ARPG Oyunlarında Şans Faktörü/RNG Nedir?

in #gaming6 years ago


Yazıma başlamadan önce vereceğim bilgilerin bir çoğu rpg oyununda geçerli olabileceğini, istisnaların kaideyi bozmaması gerektiğini söyleyebilirim. Yine de hedef aldığım oyunun Path Of Exile olduğunu söylemek isterim. Bilgilerimi paylaşmadan önce PoE macerama bir göz atmak isterseniz size şöyle bir link bırakıyorum, Steem ve DLive platformlarında ara ara yayın açarım. Buyursunlar:tıkla. Profilimi görmek isteyen arkadaşlara da söyle bırakayım:tıkla.

 

Nedir bu belki de arpg tarihinin en çok küfür yiyen RNG terimi? Random generated numbers! Rasgele üretilen sayı. Bilgisayar dilinle sayıların karşılıklarını ekran gördüğümüz görüntüler olarak algıladığımızı biliyoruz sanırım kabaca. Path of Exile'ın gerçekten "grinding" yani emek oyunu olmasının en büyük sebebi bu rasgele üretilen sayılar havuzunun çok ama çok kalabalık oluşu. Her oyuna uyarlayabilmek için şöyle örnek vereyim, bir rpg oyununda genelde loot yapma sistemi bir canavarı öldürüp, onun içinden çıkan sınır eşyaları toplamaktan geçer. Bir çoğu oyunda hevesle öldürdüğünüz canavarların size sunabileceği item sayısı oldukça sınırlıdır. Kurt kesilir, dişi çıkar, domuz öldürülür derisi düşer vesaire gibi. Fakat PoE gibi ARPG oyunlarında herhangi bir mobun, hatta bırakın mobu mapinizde dolaşırken sağınızdaki solunuzdaki tıklanabilir taşların bile size düşürebileceği itemlerin herhangi bir sınırı yok. Bana güvenmeniz için şöyle bir referans bırakmak istiyorum.


Bu ne? Diye soracak olan arkadaşlarım için, ekranın ortasında beyaz arka planlı düşen bir currency itemidir. Oyunda düşürebileceğiniz en pahalı currency itemi olup, bunu geçiçi 3 aylık bir ligte elde etmiş olmanın verdiği gururu sizlerle paylaşmak istedim. Sanırım hayatım boyunca bir daha böyle bir manzarayla karşılaşmak nasip olmayacak fakat yine de küçük bir güvenilirlik vermek istedim. Bu konu üzerinde defalarca yazılıp çizildi ve her oyunda olduğu gibi Path Of Exile camiasında da zengin olmanın sadece bir tane yolu yok fakat size benim bildiğimi paylaşayım. Oyuna girdiğiniz andan itibaren etrafınızda öldürebileceğiniz her şeyi birer rulet çarkı, jackpot makinesi gibi görün. Öldürebildiğiniz sürece oynayabildiğiniz bir kumardan bahsediyorum. O rulet çarkını ne kadar hızlı çevirebilirseniz o kadar bir şeyler kazanma şansına sahip olacağınızı söylememe gerek yok herhalde.



Maalesef, bir çoğu eski oyuncunun üzüldüğü bir durum gerçekleşmesinin sebebini önceki paragrafımda sizlere açıkladım. Speed farming meta. Ne kadar hızlıysanız o kadar ödüllendirileceğiniz bir oyun oynamak gerçekten yorucu olabiliyor. Mouse'a tıklamaktan yorulmuş bilekler, ekrandaki bir ordan bir oraya hoplayan karakterini izlerken kızarmış gözler... Sizlere bu yazımda PoE ve benzeri oyunlarda benim zengin olma stratejime bir girişte bulunmak istemiştim. Daha fazla uzatmak istemiyorum çünkü bundan sonraki yazılarımda detaylı olarak bu konu hakkında yapılması gereken adımlardan bahsetmeyi düşünüyorum, fakat hepsinin temel yapısını bu yazıya bağlayacağım. Okuduğunuz için teşekkür ediyorum, oyun veya kişisel her türlü sorunuzu bekliyorum.

önce çıkan görsel kaynağı.


Posted from my blog with SteemPress : https://realizeyes.timeets.xyz/2018/08/06/arpg-oyunlarinda-sans-faktoru-rng-nedir/
Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Realizeyes(Ozan) from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 66439.14
ETH 3005.38
USDT 1.00
SBD 3.68