Typisch archetypische typering

in #jezus3 years ago

mm5--de_weg--cover.png

Typisch archetypische typering

Volg mij en ken jezelf als mijzelf... Volg “Jezus”, als je eigen spirit... opdat het vrouwelijke en mannelijke in dans komt, als je lichaam, mind en spirit. Kom wordt de dans en wordt één…
Kom thuis in mij en weer en weer. Word één met mij en wees met mij, zoals ik met mijn Vader ben en één ben met Hem; zoals jij één bent met mij en ik één ben met jou.
Hou van elkaar, zoals ik van je hou, zoals ik hou van mijn Vader. Als jij van mij houdt, zoals ik van jou hou, dan zijn we al één en is de Vader ook in jou.
Gezegend zijn zij die ogen hebben, want zij zien met mijn ogen, zoals ik zie met mijn Vaders ogen... en zijn al thuis.

Ik zeg je de waarheid. Laat allen die vrede zoeken tot mij komen, zoals mijn Vader tot mij komt. Laat de waarheid galmen door de steden en vul de lucht met de glorie van Zijn naam. Zie in alles eenheid, zoals eenheid ziet in jou.
Mijn last is rust en mijn belasting is verlichting. Hoe kan je mij niet volgen? Mijn last is licht en reinigend, en mijn belasting is de heling van je geest... totdat je bent verlicht.
Geen macht op aarde, kan Mijn boodschap stoppen. Geen op aarde, kan Mij daarvan weerhouden. Ik ben de meester doper. Ik ben niet gekomen om je te laten knielen, maar om je rechtop te laten staan, opdat je voor jezelf door je knieën gaat en je in jezelf opgaat.
Doordat Ikzelf vormloos ben, gedraag Ik mij transcendentaal. Doordat Ikzelf vormloos ben, uit Ik Mij als velen, maar spreek Ik maar één taal. Liefde is Mijn taal, waarmee Ik Mij verenig. Uit compassie blijf Ik geven, zodat leven eeuwig is. Uit liefde vervoeg Ik Me bij elkaar, zoals de bloem zoekt naar de zon. Uit aanbidding groei Ik levend naar elkaar, compassie is Mijn bron.
Kom tot mij... en weer en weer, tot je één bent met mij, zoals ik één ben met mijn Vader. Kom, versmelt, totdat we allen één zijn, zoals onze Vader één is met ons allemaal. Kom dans met mij en wees klaar.
Wees degene die eenieder vergeeft en stap binnen in het paradijs. Het is geen plek voor later, het maakt de wereld weer een thuis. Oh, wie oren heeft die hoort en wie zien kan weet... en is al thuis.
Ik ben het licht, het licht in jou, het licht in mij… het licht in alle ogen. Uit mij ontstaan de bergen, de stromen en de zee. Uit mij ontstaan de regenbogen. Kom wees vrij en stroom mee.
Kom naar Mijn voeten: berust in je spirit. Leef vanuit Mij en wees vervuld. Laat Mij je kracht zijn en deel van Mij, je zal slechts voller worden, totdat je bent vervuld. Wees één met Mij en Ik hou je veilig, door alle dood en leven. Ik ben leven door te geven, en voor hen die als zodanig leven, ben Ik het brood van eeuwig leven.
Zijn kracht is in mij, ik heb mijn kracht in Hem. Wij zijn geen-twee, dus één. Hoe kan het anders zijn? Je weet wel wat de waarheid is, en niets kan je ervan weerhouden, om te leven in je Vader, zoals je leeft in jou.
Kun je het horen? Vrede komt. Kun je het zien? Het is over, vrijheid komt. Om nooit meer weg te gaan. Liefde zal je deel zijn. De weg is gevonden en klaargemaakt voor jou. We zoeken het wonder van het leven slechts, omdat we nog niet weten dat we het zijn: de levende man en vrouw.
Je bent van hier en nu en overal. En overal waar je bent daar zal Ik zijn. Onder iedere steen daar vind je Mij… In iedere wolk ben Ik aanschouwd. In iedere bliksem zie je Mijn kracht. Met iedere zon, breng Ik je dag. In iedere huis waar je in schuilt, vind je Mij als deur. In iedere boom groei Ik als vruchten… In iedere bloem ben Ik de geur.
Je bent van zon en maan en sterren, en ze zijn allemaal in jou. Je bent de natuur in levende lijve, zoals de oceaan is in één druppel dauw. Zo is het Al in jou. Ja, zo groei Ik als jou, en ben Ik in iedere man en vrouw…
Je bent het universum tot lichaam gemaakt. Het zoeken in je kan worden gestaakt. De magie van het leven is dat het er is en dat wij er samen als verschillend worden gemaakt. Het leven zorgt voor je als een hoeder. Je bent het onstoffelijke tot vlees gemaakt, de Vader in de Moeder.

Je bent een Hemels wezen, die met de moed van liefde zich in de diepte van z'n wezen kan laten vallen, om erachter te komen dat er geen dood is. En die je een werkelijkheid laat aanschouwen die je zelf bent, maar die onbegrijpelijk voor je blijft door het te vertrouwen. Jouw innerlijk is Het Innerlijk: onverklaarbaar, onvertaalbaar, onvoorstelbaar, onbeschrijflijk… ben jij dat. Zacht als wolken vangt het je op en laat je zijn wat je liefhebt in je hart.
Zweef met je eigen wezen en los op in onwetendheid. Drijf in je nieuwsgierigheid. Ga op in je dromerij... Vertril met jezelf en verdwijn in jezelf. Geef over aan jezelf en kom los. Er is geen einde aan je hier. Er is geen begin of einde aan je reis. Maar alleen het lege drijft mee.
Ook al moeten we jaren alleen staan, we zullen vrij worden, want de wereld is stervende en alleen de waarheid gaat haar kunnen redden. Door verlichting te begrijpen, gaan er meer en meer verlicht worden, waarmee de mensheid gaat helen, waarmee de mensheid zichzelf redt, waarmee we de planeet gaan redden van ons egoïsch geweld.
Verlichting moet voor iedereen beschikbaar worden, want zonder het innerlijk te hebben gezien is als leven zonder ooit gekust te zijn. Het is als leven zonder lief te hebben, of zonder ooit van seks te hebben gehoord. Het is als geleefd hebben zonder een dag compleet te zijn geweest. Het is om nooit thuis te zijn geweest en nooit in je moeders armen te hebben geslapen.
God is liefde. God deelt onverschillig voor wie neemt en onverschillig voor wie laat. God deelt zichzelf zo, opdat er leven is en blijft... en anders was er niets.
Dat wat goed is en waar, maakt schoonheid zichtbaar en geeft waardigheid waarde en laat waarheid gracieus zijn. De Grote Moeder zorgt voor ons, omdat Zij altijd met de Vader is die eeuwig één is met haar.
Laat er licht zijn… Want alle religies zijn van de eenheid. “Religie” betekent eenheid. Het is slechts dat alles vervuild is geraakt, maar zo zullen alle religies ook weer schoon worden, want alle kennis is van Zelf… en er is geen andere.

Links:

mm5--de_weg--cover.png

book: https://www.bol.com/nl/p/de-weg/9200000076774901/

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 61979.42
ETH 2916.97
USDT 1.00
SBD 3.63