The Diary Game - Better Life 22 Ağustos | Hızlıca Kahvaltı. [TR-EN] The Diary Game - Better Life August 22 | Quick Breakfast

in Steemit Türkiye3 years ago

Merhaba Steemit Ailesi. Nasılsınız? Umarım günleriniz güzel geçiyordur. Havalar da artık biraz daha serin. Evet yaz bitmedi ama havalar birkaç gün önceki kadar sıcak değil. Artık burada havalar 30 derecenin üstüne pek çıkmıyor. İşte benim en sevdiğim hava bu. Sıcak değil ılık bir hava ve sürekli rüzgar esiyor. Ama benim olduğum oda öğleden sonra güneşe baktığı için sürekli sıcak ve nemli. Odada çok rutubet var. Ama evin diğer odaları serin ve hava alıyor.

Bugün sabah saat 11 de dersim var ama ben saat 10 dan sonra uyandığım için kahvaltı hazırlamaya vaktim yok. O yüzden hızlıca bir tabağın içine bir şeyler koyup kahvaltı hazırlamaya karar verdim. Aslında günlerimin çoğu böyle hızlı kahvaltılarla geçebiliyor bazen. Özellikle geçen sene sabahları uyanıp hemen böyle hızlıca kahvaltı hazırlıyordum. Ve yiyordum. Ama benim yaptığım bu hızlı kahvaltılar beni günün bir kısmında tok tutuyor. Mesela dün hazırladığım kahvaltıda biber ve yumurta falan vardı. Aynı bu kahvaltı gibi bir kahvaltıydı ama kırmızı biber vardı. Bir tane büyük kırmızı biber de yemiştim. Bence kahvaltıda kesinlikle kırmızı biber de yenmeli. Dün hazırlayıp yediğim kahvaltı beni 8 saat tok tuttu. Çünkü glisemik indeksi düşük besinler yedim. Kırmızı biber ve yumurta gibi.

Hello Steemit Family. How are you? I hope you are having a good day. The weather is also a little cooler now. Yes, summer is not over, but the weather is not as hot as a few days ago. The weather doesn't get above 30 degrees here anymore. This is my favorite weather. It's not hot, it's warm, and the wind blows constantly. But the room I'm in is constantly hot and humid as it faces the afternoon sun. There is a lot of damp in the room. But other rooms of the house are cool and ventilated.

I have class at 11 am today, but I don't have time to prepare breakfast because I wake up after 10 am. So I quickly decided to put something on a plate and prepare breakfast. In fact, most of my days can pass with such quick breakfasts sometimes. Especially last year, I used to wake up in the morning and quickly prepare breakfast like this. And I was eating. But these quick breakfasts I make keep me full for part of the day. For example, the breakfast I prepared yesterday had peppers and eggs or something. It was a breakfast just like this breakfast, but with paprika. I also ate a large red pepper. In my opinion, red pepper should definitely be eaten for breakfast. The breakfast I prepared and ate yesterday kept me full for 8 hours. Because I ate foods with a low glycemic index. Like paprika and eggs.

20210821_165331.jpg

Uyandıktan sonra elimi yüzümü yıkadım ve dişlerimi fırçaladım. Evet yemekten önce dişlerimi fırçaladım. Yemekten sonra değil gece uyumadan önce fırçalamayı tercih ederim. Çünkü yemekten hemen sonra diş fırçalamak sağlıklı bir şey değil diye bir araştırma okumuştum daha önce. Az önce o makaleyi tekrar aradım. Ve evet buldum. Bir hastanenin websitesinde yazılan bir makale.

İki tane yumurta çıkarıp bir cezvede suya koydum. Daha sonra yumurtaların pişmesini beklerken bir tabak çıkardım. O tabağa salatalık turşusu ve 2 .eşit yeşil zeytin koydum. Birkaç parça domates ve peynir koydum. Bu peynir olgunlaştırılmış inek peyniri. Normalde yemem bu peyniri ama zaten ara sıra eve alabiliyoruz. O yüzden bugün de yedim. Geçen günkü yazılarımdan birinde bahsetmiştim. Bu peynirin fiyatı çok arttığı için sürekli almıyoruz. O yüzden aldığımızda yiyorum sabahları. Hazırladığım tabağı tezgahta bekletiyorum. Yumurtalar pişince çıkaracağım.

After waking up, I washed my face and brushed my teeth. Yes, I brush my teeth before eating. I prefer to brush before I go to sleep at night rather than after a meal. Because I've read a study before that brushing teeth right after a meal is not healthy. I just searched for that article again. And yes I found it. An article written on a hospital's website. If you do not know Turkish, you can translate and read this article in English. I think this article is really helpful. That's why I'm sharing it with you here.

