You are viewing a single comment's thread from:

RE: Nobel Laureate Daniel Kahneman tells us a few things on the way to the happiness direct from the lab.🌏

in #happiness6 years ago

איזה פוסט מושקע נעם :) תמיד ריתקו אותי הכתבים של כהנמן!
אני ממליץ לקרוא גם על דן אריאלי ולקרוא ספרים שלו אם אתה מתחבר, בהקשר של הפוסט שלך - יש לו את הספר "לא רציונלי ולא במקרה" שמבהיר גם הוא את המשמעות של הרגש בקבלת ההחלטות שלנו.
יצא לי לחשוב על הנושא פעמים רבות - ולמערכת השכלית לדעתי (גם בכתבי הרמב"ם יש את הגישה הזו ) צריכה ויכולה להיות במידת שליטה במערכת הרגשית - זה וודאי לא תמיד אפשרי והרבה פעמים אנחנו לא מודעים לכך שההשפעה הרגשית פועלת עלינו, אבל נסיון לשימוש בשכל במקרים מסוימים עשוי לעזור לנו מאוד להימנע מהחלטות חפוזות שנובעות ממקום רגשי בלבד ושנצטער עליהן בהמשך.

בנוגע לעניין ההנאה מבחיים - ראיתי דימוי יפה לירי בחץ וקשת - כדי לפגוע בצורה מדויקת האמת היא שלא צריך להתמקד במטרה בצורה קפדנית, צריך פשוט לעבוד עם מידת חוש כיוון מסוימת, לכוון ולשחרר את החץ - התמקדות היתרה בכיוון החץ למטרה דווקא ברמת הדיוק. כך גם פה - צריך לכוון לעשיה של דברים שאוהבים ושנחמדים לנו, גם יום - יומיים(עבודה שמתחברים אליה למשל) וגם באירועים מיוחדים מדי פעם.
עם זאת - אין מה לנסות להתמקד ב"האם אני נהנה? איך אני יכול לפעול עכשיו באופן שונה כדי שההנאה שלי מהרגע הזה תגדל?" צריך פשוט להתמסר לסיטואציה ו"לזרום" איתה, ואז ההנאה תהיה שלמה.

ממש מעניין ומושקע! סחתיין :)

Sort:  

תודה רבה,
מעריך את התגובה אחי במיוחד שזה בא ממך :)

איזה אח אתה :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 63701.54
ETH 3092.31
USDT 1.00
SBD 3.87