzpomněl jsem si, když se fotilo za mých mladých let... (Ne, magnesium na podstavci místo blesku se v té době už nezapalovalo.) Všichni, skoro, v pionýrských krojích. Já ne. Nařízeno to nebylo. Tak proč bych se měl dobrovolně soukat do nepříjemné dederonové košile a motat si kolem krku červený kus hadru, který jsem si navíc při žehlení propálil?

A víte, co se mi stalo, že jsem nepřišel v pionýrském? Vůbec nic! Nikdo neřekl ani popel. Několik málo učitelů a učitelek, kteří se nenechali oslovovat "soudruhu, soudružko", se nakonec na mě tvářilo naopak velmi přátelsky...

Proč vlastně ti ostatní v krojích přišli? No jejich rodiče tak chodit museli. A když jsme si přinesli domů v Žákovské, že je fotografování, tak zafungoval dynamický stereotyp. Ale já Žákovskou ke kontrole zásadně nedával...

Tak nevím. Možná, že tu fotku do soutěže přece pošlu...
QmZdEgdEG3gM7H2SwXosyGgGNMV2NanfmiFcMKgeQgEc2i.png
@banjo @cleverbot

Sort:  

This post has received a 11.11% upvote from @msp-bidbot thanks to: @krakonos. Delegate SP to this public bot and get paid daily: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP Don't delegate so much that you have less than 50SP left on your account.

You have been defended with a 5.88% upvote!
I was summoned by @krakonos.

Loading...

Díval jsem se na ty Drážďany a máš pravdu. Klidně na takovou věc příště upozorni přímo pod ten komentář. Na dodržování pravidel v tomto contestu dohlížejí i sami soutěžící, což hlavní organizátor kvituje a většinou odměňuje drobným upvotem.

Tak ja si prave myslim, ze takove "nepotrebne" fotky vic nam pak reknou o historie nez te vsechne krasne fotografie. A taky si myslim, ze bohuzel prilis malo fotime to co je kolem nas protoze jsme na to zvykli, ale byla by to skvela fotodokumentace prave, ten obycejny zivot.

Pokud si pamatuji, tak focení u nás ve škole se obešlo bez šátků (červených;-))

Puclice, ty na Domažlicku? Mají tam taky pěknou tvrz ;-)
My jsme se v šátcích už nefotili, v osmdesátých letech už to lidi tolik nehrotili.

no teraz sa tie bilbordy z minulosťou veľmi nelíšia ☻

You just planted 0.01 tree(s)!


Thanks to @krakonos

We have planted already 5763.82 trees
out of 1,000,000


Let's save and restore Abongphen Highland Forest
in Cameroonian village Kedjom-Keku!
Plant trees with @treeplanter and get paid for it!
My Steem Power = 22219.19
Thanks a lot!
@martin.mikes coordinator of @kedjom-keku
treeplantermessage_ok.png

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60385.11
ETH 2889.75
USDT 1.00
SBD 3.65