Arefe Günü / Bayram Çörekleri

in #hede-io6 years ago (edited)
Mübarek Ramazan ayının son günü Arefe günü olarak adlandırılır. Bayrama bir gün kala yani Arefe günü birçok yiyecek yapılır ve komşulara dağıtılır. Çoğu zaman nenem lokma tatlısıda yapar. Ama her bayram istisnasız yaptığımız bayram çöreğidir. Annemler oruç olduğundan o hamurun şekerini ayarlamak kardeşimle benim görevim. Ben şekerli şeyleri pek sevmediğim için bu çörekleri de sadece yeni pişirdiğimizde yiyorum. Ama hamurunu hep yiyebilirim. içine koydukları o kahverengimsi şeyin tadına bayılıyorum. <\div>

Hamur hazır olduktan sonra ekmek tahtasının etrafına dördümüz (annem, nenem, ben , kardeşim) otururuz. Nenem beze yapar. Kardeşim küncüye batırır. Annemle bende yassarız. Böylece çabucak bitiririz.

Nenemgildeki toprak fırında çöreklerimizi pişiririz.

Yumuşacık oldular. Ben daha çok çıtır seviyorum ama bunlarda harika görünüyor. Pişenleride ekmek selesine koyduk. Daha sonra dörder tepsi paylaştık nenemle. Bayram şekerinin yanında bu çörekleride bayramda gelenlere ikram ediyoruz.

Postumu okuduğunuz için teşekkürler. Bir sonraki postumda görüşmek üzere. ☺ Kendinize iyi bakın.


Posted on Hede.io - Knowledge Sharing Dictionary
Read this entry or all entries about arefe günü bayram çörekleri.

Sort:  

Çok lezzetli görünüyor :)

Öyleler 😊😊

O fırında yapılan yemeklerin, ekmeklerin, çöreklerin tadına doyum olmaz eminim... Çok güzel bir paylaşım olmuş. Teşekkürler...

Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim 😊

Küncüye bizler susam diyoruz, Adana'lı arkadaşımdan öğrenmiştim, o dönemlerde fırında çalışıyordum...
Ellerinize sağlık güzel görünüyorlar...

Bende bir Adanalıyım. 😃 Liseye geçince kelimeler biraz değişiyor herkesin söylediğine ayak uyduruyoruz susam oluyor ama köyde hala küncü 😅 postuda köyde yazınca küncü oluverdi.

Baskı altındayım diyorsun :)

😁 olabilir. Nenemlere susam desem onlar anlamayacak, okulda bi küncü desem o ne diyecekler. Yerine göre oluyor. 😄

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61562.85
ETH 2891.34
USDT 1.00
SBD 3.43