Min "Burning Drop"-opplevelse på Kucoin

in #kucoin10 days ago

Det er tider når du støter på ting du ikke har peiling på, men du forstår at det kan komme med store muligheter for profitt. Det gjelder spesielt i verden av kryptovalutaer.

Forrige uke hørte jeg om Burning Drop på Kucoin for første gang. Jeg snublet over det i en tweet da jeg ønsket å finne ut om Kucoin skulle ha noen "Spotlight"-prosjekter i nær fremtid ("Kucoin Spotlight" er en token-lanseringsplass for splitter nye tokens, lik en ICO/IDO).

Jeg var først forvirret om Burning Drop og hvordan den fungerte, men mens jeg prøvde den, forsto jeg raskt logikken og hvordan den skulle fungere. Det er ikke mange gode artikler på nettet som beskriver det, og den offisielle informasjonen fra Kucoin er ikke nødvendigvis så lett å forstå, men hvis du vil ha en god introduksjon, foreslår jeg at du les denne artikkelen.

burning.png

"Burning Drop" er det andre refererer til som en launchpool.

Det er enkelt. På Binance satser du en stabil mynt, noen ganger BNB, og noen ganger et respektive token. Som belønning vil du bli gitt mer en viss token. Det samme skjer på ByBit. Du kan fjerne tokens fra innsatsen når du vil (ingen låsing), men det er normalt en maksimal lengde for launchpool-prosjekter, som varierer mellom 7 og 30 dager.

Noe forskjell mellom "Burning Drop" og en Launchpool.

Det er noen forskjeller mellom "Burning Drop" på Kucoin og launchpool-prosjektene på Binance, ByBit og andre plattformer.

Først av alt, låser du opp KCS-tokens, og de er normalt låst i 20 dager (du vil se nøyaktig informasjon i reglene for den gitte "Burning Drop"). Du kan med andre ord ikke trekke ut tokens hvis du plutselig får lyst.

Tokenene du blir belønnet med deles ikke ut på daglig basis eller fortløpende. I stedet får du en del av tokenene dine før handelen starter av det gitte tokenet på Kucoin. Resten av brikkene deles ut ukentlig eller månedlig (avhengig av reglene).

Den største forskjellen er at du kan øke belønningene dine basert på å brenne KCS for å motta ekstra datakraft. Det høres vanskelig ut, ikke sant? Jeg vil kalle det bestikke systemet. Det er maksimalt 350 KCS som du kan bruke for en "Brennende Drop" (normalt). Etter å ha låst disse, er det en kort periode hvor du kan brenne tilleggs-KCS for å få et løft av belønninger (eller datakraft som de kaller det). Ved å brenne KCS-tokens bestikker du systemet, og som et resultat vil du motta mer av det gitte tokenet per KCS-token du har satset. Du mottar dine KCS-låste tokens i retur, men KCS-tokenene du brenner for et løft er brent og borte for alltid.

Hva var min erfaring?

Jeg solgte mitt første parti med tokens umiddelbart etter TGE (etter 2 minutter). Som et resultat var jeg heldig nok til å få 3 ganger verdien i USD sammenlignet med KCS-tokenene jeg brente. Jeg brente mindre enn 1 KCS, så ikke mye, men jeg har i det minste ikke tapt noen penger. Og når jeg vet at jeg bare mottar 40% av tokens, vil jeg fortsatt motta flere i fremtiden. Så langt, så bra (selvfølgelig har tokenet falt 3 ganger i pris siden jeg solgte, men det betyr ikke så mye lenger).

Sort:  

Upvoted! Thank you for supporting witness @jswit.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 63122.36
ETH 3072.69
USDT 1.00
SBD 3.86