Paramızın Değerinin Düşmesi

in Steemit Türkiye3 years ago

image.png

Bildiğiniz gibi son 2 haftada TL'nin değerinde inanılmaz düşüşler yaşandı. Merkez Bankasının faiz düşürmesi ana sebep olarak görünse de yılların birikimi olduğunu düşünüyorum. Üretim toplumundan daha çok şu an tam bir tüketici topluluğa dönüştük. Birçok ürünü hazır bir şekilde ithal ediyoruz. Bu da birçok soruna sebep oluyor.

TL'nin düşüşü, dolayısıyla doların TL karşısında değerinin artması tüketici bir toplum olduğumuz için ileride çok büyük sorunlara sebep olacak. Daha anlık artıştan bile bu şekilde etkilendiysek gelecekte ne olacak kestiremiyorum.

Daha şimdiden en temel ihtiyacımız olan ekmekten benzine kadar her şeye zam gelmeye başladı. Markette çalışan bir arkadaşımla konuştuğumda sürekli olarak fiyatların arttığını ve etiketleri sürekli değiştirdiğini öğrendim. Üstelik stok önlemek için birçok ürüne kota getirilmiş durumda. Örneğin bazı ürünler, 1 paket bazı ürünleri ise en fazla 2 paket satın alabiliyorsunuz. Gidişat gerçekten de hiç iyi görünmüyor. Devletin bir an önce buna bir el atması gerekiyor.

Benim gibi black friday indirimlerini bekleyenler için de kötü oldu. Black friday indirimlerinden faydalanmak için köşeye para atmıştım. Amazondan birçok ürün satın almayı planlıyordum. Fakat son günlerdeki bu değer kaybından dolayı indirimli alsam bile beklediğime değmeyecek.

Örnek vermek gerekirse ortalama bir masaüstü toplamayı düşünüyordum. Ortalama bir masaüstü oyun bilgisayarı 7.500 iken şu an aynı sistemdeki bilgisayar 10 bine yaklaşmış durumda. Hali hazırda dünyada çip krizi ve madencilerden dolayı ekran kartı sorunu yaşanırken bir de bu sorun oyunseverler için kötü oldu.

Umarım en yakın zamanda eski haline döndürebilir.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.11
JST 0.030
BTC 71342.73
ETH 3809.46
USDT 1.00
SBD 3.49