Vegan Tariflerim #2 | Un Helvası

in #esteem6 years ago

Yapabildiğim en güzel tatlılar arasında un helvası var :) Un helvasının orjinalinde süt ve tereyağı da vardır. Ben vegan beslendiğim için un helvasını veganize edişim (uydurdum) ile ortaya çıkan bu güzel helvanın tarifini veriyorum. Genelde akşam 10'dan sonra canım tatlı çekiyor deyip gidip yaptığım bir tatlı. Bana İzmir'i hatırlatıyor. İzmirdeyken bu tatlıyı çok yapardım komşularla yerdik. Hadi malzemelere ardından tarife geçelim.

image

Tayinli Pekmezli Un Helvası
1 su bardağı un
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 avuç ceviz
Şerbeti için
2 su bardağı su
Yarım su bardağı şeker
Yarım su bardağından biraz fazla tayin pekmez karışımı (eşit olmalı)

Önce şerbeti hazırladım. Tüm malzemeleri bir tencereye aldım. Şeker eriyene kadar kaynattım. Çok fokurdamasına gerek yok. Şerbet bir tarafta olurken yağ ve unu kavurmaya başladım. Bu helvanın püf noktası renk eşitliği olması açısından, un istediğimiz renge gelene kadar sürekli karıştırmak. Eğer unu ocağa koyup giderseniz çok çabuk kavrulup ve siyah uncuklar belirebilir. Bunun olmasını istemiyoruz ve sürekli karıştırıyoruz. Bu evre biraz sıkıcı 20 dkyı geçiyor bazen. Orta ayarlı bir ateşte kavururken bazen geçmişteki bir anınıza gidebilirsiniz. Karıştırmaktan hipnoz olabilirsiniz bu çok normal devam edin ve istediğiniz kavrulmuş un rengine kavuşun. (sütlü kahve rengi gibi bi renk :) Hipnozdan çıkıp 1 avuç cevizi de ekledim, onu da 3 dk kadar kavurunca sıra geldi en fantastik kısma. Şerbeti dökmek! Şerbeti dökünce ise daha hızlı karıştırmak gerekiyor. Unun topaklanmaması için var gücünüzle karıştırın. 2 dk sonra zaten un tüm şerbeti çekiyor. Ben bir borcama yaymayı uygun gördüm, siz şekilli şüküllü işlere girebilirsiniz. Çok lezzetli ve hafif bir tatlı oluyor. Çayın, kahvenin yanında iyi gidiyor. Sıcakken tadı daha güzel bence hemencik yiyin. Afiyet olsun :) ❤

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by beyza from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60725.43
ETH 2900.91
USDT 1.00
SBD 3.59