Bu Teknik ile Hayatınız Değişebilir-Hayatın Tekniği Kaizen

in #life6 years ago (edited)

hayatın tekniği kaizen.jpg

▶Evrendeki her oluşuma bir dakika bakalım ve ilk önce ne kadar küçük olduğumuzu düşünelim. Bunu yapmadan önce herkese bir soru soracağım ve cevabını bu metini okuduktan sonra en altta beraber vereceğiz. Sorum çok basit ‘’Aklınızdan şimdi bir sayı tutun ve gerekirse bir kenara yazın ve o sayıyı unutmayınHadi başlayalım

Adsız tasarım (98).jpg

▶Evrenin en ucuna gidelim Nasa’nın yeni yaptığı açıklamada şuanda evrenin 47 milyar ışık yılı uzaklığında olduğunu söylemek te. Yani ışık hızı ile saniyede 299.792.458 km hız ile giderek 47 milyar yıllık sürecek bir yolculuktan bahsediyorum.

Adsız tasarım (99).jpg

▶Bilinen en eski insan yola çıkmış olsaydı bile evrenin sonuna maddesel olarak ulaşamazdı. Bunu daha anlaşılabilir bir dil ile söylemek gerekirse Samanyolu galaksimiz galaksi sarmallarının içinde bir iğnenin ucu kadar. Güneş sistemimiz galaksimizin içinde bir iğne ucu kadar. Dünyamız ve biz dünyanın içinde adeta bir atom taneciği kütle sindeyiz.

Adsız tasarım (100).jpg

▶Şimdi ne kadar büyük olduğumuza bakalım. Evrende atom tanesi kadar küçük olan bizlerin her birimizin vücudunda ortalama 100 trilyon hücre var ve her bir hücrede trilyonlarca atomdan meydana gelmekte. Mesela damarlarımızın yaklaşık 92 milyon km uzunluğunda. Örnekleri çoğaltarak ciltlerce kitap yazılabilir ama burada bahsettiğimiz mesele senin görebilme kabiliyetin. Ben size insanın ne kadar ufak olduğuna dair bilimsel yüzlerce örnek verebilirken isterseniz ne kadar büyük olduğuna dair milyonlarca örnek verebilirsiniz.

Adsız tasarım.jpg

▶Yani insan ne kadar küçükse o kadar büyüktür demek yanlış olamaz. Ama diğer yandan insan ne kadar büyük ise o okadar da küçüktür demekte yanlış olmaz. İki açıdan da yanlış olamayacağı için buna ‘’Kural’’ diyebiliriz düşünmenin kuralı

▶Evet, düşüncelerimizin de kuralları var ama evrensel fizik kuralları gibi katı ve sert değil. Kendi içinde büyük olan aynı zamanda küçükte ve biz bu kuralları bilerek hayatımıza neler katabiliriz.

kaizen 4.jpg

▶Şimdi sizlere hayatın tekniği olan Kaizen tekniğinden bahsedeceğim Kaizen ile ilk 2011 yılında çalıştığım bir firmada tanıştım eğer iş hayatınız otomotiv veya endüstriyel sektör ise Kaizen öneri sistemini bir kez olsun duymuşsunuzdur. Adına çoğu yerde öneri sistemi dense de gerçek mantığı ‘’Sürekli iyileştirmedir’’ Kai ve zen kelimelerinin Japonca açılımıdır. Sürekli iyileştir. Kaizen aslında sadece işyeri ve ekipmanları daha iyi yapmak değildir. Bunu birçok firma kendi lehine çekse bile kaizen altında derin incelikler barındıran ve hayatın en önemli teknikerinden biridir. Sürekli iyileştir ve ilk anlatmaya çalıştığımız kuraldaki gibi Küçük ne kadar küçük ise o kadar büyüktür kuralı ile iyileştir.

kaizen 2.jpg

▶Bu tekniği bir firmada 1 yılla 100’ün üstünde iyileştirme ve öneri çalışmaları yapmış biri olarak sonunda kendime şunu sorma fırsatım oldu ‘’kendim için ne yaptı’’ dedim ve Kaizen tekniğini hayatıma ufak ufak uyarladım ve hayatın tekniği oldu.Sürekli iyileştir ve öncesinin sonrasının kayıtlarını tut.

