**** AKU HANYA PEMULUNG ****

in #esteem6 years ago (edited)

image

~Aku Hanya Pemulung~

Aku adalah perca-perca kehidupan yang tersisa dalam dunia baru,
terkutip di kaki lima dunia mu
lalu ku cantumkan menjadi tompokan warna warni pada kanvas dunia ku,
akulah kelumit yang merona jelek
yang menyental daki dan debu kota
keciciran sewaktu kau memburu hari mu tanpa tahu aku di sisi

Entah bila,
orang seperti aku akan merasai nikmat puas tentang kehidupan ini,
mempunyai baju baru dan celana berwarna biru atau sepasang palazo untuk isteri ku,
mengunyah enak daging panggang yang menyelera dan kopi pekat membugar ruas rasa

Apakah ini imbangan dunia,
hidup ku dan kamu yang tiada kesamarataan, di bumi yang serupa..?
aku tidak tahu itu,
dunia ku yang eksentrik kata mu
pundak ku terhimpun seribu sandaran pada anak-anak yang mendamba masa depan dan memulung sampah-sampah yang berserak untuk ku kitar menjadi milik mu kembali

by@uwais17

Thanks For Reading My Writing

I Hope You Like It

@uwais17

Your voting will force your voice to give me strength.
thanks.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62199.58
ETH 3014.60
USDT 1.00
SBD 3.57