De nye fiddle sange

in #digte4 years ago

De nye fiddle sange

1

Omsider sad jeg
Over den sorte kontrapunkt;
Til en hår byen trompetist
De gav mig supplement.

Hey, jeg er revet;
Smukke verden, så jeg nu tage!
Gennem byer, jeg vil vandre,
På kilderne vil jeg ruhn.

Kun violin på ryggen;
Frem over stok og elektricitet!
Allerede jeg ved at råbe dine haller,
Høj køligere Waldesdom.

Og jeg slagtilfælde den gamle violin,
Det lyder lyse i gå;
Se den Fink fra træet ned:
"Hvorfor, fætter, ligesom sang!"

Men er stigende i horisonten
En lille by Tower op! -
Hvad små liljer ører
Jeg rode der min lille stykke før?

2

Hvis jeg under violin bue
Nogle snor også knust,
Ny er rejst,
Og de giver frisk lyd.

På Schützenplatz ved gaten
Jeg strøg blidt på mit spil arbejde;
Som lige vendt deres hoveder,
Da jeg netop kun begyndt!

Og det lyder og svulmer og mislyde,
Som i omstyrtelsen af ​​skoven creek
Min sjæl synger den måde
Mine violin lyde kan lide det.

Trodsigt chide: hverken drengene;
Snart, men det er stille i amtet;
Kun en mumlen, derefter en stilhed,
Selv træerne rasle blødt.

Stav det har alle fanget;
Og jeg ved, hvordan det skete!
Der i kronen af ​​blonde kvinder
Har du lyst til dig selv, Lady Music!

3

Jeg tror, ​​de gør, ville de være der selv

  • Hvad er de tanker! -
    Kvinden Musika fra himlen;
    Og nu er det et barn af jorden!

I går, da hun stod ved brønden,
Jeg flyttede flinkt hatten i hilsen;
Og hun nikker, siger i avl:
"Howdy Gud, Herren musiker!"

Selvom jeg bevidst, Marannle hendes navn,
Og hun bor tæt på portene;
Men jeg skulle have ikke været i stand til at forlade,
Sagde: "Hej, Madame Musica!"

Hvad hun gjorde for øjnene!
Og hvad der skete med mig!
Altid nu det lyder for mig i høringen:
Musiker og Musika!

4

indtastet haven
Nu vil jeg være med held -
Ligesom flyvende flagermus!
Langsomt natten begynder at aftage.

Men mens Feldessaume
Over næppe Aurora gløder,
Jeg under lindetræ
allerede stemt her violin.

Se, funkler dit soveværelse vindue
I den første morgen stråle;
Heller er versinket natten;
Hark! Så nattergalen slog!

Sov ikke mere! Morgen himmel
Rystelser allerede ved døren;
er runde vågner lyd og dufte
Og mit hjerte længtes efter dig.

På haven skygge Mørk
Kom ned, kære barn!
Kun bladene en mindste hvisken -
Og vinden er tavs.

5

Er vi sammen, så unge
I det dejlige Morgenfruh,
Sød, rosa rød lille mund,
Plaudre, plaudre tiden!

Organiste jeg skulle være
På den nye kirke her? -
Child! så der pillede den finke
Ferie i skovområde?

Men du da tænke, kontor og værdighed
Ejer komfur er værd guldmedaljer! -
du gør mig urolig, men næsten;
Så hvad jeg aldrig har eftertragtet.

Hvad? Og byen trompetist
Død vergangne ​​kun uge?
Og du tror at sådanne poster
Havde jeg bare arbejdsstillinger? -

Hei! Som hanen galer så grim!
Treasure, FARVEL! Tænk på mig!
Tag hanen til byen trompetist!
Dåsen er endnu bedre end mig!

6

Musikere ønsker at vandre;
Ægget, som ville overveje mig stramt godt!
Stadig 'nen Trunk, udlejer, Røde;
Så ade, du trautes reden!

Høj glas! Nye sange
Giv det styrke og hjerte lyksalighed!
Ha, hvor sødt i venerne
Strømme ånd hjem søn! -

Da der trækker skyerne!
af strenge af vinden blæser;
Og han blæser de lyse sange
hurtigt i den vide verden.

Musikere ønsker at vandre!
Allerede løbe tør for vin gik;
Tegn sangene i det fjerne,
Skal bagefter musikeren.

7

Kom ud og nogensinde!
Se, der kommer til trætte fødder
En anden vandringsmand mod mig.
"Bring den lille by min hilsen!

Og ved gaten når tolderen
Blonde datter ser herfür,
Bring hende denne vilde rose,
Sig goddag til dem, når mere fra mig! "-

Kom ud og nogensinde!
Eftersom alle fuglene er tavse snart
Før mig stå i skoven duft,
Back aftenlyset forbrændinger.

Lonely Weg 'og lander,
Helt alene Jeg wandr snart;
En høg kredser Jeg ser -
Om mig allerede skoven rasler.

8

Nu månen går gennem skyer nat,
Nu dagen er omkring;
Åh, jeg tror stadig på dig!
I skoven rundt og rundt.

Heden lærke synger over
Et stykke ad allerbest;
Solsorten rammer sidste tone
Og flyver til reden til reden.

Da jeg vil være god nat
At aflevere violin mine;
Dette er en melodisk aftenbøn
Og får til himlen.

9

er det i morgen! På kanten af ​​skoven
Jeg sidder her og spintisier;
Åh, alle mine skridt
Førte mig videre fra dig!

Mange Jeg var allerede løbet;
Jeg vil have mig aldrig tilbage;
Hvorfor hviske i dag i luften:
Men denne gang var det heldig!

Fra træerne Tauestropfen
Fall på mit varme ansigt -
Saint Cecilia! Sådan par øjne
Jeg kunne ikke se hele mit liv!

By trompetist, Organiste!
Var det virkelig så dumme? -
Holla høj, unge ben,
Arise! Vi vende rundt.

Omdømme kun gøg, der i skoven!
Du ser så snart mig ikke længere,
For i pulverform og manchetter
Græder Jeg ærer fast tilknyttet.

Golden spiller støvet af gaderne -
Hjerte, tålmodighed! snart du er der.
Hei! hvor sød den skal lyde:
Musiker og Musika!

10

På markedet i kirkerne,
Der er et klingende hus;
Trompet og violin toner
Da mannigfalt ud.

Den Lind'baum ved døren
Er lust'ger ophold;
kommer de finker fra skoven
Og synge, at det giver genlyd.

Og på bænken nedenunder,
Dem med barnet siden
Dette er på alle måder
Den blonde 'Lady Music.

Den unge 'friske' byens trompetist
Blæser grad fra tårnet;
Han blæser der er gået
Alt nødsituation og vinter storm.

Den Schwalb er kommet hjem,
Lind fra Lenzen blæser ånde!
Han blæser i dag fra tårnet
Efter altehrwürd'gem skik.

Velsign Gud frøene
Med din rige hånd
Og give os fred, fred
Forelsket tysk jord!
*storm

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.13
JST 0.031
BTC 62133.38
ETH 2905.43
USDT 1.00
SBD 3.59