23 Nisan Bayramı [Cointurk 26. Projesi] [harun#8659]

in #life6 years ago

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı , Mustafa Kemal Atatürk'ün TBMM'nin açılış tarihi olan zamanı dünya çocuklarına armağan ettiği tarihtir. 1920 yılından beri bu sene 98. yılını kutlayacağız bu bayramın.

23-nisanin-onemi-640x293.jpg
Kaynak

Ben ilkokula giderken gayet utangaç bir çocuktum. Öğretmenim beni ayağa kaldırıp herhangi bir kolay soru sorsa dahil bildiğim soruyu utancımdan ve heyecanımdan söyleyemez, kötü not alırdım. Benim bu utancımı bir şekilde bir kenara bırakmam bu heyecanımı yenmem gerekiyordu. Çünkü bu sebeplerden çocukluğum boyunca bir çok şeyden mahrum kaldım. Millet eğlenir ben arkadaş edinemezdim. Çünkü girişken değildim ve insanlarla iletişim kuramıyordum. Benim bu durumumu iyi sezen ingilizce öğretmenim ben 4. sınıfta iken bana bir kitap hediye etti. Kitap okumayı gerçekten çok severdim ve benim en önemli dostum kitaptı. İstanbul'un Bağcılar semtinde bir ilkokulda okurken bizim belediye stadyumlarda 23 nisan için törenler düzenlerdi. İngilizce öğretmenimin adı Derya idi. Derya hoca benim çekingenliğimi ve utangaçlığımı bildiği halde beni o törende konuşmacı olmamı istedi. Ben 40 kişinin önünde dahi konuşamazken beni stadyumda binlerce insanın önünde konuşturmak istedi. Yapamam dediğim halde hayır yapıcaksın sen bunu başarabilirsin diye bana cesaret verse de ben gerçekten çok korkuyordum. 13 Nisandan 23 Nisan'a kadar bana bir konuşma metni verip bunları defalarca oku bu konuşma metnini o stadyumda sen okuyacaksın dedi. İlk başta ezbere okuyacağımı düşünerek aşırı derecede korkmuştum ama sonradan kağıttan okuyacağımı öğrenince biraz daha rahatladım. Büyük gün gelmişti ve o utangaç çocuk stadyumda binlerce kişinin önünde o 23 Nisan ile ilgili açılış konuşmasını insanlara okumak için kürsüye çıktı. Annem babam tüm ailem de oradaydı. Heycandan ellerim ayaklarım titriyordu ve yere zor basıyordum. Yaklaşık 10-15 dakika arası o metni okudum ama nasıl okudum o zaman nasıl geçti hiçbir fikrim yok. O günden sonra utangaç olmanın cesaretsizliğe, cesaretsizliğin de başarısızlığa yol açtığını anladım. Daha girişken oldum. Bunu ne kadar da ingilizce öğretmenim Derya hocama borçlu olsam da insanlar korkularının üzerine gitmeli ve onları başarmalı.

Herkese iyi bayramlar arkadaşlar :) Yarın siz de yolda gördüğünüz çocuklara cebinizdeki şekerleri veya birkaç liranızı verin. Onları mutlu edin :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 63041.44
ETH 2985.81
USDT 1.00
SBD 3.61