I took out two eggs and put them in a pot of water. I then took out a plate while waiting for the eggs to cook. I put pickled cucumbers and 2 equal green olives on that plate. I put a few pieces of tomato and cheese. This cheese is aged cow cheese. Normally, I don't eat this cheese, but we can take it home from time to time anyway. That's why I ate today. I mentioned it in one of my posts yesterday. We don't buy this cheese all the time because the price is too high. That's why I eat it in the morning when we get it. I keep the plate I prepared on the counter. I'll take them out when the eggs are cooked.

20210821_165103.jpg

Cezveye koyduğum iki tane yumurta haşlandı. İçine tuz koymama rağmen yumurtalardan birisi kırıldı. Çünkü su kaynamaya başladığında ateşi kısmaya unuttum. Bu arada yumurtaları kaynatırken içine tuz koymamın sebebi yumurtaların kırılmaması. Ama tuzu su kaynarken koymamalısınız. yumurtaları suya koyduktan sonra hemen istediğiniz miktarda tuz koymalısınız. Ondan sonra ateşi açmalısınız. Bu sayede pişirdiğiniz yumurtalar kırılmayacaktır. Her seferinde böyle yaptığım için yumurtalar çatlamaz. Ama bu sefer su kaynarken biraz geç kıstım ateşi. O yüzden kırıldı. Ama sorun değil. Yumurtayı böyle de yiyorum. Haşlanmış yumurtanın çok sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

Tam olarak emin değilim ama içinde kolin denen bir madde var. Kolin denen madde karaciğerimizi hasara ve yağlanmaya karşı korur. Ayrıca eğer biyotin takviyesi alıyorsanız yumurta akına dikkat edin. yumurta akını iyi pişirmelisiniz ve kesinlikle çiğ yememelisiniz. Çünkü yumurta akında Avidin diye bir madde var. Avidin denen madde biyotine yapışır ve vücudumuzun biyotini kullanmasını engeller. Ama eğer yumurtayı iyi pişirirseniz Avidin denen maddenin etkisi kalmaz ve vücudunuz biyotini kullanabilir. Bu durum sadece biyotin takviyesi alanlar için geçerli değil. Normal beslenen insanlar için de geçerli. Bu bilgileri yine de internetten araştırın. Ben dediğim için hemen uygulamayın. Belki sizin için iyi olmayabilir.

Two eggs I put in the coffee pot were boiled. One of the eggs broke even though I put salt in it. Because when the water started to boil, I forgot to turn the fire down. By the way, the reason I put salt in the eggs while boiling is because the eggs do not break. But you should not put the salt while the water is boiling. After putting the eggs in the water, you should immediately add the desired amount of salt. After that, you have to open the fire. In this way, the eggs you cook will not break. Eggs don't crack because I do it this way every time. But this time, as the water was boiling, I turned off the fire a little late. That's why it broke. But it's okay. This is how I eat eggs. I think boiled egg is very healthy.

I'm not entirely sure, but it has a substance called choline in it. The substance called choline protects our liver from damage and lubrication. Also, be careful with egg whites if you're taking a biotin supplement. You should cook egg whites well and you should definitely not eat them raw. Because there is a substance called Avidin in egg white. A substance called avidin attaches to biotin and prevents our body from using it. But if you cook the egg well, the substance called Avidin will not take effect and your body can use biotin. This is not just for those who take biotin supplements. It also applies to people who eat normally. Still, search the internet for this information. Just don't do it as I said. Maybe not good for you.

20210821_164851.jpg

Gördüğünüz gibi bu iki yumurta pişti. Keşke yumurtalar cezvenin içindeyken fotoğrafını çekseydim. İki yumurta için ne kadar su koyduğumu görebilirdiniz. Neyse sorun değil. Bu iki iyi pişmiş yumurtayı birazdan doğrayacağım. Yumurtanın kabuklarını hızlıca soymak istiyorsanız bir bardağa koyup içine biraz da su koyup hızlıca çalkalayın. Bu sayede yumurtanın kabuklarını hızlıca soyabileceksiniz.

Yumurtalar piştikten sonra buzdolabında gördüğüm bu ince biberleri çıkarıp iyice yıkadım. yıkadıktan sonra biberlerin uç kısımdaki saplarını çıkardım. Bu biberler ince biberler ve tadları çok güzel. Ama acı değil bu biberler. Birkaç gün önce yine bu biberlerden yiyordum ama bu sefer acı olanlarına denk gelmiştim. O kadar acıydı ki o acı tadı dişlerimde bile hissettim.

As you can see these two eggs are cooked. I wish I had taken a picture of the eggs in the coffee pot. You could see how much water I put in for two eggs. Nevermind, no problem. I'll chop these two well-cooked eggs in a little while. If you want to peel the egg shells quickly, put it in a glass and add some water and shake it quickly. In this way, you will be able to peel the shells of the eggs quickly.

