Çocuklar Neyi Nasıl Sorarlar

in #diary5 years ago

Çocuklar neyi nasıl sorarlar konusunun kahramanı 5 yaşında ki kızım. Şu an resimde olan kız çocuğu, benim 2 numaralı bebeğim. Ve tam anlamı ile konuşmaya başladığında bana sorduğu ilk soru şu olmuştu, " anne ay süngerden mi yoksa peynirden mi yapılmıştır" demişti. Bunu duyduğumda ilk olarak, çok gülmüştüm. Sonra karşımda durmaya devam etti ve benden onun sorusuna ciddi bir cevap vermemi beklediğini görünce utanmıştım. Evet, o bir bireydi. Bunu kabul etmeliydim. Bana bir soru sormaktan ziyade, önüme iki seçenek sunmuştu. Peynir mi, yoksa sünger mi? Siz olsanız doğruları mı söylerdiniz? Yoksa onun hayallerini bozmadan, bir seçeneği mi seçerdiniz? Ben ne yaptım diye soruyorsanız eğer, ona sadece şunu söyledim, " benim ne düşündüğüm aslında hiç önemli değil bebeğim. Sen onu peynir olarak mı görmek istersin? Yoksa sünger olarak mı? Buna sen karar vereceksin " dedim. Gülmeye başladı ve yanımdan ayrıldı o gün. O an ben daha öncesinde, hiç onun bakış açısı ile düşünmediğimi fark ettim. Ve uzun süre, kendimi onun konuşmalarına ve fikirlerine odakladım. Zamanla aslında, elimde ne kadar büyük bir cevher olduğunu fark ettim.
Ben her zaman şuna inanan bir birey oldum. Hayatta bir devrim yapmak istiyorsan eğer, önce kendinden başlamalısın. Evet bu tam olarak aradığım ve şu an ihtiyacım olan adımların, başlangıç noktasıydı. Bir devrim yapmalıydım minik ailemde. Ve o devrimin en güzel eseri olmalıydı benim kızım. Bunu anladıktan sonra, aslında çocuk yetiştirmenin ne kadar kolay ve eğlenceli olduğunu anladım. Evet inkar edemem, bazen ipin ucunu kaçırıyorlar, sabır sınırlarımı zorluyorlar ama artık üstesinden gelmeyi başardım. Bir çocuk, size soru sorduğu zaman ona acı gerçekleri söylemeyin bence. Mesela ay örneğinde olduğu gibi. Zaten eğitim hayatı başladığında, onun nasıl oluştuğunu, krater çukuru oluşumunun düşen meteorlar sayesinde olduğunu, iklim olmadığını vs... gibi bir çok şeyi öğrenecek. Neden onların hayal dünyasını bozalım ki? Soru esnasında, onun fikirlerini irdeleyin bence. Kendi fikrinin ne olduğunu bulmasını sağlayın. Ve onun gözlerine bakarak sorularına yardımcı olursanız, gerçekten sizin onu önemsediğinize inanacaktır. Bırakın, bilimsel gerçeklikler bir süreliğine beklesin. Bırakın ezberlediğimiz bilgiler bizde kalsın. Dediğim gibi zaten sırası gelince hepsini nasıl olsa öğrenecek. Onların hayalleri var ve o hayaller ile geleceğe hazırlanıyorlar farkında olmadan. Yüzmeyi bilen bir insanı, sığ bir denizde yüzmeye mahkum etmek kadar kötü bir yaklaşım olur onların hayalleriyle oynamak. Bırakın dünyanın büyüklüğünü onlar keşfetsin, bırakın hayatta hiç bir korkuları ve endişeleri olmasın. Soru sordukları zaman genelde, size cevap vereceğiniz değil ama seçmeniz gereken bir kaç seçenekle birlikte gelirler. Ve sizden seçim yapmanızı isterler. Çünkü, sizin ne düşündüğünüzü merak ettikleri değildir asıl konu. Siz onun için hayatta örnek aldıkları bir modelsinizdir. Ve gelecekte sizin gibi olmayı isterler. Ama siz ona anlattığım şekilde yaklaşırsanız eğer, sizin bir kopyanız olmak yerine, hayatın her evresinde sadece kendisi olması gerektiğini anlamış olacak. İşte o zaman, güveni tam, aldığı kararlarda başarılı, her anın tadını çıkaran ve endişesi olmayan bir çocuk olacaktır.
Şunu kulağınıza küpe edinin bence, " anne sence .....? " diye başlayan hiç bir sorunun çok masum olduğunu sakın düşünmeyin. Evet arkadaşlar, ay peynir ve sünger üçlemesi ile birlikte yola çıktım. Bakalım devamında neler gelecek diye düşünmek istemiyorum bile. Neden mi? Çünkü artık ben, çocuklarımı gözlemleyerek ve onlarla birlikte kaliteli vakit geçirerek, hayatın aslında ne kadar kolay ve eğlenceli olduğunu keşfettim. Bir çocuk ağaca tırmanmak ister ve ilk deneyimi genellikle başarısız olur. O ağaç ve çıkmak istediği nokta onun kafasına yazılır. Ve her defasında bunu başarana kadar, düşse de, yorulsa da asla pes etmez. Ve eninde sonunda bunu başarır. Eğer gerçektende iyi bir klavuz istiyorsanız eğer, önce çocuklarınızı dinleyin, yargılamayın ve onun bakış açısını anlayın. Daha sonrada onları bir kitap gibi her an okumaya başlayın. İnanın bana onlardan daha iyi bir yolculuk rehberi olamaz bu dünyada.

IMG_20180821_201849_356.jpg

Sort:  

Congratulations @yukobekare! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 10 upvotes. Your next target is to reach 50 upvotes.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Hello @yukobekare! This is a friendly reminder that you have 3000 Partiko Points unclaimed in your Partiko account!

Partiko is a fast and beautiful mobile app for Steem, and it’s the most popular Steem mobile app out there! Download Partiko using the link below and login using SteemConnect to claim your 3000 Partiko points! You can easily convert them into Steem token!

https://partiko.app/referral/partiko

Congratulations @yukobekare! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 70880.42
ETH 3658.45
USDT 1.00
SBD 3.75