Dizi önerilerim.

in #life6 years ago (edited)

Ne izlemeli? Ne izledim, izliyorum?


Selamlar, bugün sizlere Türkçe bir içerik hazırlamak istedim. Bunun sebebi girişimde bahsettiğim gibi sadece İngilizce yazmak istemediğimdi ayrıca önereceğim iki dizide aslında oldukça popüler diziler. Belki ülkemizde o kadar tanındık olmasa bile bahsedeceğim diziler benim aylardan sonra oturup tekrar dizi izlememi sağlayan seriler oldu. Zevkler ve renkler tartışılmaz belki ama benim gibi kafa çok olağan dışı, karakter odaklı yapıtları izlemeyi seven arkadaşlar illa ki vardır düşünüyorum.
Californication

Öncelikle 7 sezonunu sanırım iki hafta gibi bir zamanda bitirdiğim, geçen finallerim sırasında sıkıntıdan ölmeme ramak kalmışken imdat çağrıma yetişen Californication serisinden bahsetmek istiyorum.



Bu görselde dizimizin kahramanı Hank Moody'i görebiliyoruz. Aslında tüm seri bu adamın yaşantısı ve onun arkadaşlarının- sevdiği kadının etrafında dolanan olaylar örgüsünde ilerliyor. Bahsettiğim gibi ben karakter odaklı diziler izlemekten keyif alan birisiyim ve sanırım Hank çoğu insanın içinde bulunan karışık, absürt, karamsar ruh hallerinin yansıması olduğu için onunla bağdaştırabildiğim bir çok nokta oldu kendime döndüğümde. Dizi bir çok benzerlerinde olduğu gibi bu yaşlı kurtun çıkmaz yollara, utanılacak durumlara düşüp çıkması, tanıştığı kadınlarla yatıp kalkması ve gerçek aşkının peşinden koşarken yüzlerce kez tökezlemesiyle geçip giderken insana zamanı unutturuyor.
Küçük isyanlar.

Eleştireceğim noktası, bir yerden sonra gerçekten yeter artık be adam kendine gel bi işin de rast gitsin diye ettiğim haklı isyanlardır. Mutlu bir yaşantısı, her zaman düşlediği huzurlu aile yapısına tam erişebilecekken yüzlerce kez eline yüzüne bulaştırmasını izlemek yorduğunda ara verdim diziye fakat bu çok uzun sürmedi. Hem istediğini elde etmiş olsaydı sanırım izleyebileceğimiz 7 sezon olmayacaktı.


Dizinin en çok beğendiğim yerleri ana karakterin etrafında bulunan yan rollerin oldukça renkli, eğlenceli ve dinamik yaşantıları seyircinin gözleri önüne güzel bir şekilde servis ediliyor. Mız mız bir dizi izleyicisi olarak ana karakterin dışındaki kahramanlara çok odaklanılan bölümlerde sıkılan birisi olduğumu söyleyebilirim. Çünkü bana genelde ilgi çekici gelmiyorlar. Californication bu konuda bir istisna. Hank'ten bahsedilmeyen bir bölüm oldu mu bilemiyorum ama arka plana atıldığı zamanları hatırlıyorum. Seyir keyfimi hiç düşürmedi bu durum. 7 sezon, dile kolay. Her izleyicinin yaptığı gibi şu sezonlar daha iyi, bu sezonlar kaka demek istemiyorum çünkü ortalamasına bakacak olursak gerçekten hepsi başarılı serüvenler olmuş. Dizinin atmosferi sizi kapladığında her sahnesi ilgi çekici olur biliyorsunuz, bu dizi benim için onlardan biri olmuştu. İki haftalık hızlandırılmış 7 sezon dizi bölümünden sonra boşluğa düşmemek elimde değildi açıkçası. Dizi bittiğinde bile aslında karakterlerin seçimleri hakkında tahmin yürütüp, üstüne oturup düşünebileceğiniz bir zaman dilimi içine girdim. Aslında bir Amerikan rüyası, eğitici bir tarafı olmayan çerezlik bölümler izliyorum sanıyordum yine de karakterlerin hayatlarında, yaptığı seçimleri gördükçe kendime dönüp içimde müzakerelerde bulunduğum oldu.

Tavsiyemdir, bir şans verin.


Designated Survivor

Bir diğer seri, Designated Survivor. Aslında uzun süredir konusunu öğrendiğimde izlemeye niyet ettiğim ama daha yeni başlayabildiğim dizi. Süper güçlü, vurdulu kırdılı, gövde gösterili dizilerin arasından filitreyelip çıkardığım bir seri. Komplo teorileri seviyorsanız, biraz politik, siyasi gerilimleri, üst düzey ülke yöneticilerinin karmaşık hayatlarını merak ediyorsanız kaçırmayın. Hala ilk sezonunda olduğum için çok fazla konuşamıyorum.


Yinede ileriye dönük tahminlerimi paylaşayım. Şöyle küçük bir eleştirim var, dizinin içinde ana karakterimize söylendiği gibi, siyasi olarak dünyanın en güçlü pozisyonunda, Amerikan Başkanı ana karakterimizin naifliği ve aslında göreve tam olarak hazır olmayışı. Bu nasıl eleştiri dediğinizi duyar gibiyim çünkü aslında dizi tam olarak bu durumdan doğup, gelişiyor. Biz izleyiciler de aslında gelecekte kişiliği nasıl değişim gösterecek, pozisyonunun gerekliliklerini yerine getirebilecek mi bunun merakıyla bölümleri tüketiyoruz.

Teşekkür ederim okuduğunuz için. Bu bloga koyduğum ilk Türkçe içerikti, devamı gelecektir.


Posted from my blog with SteemPress : https://realizeyes.timeets.xyz/2018/07/15/dizi-onerilerim/

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Realizeyes(Ozan) from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Resteemed your article. This article was resteemed because you are part of the New Steemians project. You can learn more about it here: https://steemit.com/introduceyourself/@gaman/new-steemians-project-launch

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63464.16
ETH 3111.33
USDT 1.00
SBD 3.98