Got a new guitar today

in #guitar6 years ago (edited)

Snapchat-1023315426.jpg

So really happy with this buy though I'm not the best guitar player, been practicing a lot lately, so will hopefully see some progress soon.

My personal tools for learning is:

ultimate-guitar and I'm a big fan of Marty Schwartz at guitarjamz.

If there's people out there with some tips on learning material, I would greatly appreciate any tips.

Sort:  

Looks like metall guitar! Brand and type?

What type of music are you playing?

It's a Cort of some kind, was kind of an impulse buy. Think its vx 2x bk. I'm kind of a noob, so still with typical beginner stuff, hoping to expand to the punk, rock and metal genre, but my coordination doesn't agree at the moment.

You will get there if you keep on playing. Always nice to have a hobby!

Så til sommeren så kan vi få høre denne covert av deg? =D


tenker da spesiellt på 3:20min inn i sangen :p

Tror problemene starter allerede ved 0:02 :P Så langt er repertoaret free falling og kanskje tre, fire andre låter som ikke helt egner seg på elgitar, men blir forhåpentligvis bedre.

hehehe :p
får vi høre denne da? :D

Er på ønskelisten, det er forsåvidt den forrige nå og, men har ikke helt troa :P

Jeg har troen på deg!
håper vi får bli med på din reise gjennom gitar opplæringen.
Du får begynne med noe lett som "lisa gikk til skolen" før du hopper over på metallica og system of a down.
her har du en til du kan legge til på ønskelisten din:

Må nok skaffe bedre kamera først, webkamera mitt dreper lyden på gitaren, men er planen å poste litt filmer her. Jeg er dog langt unna dette nivået :P

ta opp lyden med mikrofon heller, da de fleste kamera dreper lydkvaliteten.
ja det skal litt til for å bli så god som en asiater, de har roen på det meste de tar seg til, og da spesiellt arkadespill

Sier noe, får se om jeg går til anskaffelse av mic, men ser ikke så veldig mange andre bruksområder for øyeblikket, så tror første innkjøp blir gopro.
Når det kommer til gaming tror jeg at jeg skulle toppet et par, dog ikke de maskinmenneskene :P

Loading...

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 61269.43
ETH 2982.14
USDT 1.00
SBD 3.70