Nedir bu diablo çakması(!) Path Of Exile?

in #gaming6 years ago


Bu oyunla ilgili ikinci yazım, yüksek ihtimalle sonuncusu da olmayacak. İnsan ister istemez binlerce saatini verdiği bir oyun hakkında bilgilerini paylaşmak istiyor. Daha öncesinde de belirtmişimdir, oyun ile ilgili hala sular seller gibi her şeyi anlatan bir Türkçe kaynak yok. Oynadığım en kompleks oyunlardan birisi olduğu için bu konuyu çok yadırgamıyorum, ayrıca oyun kitlesi ülkemizde de öyle hatrı sayılır yerlerde değil. Bunun sebebinin dilinin ve sistemlerinin diğer oyunlara kıyasla daha karışık olmasına yoruyorum ben. Oynadığım oyunlar arasında yaş kitlesi en yüksek topluluğa sahip yapımda bu sanırım. Çünkü sabır, bilgi, dil ve oldukça fazla emek isteyen bir oyun. Casual olarak oynandığı zamanda pek tat verecek bir atmosfere sahip değil. Denediğim için söylüyorum, saatlerimi vermeden canım sıkıldığım zaman girdiğim günlerde hiç eğlendirici bir tarafı yok bu meretin onu baştan söyleyeyim :).


Peki nedir bu oyun?


Öncelikle Path Of Exile'ın en büyük yakıştırması olarak "bilader bu oyun Diablo'nun çakması yea" örnek gösterilebilir. Tamamen karşı çıkmıyorum buna çünkü aynı genrelardan gelmiş iki oyun, oldukça fazla esinlenilmiş olduğu da aşikar. Nasıl insanlar dota ve league of legends gibi iki oyunu artık kabullenip bunlar farklı şeyler diye ayırabiliyorsa bizim durumda aynen öyle. Action Role Playing Games(ARPG) genresı altında oynadığım en eğlenceli, ve oyun süresi en uzun oyun PoE'dir hiç şüphesiz. Bu genre'nın laneti olan repetitiveness, yani kendini tekrar eder contente sahip olması bir çok oyuncu için bir eksi, Grinding Gear Games ekibi elinden geleni yapsa da bu lanetten çok kurtulamayacak fakat şuan bizim oluşturduğumuz çekirdek oyuncu kitlesi zaten bu duruma alışkın. Daha fazla ilerlemeden önce biraz size oyunun özetini geçeyim.


PoE'nin contentleri nelerdir?


Öncelikle oyuna girdiğiniz zaman sizin bitirmenizi bekleyen 10 bölüm var. Bunlar ACT'lar olarak karşınıza çıkar. Her birini tamamlarken aslında oyunun, Wreaclast evreninin içindeki serüveniniz, buraya nasıl sürgün edildiğinizi oyun size anlatır. Tıpkı single player bir oyunun storyi modunu oynamak gibi düşünün. Path of Exile'ın lore'u, hikayesi benim zannımca oldukça hoş. Yüzlerce kez bu storyi bitirmiş olduğum için(evet, her yeni karakteriniz için 10 actıda bitirmeniz gerekiyor, gözünüz korkmasın benim gibi veteran oyuncular için oyunun bu kısmını geçmek 6-7 saatinizi bile almıyor.) baymış bulunuyorum fakat ilk defa oynayacak birisi için takip etmesini öneririm. Atmosferi ve hikayesi oldukça uyumlu olmuş. Eski oyuncu olmanın bir avantajıda GGG geliştiricilerinin bu hikayeyi nasıl törpülediklerine, nasıl uzattıklarına tanık olmak sanırım. 10 bölümlük bu oyun bir kaç sene öncesinde sadece 3 bölümden oluşup 3 kere bitirmeniz gereken normal, cruel, merciless gibi zorluklara sahip bir oyundu. Repetitiveness hat safhalardan bu kadar düşürülmüşken ben yapımcılara çok giydirmek istemiyorum :).

Bunun yanı sıra oyunda sizi end-game contentlerde bekliyor, actlarınız bittikten sonra saatlerinizi yiyecek bir dünya haritası, Atlas ile karşılaşıyorsunuz. Story aslında devam ediyor burda da. Fethetmeniz gereken yüzlerce tier 1'den başlayıp 17'ye kadar giden mapler sizi bekliyor olacak. Burası oyunun en uzun kısmı, binlerce saatiniz 10 bölüm oynayıp bitirerek harcanmaz zaten :).

Bunların yanı sıra oyunda pvp elementleri mevcut, dungeon şeklinde 1v1 ve grupça pvp yapılabiliyor, en bilgisiz olduğuım konu budur oyunla ilgili. Ben sadece PvE contentiyle ilgilendim. Pvp'sini size övemem, güzel olduğunu düşünmüyorum. Topa tutulmam umarım.

Labirent sisteminden bahsetmek gerekir. 4 ayrı zorluk derecesine sahip her bitirişinizde sizi ödüllendirecek mazelerimiz mevcut. Her zorluk derecesini ilk defa bitirdiğinizde sizlere 2'şer ascendancy skill puanı verir ve normal yollarla kazanamayacağınız özelliklerle karakterinizin gücüne güç katar.

End-game, storinin dışında bir çok boss bulunuyor özel mapler, fragmentlerle girmeniz gereken. Atzri, uber atzri, vinktarlar, hall of grandmasterlar ve niceleri milestonenuza yazılmak için mevcut.

Fazla uzatmadan yazımı noktalamak istiyorum. Sadece bölümlerini vermek istedim, daha sonralarında ayrıntılarıyla dilim döndüğünce sizlere sunmayı planlıyorum. Sorularınız olursa lütfen buyrun :). Teşekkürler okuduğunuz için.

Ayrıca yayınlarımı görmek isterseniz DLive profilimi şuraya bırakayım. Şuraya tıklayarak gidebilirsiniz. :)


öne çıkan görsel kaynağı.


Posted from my blog with SteemPress : https://realizeyes.timeets.xyz/2018/08/09/nedir-bu-diablo-cakmasi-path-of-exile/
Sort:  

başlık düşüncelerimi özetler gibi olmuş. içerik için teşekkürler ^^

devamı gelicek, ben teşekkür ederim neru.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Realizeyes(Ozan) from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 65992.78
ETH 3014.98
USDT 1.00
SBD 3.75