Cînd Danemarca e România

in #danemarca6 years ago (edited)

Bineînțeles că primul lucru despre o țară despre care nu știi nimic înainte de a o vizita îl afli cînd cobori deasupra ei.
Forma pămînturilor, cum sînt delimitate, cum se văd orașele, casele, străzile, apele. Cît de "organizată" e.
Mi-amintesc cu precizie primul moment cînd am zburat spre "occident" şi mi-am dat seama că am trecut de graniţă pentru că pămînturile erau, dintr-o dată, mai sistematizate, mai pătrate, cumva.
Ei, ieri nu am apucat să fac asta, doar să văd că liziere de copaci, nu garduri, mărginesc bucăţile de pămînt pe aici.
Însă, într-o singură zi şi o singură plimbare prin natura unui oraş - Aarhus - de la care nu aveam mari aşteptări de nici un fel, am văzut aşa:
Soc. Mult soc pe marginea drumului de la Billund la Aarhus. Soc pe malul mării.

soc.jpg

Tei. În floare.
Plante de gard ca la noi (dintr-acelea care fac bobiţe albe, pocnitori) şi încă de vreo 2-3 feluri.
Lobodă porcească. Păpădie. Coada calului. Pătlagină. Podbal. Ştevie sălbatică. Brusture.

urzici.jpg

Urzici. Mărar sălbatic. Pelin (da, la malul mării). Coada şoricelului.
Trandafiri sălbatici - din care era plin oraşul meu, în comunism. Acum au dispărut cu totul.

trandafir.jpg

Agriş, într-o curte. Mesteceni. Un şir de copaci cu frunză de stejar şi flori de tei. Iederă. Iasomie.

trifoi.jpg

Aceleaşi, dar aceleaşi ierburi ca la noi: trifoi, ierburile înalte care te taie la mînă, cele care fac un fel de spic în capăt,

iarba 3.jpg

cele cu care poţi face trăgaci...

iarba.jpg

sau spinii obişnuiţi de pe toate drumurile publice.

iarba 2.jpg

Pînă şi planta de plajă care face dracii de mare este la locul ei, pe plajă.

draci de mare.jpg

Danemarca e România aşa cum nicio altă ţară în care am fost recent nu este, botanic vorbind - de-ai spune că sîntem pe aceeaşi paralelă - deşi ne despart nici mai mult, nici mai puţin de 10 paralele.

Lisabona, cu toată frumuseţea ei, m-a fascinat prin 2-3 tipuri botanice - portocalii, fireşte şi florile mari, albe, care la noi se vînd la florărie, iar la ei se găsesc în grădini, mai ales în cele abandonate. Fireşte, altă climă, alte plante.

DSC_0551.JPG

Italia, mai ales prin arbori. Iar din restul ţărilor mi-amintesc istorie, muzee, străzi, străini, imigraţie, spanioli gălăgioşi, caldarîm, milenii de istorie, sete, dar nu natură.

Sort:  

Go here https://steemit.com/@a-a-a to get your post resteemed to over 72,000 followers.

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70733.96
ETH 3563.16
USDT 1.00
SBD 4.76