Markdown Nedir? Nasıl Kullanılır? (1.Bölüm)

in #hede-io6 years ago (edited)

Screenshot_2018-06-11-09-23-14-679.jpeg

Merhaba arkadaşlar. Bugün üzerinde bir çok paylaşım yapılan ancak hâlâ tam olarak anlanmadığını farkettiğim markdown kodlarıyla ilgili yazımı yazıyorum. Bu konu hakkında bana sorular soruluyor. Ve elimden geldiğince cevap veriyorum. Genel bir cevap olması ve yeni katılan kullanıcılarında faydalanması için burada paylaşmaya karar verdim.
Örneğin bir kullanıcı arkadaşım bazı markdown kodlarını kullandığı halde bana markdown nedir hala anlamadım dedi.
Bu soruya şu şekilde cevap verebilirim;
Markdown yazınızı güzelleştirmeye yarayan her türlü şeydir. Sizin yazınızı italik veya kalın yazmanız bile birer markdown kodudur. En basitinden başlayacak olursam;

Yazınızın Büyüklüğünü Ayarlamak için

# Fadime

Fadime

## Fadime

Fadime

#### Fadime

Fadime

Yazınızın Şekli için

italik için
_Fadime_
Fadime

Kalın için
**Fadime**
Fadime

Üzeri Çizili için
~~Fadime~~
Fadime

Kırmızı Yazmak için

<div class="phishy"> Eğer yazımı Busy den okuyorsanız bu yazıyı kırmızı göremezsiniz, Steemitden okuyanlar için kırmızıdır. </div>

Eğer yazımı Busy den okuyorsanız bu yazıyı kırmızı göremezsiniz, Steemitden okuyanlar için kırmızıdır.

Kod : <div class="phishy"> Cümle </div>

Sıralama Yapmak için

★Sıralama yaparken "*" veya "-" kullanabilirsiniz. Sembolden sonra bir boşluk bırakmalısınız.

Örnek

  • Bu
  • Paylaşımı
  • Beğenmeyi
  • Unutmayın

Alıntı içerik Gösterme

★ Alıntı içerikler spam yemenize ve cheetah botunun gelmesine neden olur. Alıntı yaptığınız yazıların başında (>) kodunu kullanarak bunu engelleyebilirsiniz. Sembolden sonra bir boşluk bırakmalısınız.
Şu şekilde;

> Bu yazının rengi silik olacaktır. Bu onun alıntı olduğunu gösterir.

Bu yazının rengi silik olacaktır. Bu onun alıntı olduğunu gösterir.

Başlık Yazmak için

<center>Başlık</center>

★ Başlık boyutunu ayarlamak istiyorsanız, (#) kodunu en başta kullanabilirsiniz.iki kod arasında bir boşluk bırakarak.

Arkadaşlar postumu okuduğunuz için teşekkür ederim. Şimdilik yeni kullanıcı arkadaşlarımızın kafası karışmasın diye kısa tuttum. (Benim karışmıştı yeniyken) En gerekli ve basit olanları anlatmaya çalıştım. Daha sonra devamiyla ilgili bir post hazırlayacağım inşallah. Görüşmek üzere 😊


Posted on Hede.io - Knowledge Sharing Dictionary
Read this entry or all entries about markdown.

Sort:  

Go here https://steemit.com/@a-a-a to get your post resteemed to over 72,000 followers.

Tebrikler kardeşim daha anlaşılır bir halde görmek iyi oldu kodların kullanım şeklini emeğine sağlık...

Teşekkür ederim 😊 umarım faydalı olur herkes için.

Ben net bir şekilde anladıysam herkes anlar herhalde 😊

Fadime harikasın.😍

Bu da benden gelsin
İki yana yasla kodu

<div class='text-justify'>
Yazının en üst kısmına üstteki kodu,
En alt kısmına da alttaki kodu yapıştırınca yazı iki yana yaslı olur 😃

</div>
En önemli kodlarımızdan muhakkak her yazınızda olması lazım 😃

Teşekkürler. Daha birçok kod var. Bunlar daha en başı 😅 @baycan hepsini öğrenip öğreteceğiz inşallah.

fadime

cok mutlu ettin beni Allahına kurban senin bu konuyu daha acik sekilde daha nasil ogrenebilirim diye dusunurken... 💙😇

😊 umarım faydalı olur. Ablacığım 💗

Elbette olur kuzum 😊 tabii devamını da bekliyoruz Teşekkürler tekrar ve seni özledim okulumuzda yanımda görmek istiyorum 💕

İnşallah haftaya 5 dakikalığına gorebileceksin. Bu haftada olmadı maalesef bende sizi özledim ama.

5 dakika yetmez ama hiç gormemekten iyidir 😔

İyi günler dilerim, yazınız @try-market ve @kusadasi tarafından yürütülen küratör projesi için seçildi.

Proje ile ilgili ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Cointurk Discord Kanalı

Çok teşekkürler. Uzun zamandır secilmiyordum. Çok sevindim
😊😊

Ellerine sağlık. Gayet anlaşılır ve güzel olmuş.

Sevgiler.

Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için 😊

Güzel bir konudan bahsetmişsiniz... Tebrikler :)

Teşekkür ederim 😊 zamanında hepimizin anlamaya çalıştığı bir konu oldu. Tabi hala öyle.

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 11 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Teşekkürler 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.33
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 67576.09
ETH 3762.34
USDT 1.00
SBD 3.72