Kuantum Bilgisayarlar / Quantum Computers

in #hede-io6 years ago

images (4).jpeg

Kuantum bilgisayarlar günlük hayatta kullandığımız bilgisayarlardan işlem gücü kat kat yüksek olan çok çekirdekli yapılardır. Kişisel bilgisayarlarımız fanlarla ve sıvı soğutmalarla ısı dengesini sağlarken, kuantum bilgisayarların ısı ayarı sıvı nitrojenle yapılır. Sıvı nitrojen - 300 derecelere kadar düşebilen sıcaklıklarla kuantum bilgisayarın işlemcisini soğutur.

ec0cb0e82bd4c5e7e809d5ad8b4d204dcffaaf0a.jpeg

Günümüz bilgisayarları bute denilen işlem birimini kullanırken bu bilgisayarlar kübit kullanır. (Byte bilgisayar işlemlerini 0 ve 1 li kodlamada sınırlar kübit ise daha karmaşık bir sistem içerir.)Kuantum bilgisayarlar günlük kullanıma uygun değildir yani isteseniz de girip Facebook yada herhangi bir sosyal medya platformunda dolaşamazsınız bu bilgisayarlar geçen senelerde Çin'in iki uydu arasında foton gönderimi gibi ağır işlem gücü gerektiren durumlarda kullanılır. Şu ana kadar yapılan en büyük kuantum bilgisayar ise 2.fotoğraftaki özel bir şirketin yaptığı kuantum bilgisayardır.

images (5).jpeg


HEDE

Posted on HEDE - A place for sharing knowledge in a friendly way

Read this entry or all entries about kuantum bilgisayar.

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Fsociety from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

steemauto otomatik upvote oylama sistemine katılın yazılarına otamatik olarak upvote alın. https://steemit.com/tr/@kont82/yazilarina-otomatik-olarak-upvote-almak-istermisiniz

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61372.42
ETH 2928.56
USDT 1.00
SBD 3.66