Grid Strateji Nedir?, Piyasa Yapıcı Olarak Para Kazanmak.steemCreated with Sketch.

in Steemit Türkiye3 years ago

Merhaba. Basitçe anlatmak gerekirse, Izgara stratejisi "fiyat düşerse al, yükselirse sat" demek. Scalping stratejisiyle karıştırılabilir. Ancak ızgara stratejisi tamamen farklıdır. Izgara stratejisinde alım-satım emirleri önceden girilir. Herhangi bir alım emri veya satım emri gerçekleşirse karşısına yeni bir alım/satım emri gireriz. Bunun nasıl uygulanacağını bir örnekle açıklayalım;
1KG. domates = 1$ [] 1KG domates = 1.2$
2KG. Domates = 1.8$ [] 2KG domates = 2.5$
4KG. Domates = 3.5$ [] 4KG domates = 5.5
Emir defterine kaç kilo domatesi ne kadar fiyata alacağımıza/satacağımıza dair emirler yerleştiriyoruz. Örneğin; 2. sıradaki emirleri bizim yerleştirdiğimizi varsayalım. Elimizdeki domatesleri kilosu 1.375$'dan satmak istiyoruz. Aynı zamanda kilosu 0.9$'dan domates almak istiyoruz. Tebrikler! İlk ızgarayı oluşturdunuz. Emir defterini bu şekilde dolduruyoruz. Şöyle düşünebilirsiniz; Herhangi bir pazarda domates alınıp satılıyor. Ve yukarıdaki emirler sizin alım-satım emirleriniz. Stratejimiz bu kadar basit gerçekleşiyor.

Belli başlı kurallarımız var;

  • Elimizde domateslerimiz ve paramız bulunmalı. Domates almak için gelene domates satacağız. Domates satmak için gelenden daha ucuza domates satın alacağız.
  • Herhangi bir alım-satım işlemi gerçekleşince karşıya bir emir daha yerleştirmeliyiz. Bir miktar domates satılınca daha ucuzdan domates alım emri girmeliyiz. Bir miktar domates alınınca da satım emri girmemiz gerekir.
  • Kazanç oranlarını iyi ayarlamamız gerekir. Çok yüksek kazanç beklemek uzun zamanımızı alacaktır. Yukarıdaki emir defterinden yola çıkarsak; Elimizdeki domatesleri kilosu 5$'dan satmaya kalkarsak bu uzun zaman alacaktır. Domateslerimiz çürüyebilir.
  • Çoğunlukla yatay hareket eden bir piyasa bulmalıyız. Sürekli fiyatları artan bir domates piyasası varsa ızgara stratejisiyle kazanç elde etmemiz zor olacaktır.
  • Kendimize bir 'kar al' 'zararı durdur' hedefi belirlemeliyiz. Pazara çok fazla domates gelirse ya da domates kıtlığı başlarsa bu stratejiyle kazanç elde etmemiz zorlaşacaktır.
  • Düşük kaldıraçla işlem yapmalıyız. Veya kaldıraç kullanmamalıyız. Elbette kaldıracın bulunduğu forex, vadeli işlemler vb. piyasalarda ızgara stratejisiyle çok iyi gelirler elde edilebilir. Ancak herhangi bir trend oluşursa elimizde çok fazla para/domates kalacağı için durum dayanılmaz bir hal alacaktır.

Aşağıya örnek olarak bir kaç görsel ekledim. Görselleri detaylı bir şekilde incelemek stratejiyi kavramanızda faydalı olacaktır. Kısıtlı da olsa internette kaynaklar bulabilirsiniz.
Ekran görüntüsü 2021-04-30 223946.png

Screenshot_20210430-221204_MetaTrader 5.jpg

20210501_095011.jpg
Not: Ben yatırım tavsiyesi vermiyorum. Yatırım kararlarınızı maddi durumunuza göre, psikolojik durumunuza göre kendiniz vermelisiniz. Bu paylaşımı bir eğitim çalışması olarak düşünmeniz daha faydalı olacaktır. Yeni paylaşımlarda görüşmek üzere.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63642.15
ETH 3126.93
USDT 1.00
SBD 3.87