kook voor een week met 20,= 8.1

image

Welkom op mijn struggle om met 20,= per week rond te komen.Vandaag heb ik zoals aangekondigd boodschappen gedaan en probeer daar een week mee te doen.

Index
Dutch profile
Greendeliver-sm
Personal profile
First blogpost
Last blogpost

zoals ik dat in mijn engelse post heb aangekondigd heb ik vandaag boodschappen gedaan op zo'n manier zodat ik er een week mee rond kan komen. Als jullie ineens een nederlandse vertaling te zien krijgen en denken hmmm waarom nederlands. Ik ben een nederlander en hou van steem. Denk eens aan facebook post je daar in het nederlands of engels. juist. daarom set ik een nederlandse vertaling neer.
Het is een vrijevertaling dat wil zeggen. Dat het naar horenzeggen is vertaald het is dus geen letterlijke vertaling.

image
image

Hier zijn de kassabonnetjes de eerste van albert heijn en de tweede van de Aldi. Ik wilde dus goedkope aardappelen halen maar ze hadden dus alleen maar de duurdereer versie hun huismerk. Ik heb geen zin om iedere keer heen en weer te hobbelen dus heb ik deze maar gekozen. Ik ben ook nog wat van plan met de 3 aardappelen die ik over heb gehouden van de vorige zak. Daarover zal ik het in een andere post hebben. Goed de ene wat duurder de andere wat goedkoper. maar onder de streep ben ik dus pnder de 20 euro gebleven. Ik weet niet wat er gebeurd is met die 10 euro per week die ik jaren geleden uitgaf maar ik merk ook dat alles veel duurder is geworden.

image

Toen ik een staatslot kocht van de opbrengsten van mijn andere staatsloten had ik nog 82euro over hier kan ik mooi de komende weken boodschappen van doen. Maar bij het kopen kreeg ik een volle spaarkaart van servieszegels kado ik weet ook al wie ik hiermee blij kan maken dat is mijn oom.
die zie ik 1 januari weer tijdens de jaarlijkse nieuwjaarsborrel.

De macaroni was zo gemaakt, de inductieplaat is zo snel met koken dat ik in to time een lekker bord macaroni op tafel heb staan. Ik heb een half blikje luncheonmeat in blokjes gesneden en de macaroni met wat zout en chilipoeder gekookt. Daarna de tomatenpuree en de blokjes samengevoegd met een klein klontje boter. Super simpel recept van vroeger, mijn moeder moest in haar eentje 5 kinderen te eten geven dus ja dit is er 1 van.

Vannavond smeer ik alvast het brood voor de komende dagen en maak heht beleg op dat over is, zodat ik deze niet weeeer weg hoef te gooien. Dat is zo'n besparing door wanneer je het brood nodig hebt een dag van te voren uit de vriezer te halen en in de koelkast te leggen. Je koelkast gaat hier ook minder door koelen. Je bespaard dus energie en je gooit geen oud brood en beleg meer weg. Het is dubbelop en ik hou van dubbelop.

Heb je een tip om nog meer te besparen hoor ik het graag, zo help je mij en anderen geld te besparen met verstandig inkopen


vote Greendeliverence for witness

giphy.gif

alldutch discord


1c37at7soj.jpg









Sort:  

Hello! I am upvoting service and this post has been found valuable and upvoted. Wish you all the best! :)

Follow @voter01 to get biggest votes in your next posts

Thanks for using eSteem!
Your post has been voted as a part of eSteem encouragement program. Keep up the good work! Install Android, iOS Mobile app or Windows, Mac, Linux Surfer app, if you haven't already!
Learn more: https://esteem.app
Join our discord: https://discord.gg/8eHupPq

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64168.03
ETH 3172.76
USDT 1.00
SBD 3.84