Darmowa energia z wiatru - eksperyment #5

in #dtube5 years ago (edited)


Praktycznie przez ostatnie dwa dni montowałem eksperymentalną prądnicę i udało się. Poprzedni eksperyment cewki nawiniętej na magnez zakończył się fiaskiem. Prąd który pokazywał miernik po kilku godzinach znikł i już więcej się nie pojawił. Postanowiłem złożyć prądnicę z tego co mam. Nie jest to jakieś ekstra urządzenie ale zadowolony jestem z siebie że złożyłem ją sam bez pomocy nikogo. Muszę przyznać iż nie było łatwo, z jedną sprawną ręką było naprawdę trudno, nie obyło się od przekleństw i rzucaniem śrubkami.
snap (3).jpg

Przynajmniej mój eksperyment pokazał mi moje błędy i błędy konstrukcyjne. Kręcenie talerzem z magnesami dało mi maksymalnie do 2 V przy bardzo szybkim kręceniu. Prawdopodobnie cewki są za małe. W następnej prądnicy już sam będę nawijał cewki, będą odpowiadały wymiarowi magnesów.
Zmienię też konstrukcję prądnicy. Mały talerz z magnesami okazał się być hamulcem. Magnesy zamieszczone blisko osi (stalowego wałka) zbyt mocno oddziaływały na metal i powodowały hamowanie tarczy. Pomyślałem iż w następnej prądnicy zastosuje wałek z aluminium.

Sam stojak do prądnicy też muszę zrobić bardziej stabilniejszy. Dziś pierwszy raz w życiu spawałem elektrycznie, moje spawy mało co przypominają fachowe spawy ale udało się. całość jakoś wytrzymała i nie rozleciała się na części.

Ogólnie bardzo się cieszę że coś mi się udaje. Dla mnie to niezła odskocznia od codziennego więzienia domowego. Zajęło mi to cały dzień, pomimo zmęczenia, była to dla mnie niezła rehabilitacja.


▶️ DTube
▶️ IPFS
Sort:  

Congratulations @ilodz24hd! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 1500 upvotes. Your next target is to reach 1750 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steem users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.33
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66407.27
ETH 3219.07
USDT 1.00
SBD 4.34