kaizen 3.jpg

▶Hemen bir örnek ile başlayalım evimin konumu itibari ile çarşıya 2 km kadar uzaktayım ve haftada en az iki kere belirli belirsiz sebeplerden dolayı otobüs kullanarak gidip geliyorum her gidiş geliş için 5 TL’den toplamda 10 TL ücret ödüyorum aynı zamanda trafik ve otobüslerin yoğun olmasını göz ardı ederek benim için kolay olduğunu düşünerek. Bu öncesiydi. Sonrasında artık gidiş gelişlerimi yürümeye çevirdim
Basit bir işlem gibi gözükse de o kadar kolay değil şimdi bu iyiden dağa iyiye olayını kaizen tekniği ile değerlendirelim ve öncesinde sonrasında olan kavramları not alalım

HAFTALIK TABLO
Öncesi _ 20 TL + 30 dakika + 8 Km Yürümemek (2).jpg

YILLIK TABLO
Öncesi _ 20 TL + 30 dakika + 8 Km Yürümemek (3).jpg

▶Şimdi bu değerlere iyi bakın çünkü hayatınızın akışına göre bir sonraki kaizen iyileştirmenizde yürümek yerine uçakla gitmeyi seçecek olabilmeniz hayatın tekniğini ortaya koyuyor kaizen sizi hiçbir zaman kötüye götürmez tam tersi hayatınızın şartlarına göre kazanırsınız bu bazen maliyet olur bazen de zaman olur

Öncesi _ 20 TL + 30 dakika + 8 Km Yürümemek (4).jpg

▶Bu tabloda ben yılda 1040 TL Ekstra maliyet elle ederken haftada 8 km yürüyerek sağlıklı yaşam için kendime de katkıda bulunmuş oldum. Benim tek kaybım saat olarak hesaplarsak yılda 43 saat oldu 43 saatin yerine 1040 TL ve Haftalık 8 km spor .Bana göre çok karlı bir durum haftalık çalışma saati 45 saat ve asğarı ücrette böldüğümüzde 375 TL civarında yapıyor yıllık 43 saat vererek 1040 TL

Öncesi _ 20 TL + 30 dakika + 8 Km Yürümemek (5).jpg

▶Şimdi bu kısa bir örnekti biraz daha mantığını anlatıp size ilk sorduğum soruya geçelim. Kaizen ilhamla gelmez çalışma ile gelir yani düşüncelerinizi hayatınızın akışına göre çalıştırmalısınız uzun vadeli kısa vadeli maliyet ve zaman kaizenleri yapmalısınız. Örneğin evinizde normal ampulden led ışıklara geçmenin maliyetini çıkarabilirsiniz.

▶Sizi biraz uçuk bir örnek dağa veriyim mesela 10’uncu katta oturan bir insan ile 1’inci katta oturan bir insan düşünün 1’inci katta oturan insanın apartmanın kapısından evine girmesi 10 saniye bile tutmazken 10’uncu katta oturan insan evinin kapısından girmesi 3 dakika sürüyor ve bunu ortalama günen bir kere evine girip bir kere çıkarsa 6 dakika eder. Bu insan 50 yıl Yaşarsa hayatından ne kadar süre boşa gider bir bakalım

Öncesi _ 20 TL + 30 dakika + 8 Km Yürümemek (6).jpg

▶Ayda 180 dakika yani 3 saat
▶Yılda 2160 dakika yani 36 saat buda 3 gün eder
▶50 yılda ise 150 gün buda 5 ay eder

▶Sadece evinize girmek için kaybettiğiniz zaman yarım yıl ediyor kaizen mantığı burada giriyor ve hayatınızda hem boşa gidenleri geri dönüştürmenize hem de zaman ve maliyet arasında değişim yapmanıza yarıyor.

Öncesi _ 20 TL + 30 dakika + 8 Km Yürümemek (7).jpg

▶Şimdi gelelim sorumuza aklınızdan bir sayı tutun gerekirse bir kenara yazın demiştim. Bu bir sosyal deneydi insan genelde küçük düşünür bunu çevrenizde deneyebilirsiniz genelde herkez 3-5-7-21 gibi sayıları tutacaklardır kimse ben 12725 tuttum veya 1,2 trilyon sayısını tuttum demez mesela kimsenin son basamaklar aklına gelmez mesela ben 1 milyar Kentilyon tuttum demez. Bu deneyde küçük düşünmeyin diye klasik bir mesaj vermeyeceğim

Çünkü insan ne kadar küçükse o kadar büyüktür ama ne kadar büyük ise bir o kadar küçüktür de

Okuduğunuz için teşekkür ederim

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 62875.98
ETH 2948.16
USDT 1.00
SBD 3.55