After the eggs were cooked, I took out these thin peppers that I saw in the refrigerator and washed them thoroughly. After washing, I removed the top stems of the peppers. These peppers are fine peppers and they taste very good. But these peppers are not hot. A few days ago, I was eating these peppers again, but this time I came across the hot ones. It was so bitter that I even felt that bitter taste in my teeth.

20210821_164909.jpg

İki tane yumurtayı eşit şekilde dört parçaya böldüm. Tabakta toplamda 8 parça yumurta var. yumurtaların üstüne biraz baharat döktüm. Kekik, nane ve kimyon döktüm yumurtaların üstüne. Birkaç gün önce markette indirimde domates sosu vardı. Makarnalar için olan bu domates soslarını gerçekten çok seviyorum. Ama genelde bu makarna soslarını makarna dışında bütün yemeklerde kullanırım. Yumurtaların üstüne domates sosu koyduktan sonra bu tabaktaki yemek yenmeye hazır hale geldi. Özellikle doğradığım bu biberler ve zeytinlerle beraber gerçekten müthiş lezzetli bir yemek hazırladığımı düşünüyorum.

I divided two eggs equally into four parts. There are 8 pieces of eggs in total on the plate. I poured some seasoning on the eggs. I poured thyme, mint and cumin over the eggs. A few days ago, there was tomato sauce on sale at the market. I really like these tomato sauces for pasta. But I usually use these pasta sauces in all dishes except pasta. After putting tomato sauce on the eggs, the food on this plate was ready to eat. I think that I prepared a really delicious meal, especially with the peppers and olives I prepared.

20210821_165252.jpg

Sabah kahvaltısından sonra derse girdim. Bu seferki ders gerçekten çok sıkıcıydı. Ama bütün dersi dinledim. Bu ders ile ilgili pek fazla not tutmuyorum. Çünkü PFD lerden her şeye bakabiliyorum. Dersleri için PDF veren hocaları çok seviyorum. Çünkü o PDF şerden istediğimiz her şeye bakabiliyoruz. Ders bittikten sonra bir arkadaşımla buluştum ve orman parkına gittim. Bu orman parkı benim yaşadığım yere çok yakın ve çok güzel bir yer. Güneş batmadan 1 saat önce böyle güzel bir fotoğraf çektim.

I went to class after breakfast. This class was really boring. But I listened to the whole lecture. I don't take many notes on this course. Because I can look at everything from PFDs. I love the teachers who give PDFs for their lessons. Because we can look at anything we want from that PDF evil. After the lesson was over, I met a friend and went to the forest park. This forest park is very close to where I live and is a very beautiful place. I took such a beautiful photo 1 hour before sunset.

20210820_192834.jpg

Güneş batmadan bir saat önceki fotoğrafı yukarıda görüyorsunuz. Başka bir fotoğraf daha çektim. Bu fotoğrafı da güneş batmadan yaklaşık 15 dakika önce çektim. Gün batımı gerçekten güzel. Ve gün batımı ile ilgili fotoğrafları çok seviyorum. Ara sıra bu fotoğrafları paylaşıyorum.

You can see the photo above an hour before sunset. I took another photo. I took this photo about 15 minutes before sunset. The sunset is really beautiful. And I love photos of sunsets. I share these photos from time to time.

20210820_194602.jpg

Burada birkaç saat oturduk ve her şey hakkında konuştuk. Konuştuğumuz şeyler hiç bitmedi. Çünkü birkaç ayda sadece birkaç kere buluşabiliyoruz. O yüzden buluşunca da hiç durmadan konuşuyoruz. Ve hep bir şeylerden bahsediyoruz. Benim için yakın arkadaşlarımla vakit geçirmek gerçekten çok önemli. Çünkü bir şeyler öğreniyorum ve bir şeylere karşı çok daha dikkatli olabiliyorum. Biz hep yaptığımız hataları birbirimize söyleriz. Ve diğerimiz aynı hataları yapmaz. Ben genelde yapmıyorum. Ama onların bunu yapıp yapmadığını bilmiyorum.

Bugün çok güzel bir gündü. Günümü okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın!

We sat here for a few hours and talked about everything. The things we talked about never ended. Because we only meet a few times in a few months. That's why we talk nonstop when we meet. And we're always talking about something. Spending time with my close friends is really important to me. Because I'm learning things and I can be much more careful with things. We always tell each other about our mistakes. And the other of us don't make the same mistakes. I usually don't. But I don't know if they did this or not.

Today was a very good day. Thank you so much for reading my day. Take care of yourselves!

20210814_233827.jpg

Sort:  

Çok hoş. Yemek lezzetli görünüyor, çok doğal yapılmış

 3 years ago 

Evet yumurtaların üstündeki sos makarna sosu. Bim' e gelmiş ordan aldım. Çok lezzetli bir makarna sosu.
Yorumunuz için çok teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.23
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 67195.72
ETH 3491.41
USDT 1.00
SBD 3.14