Bila kita faham sistem "proof of stake" kita akan pedulikan mereka yang tiada "stake" dalam ekosistem steem blockchain, meh sini aku cerita...steemCreated with Sketch.

in #melayu7 years ago (edited)


nota: gambaraja dia atas ini tidak tepat sangat dengan sistem blockchain steem tetapi masih DPoS juga, aku akan guna bahasa pasar je, harap yang bukan orang semenanjung faham lah eh, aku pun tau post ini tak akan dapat sambutan sangat sebab sekarang ini bulan 10 tahun 2017 bersamaan 21hb muharram tahun 1439 hijriah, tulisan ini akan dibukukan dalam blockchain jadi tak kan hilang, cucu cicit aku nanti boleh lah baca...

Aku memang sengaja tulis dalam bahasa aku, walaupun sebenarnya tak akan dapat upvote sangat, kalau dapat pun yang dari bilis-bilis je maklumlah masyarakat aku ini kebanyakannya golongan bawahan sebab itu kerajaan buat dasar bumiputera tetapi ada orang kata tak adil dan bagai, aku nak blog dan aku juga harap yang follow aku berkongsi nilai dengan diri aku, aku pun bukan suka tapis-tapis ini, biar kerana benar...

Kalau islam agama syumul atau sempurna, dia wajib dicabar dan mesti boleh bagi jawapan sebab dia sempurna.

Ok hari ini aku nak cerita kenapa aku keluar group-group steem yang pada aku mengarut dan skim cepat kaya.

Aku sudah masuk setengah bulan duduk kaji steem blockchain ini, aku dapati dan buat kesimpulan buang masa je untuk cuba "game" kan sistem steem blockchain ini, aku tengok paus-paus yang ada steem power lebih dari 100,000 SP kaji mereka, iye lah semuanya telus.

boleh mula dari SteemWhale.

Selalunya orang yang ada stake atau saham (kita panggil proof of stake saham je lah eh atau bukti saham/kepentingan) akan jaga steem blockchain network ini.

Iyelah bila dia sudah labur duit dia sendiri dalam sistem steem blockchain ini, mesti lah dia nak pulangan, dia tak nak post-post sampah dan spam naik, orang baru datang steem tengok pun tak selera.

Ada juga geng-geng yang nak "milk the steem blockchain system dry" biasa lah free money katanya, aah dia memang "free money" tetapi that money comes from upvotes and pure luck.

Sebenarnya orang yang tak ada duit boleh je buat duit dengan steem, tetapi dia mengambil masa yang sangat lama macam kita mulakan blog sendiri di blogspot atau wordpress.

Kene tulis berjela-jela dan nasiblah kalau orang suke tulisan itu orang ikut, macam aku buat sekarang ini.

Aku sebenarnya bukan pandai blog pun dan aku buat post ini pun aku harap orang yang kongsi apa yang aku ingin luahkan follow aku.

post-post sebelumnya adakalanya bila aku tengok macam post sampah, takpa lah aku boleh tengok dan muhasabah diri dari kesilapan dulu.

sebenarnya aku nak "quit" dari steem blockchain sebab aku tengok sistem dia tak adil dan menyesal aku letak duit dalam steem tapi aku tengok video @ned dan budak-budak korea buat Google Hangout

Baru aku faham, faham 90%

Dan aku juga kembali terangsang... ops teruja hehe dengan sistem smart media token akan datang tahun 2018

kenapa?

  1. mesti lah duit... bila tulis blog ini rasa best pulak macam luahkan perasaan tapi kalau dapat duit sekali lagi best...

ok duit, sekarang ini market cap steem bawah $300,000.00 bila kita kaji smart media token ini dan tengok video @ned aku tertanya kenapa steem bawah $1,000,000,000.00 market cap?

Screenshot_2017-10-12_11-55-36.png
Aku pun tengok github, sekarang ini steem tengah running version 19.x

Screenshot_2017-10-12_11-56-51.png
Tengok oh version 21 nanti smart media token nak launch

Aku rasa hujung tahun ini ada hardfork lagi kot ke version 20?

Ape yang kau optimise sangat ni?

Screenshot_2017-10-12_11-59-11.png
tengok ni betul-betul

Steemit cuma salah satu frontend (kirakan macam tumblr)

Kita ada steem untuk instagram, chat,youtube, soundcloud semua tengah dibangunkan... semua tengah bersaing jadi aku taknak nama lah apa cari sendiri dekat Steem Tools.

  1. siapa pesaing steem blockchain? ethereum? no! ethereum ada mas'alah scaling, lain-lain pump and dump...

pump and dump ini ok kalau kau untung (skim cepat kaya) tapi kalau rugi? kau teruskan lah main tikam-tikam itu, kau bayar komisen je sudah 1 bitcoin hahaha

orang kita ini kebanyakannya "simple minded"

fuh tetapi nak kaya... nak kaya sekarang kalau tak salah NAJIB!


Kau punya salah sebab aku malas lah najib! Kau punya salah sebab aku bodoh! Kau punya salah sebab orang kaya makin kaya! Kau punya salah sebab sistem kita macam gini! semua salah najib!

itu lah orang kita, tetapi tak pernah nak amik port pun kenapa soviet union jatuh, yang dia tengok zaman nabi zaman dulu-dulu, zaman naik unta...tapi nak naik kereta... ini konflict

aku bukan kata jangan tengok nabi,ikut cara nabi tapi agak-agaklah kau baca ini pun dari internet.

tapi orang kita ada internet buat apa? kebanyak kan facebook dan youtube tak salah pun yang mas'alahnya dia nak kaya tetapi salahkan najib.

Ok lah memang best tulis-tulis macam gini, kalau korang nak cakap ape-ape tulis lah kat komen, kalau suke follow, korang pun tulis-tulis lah pape, aku nak baca dan nak vote, dari aku tulis dekat blogspot kasi google kaya baik aku tulis kat sini dapat $0.l0 pun jadi lah mana tau seposen tu jadi $1

$1 USD > RM 4.2

Lepas lah nasi goreng satu pinggan

Sort:  

Boleh kira berapa SP kita dapat setiap hari, minggu, bulan, tahun guna Steem Interest Calculator. #BroBantu

thanks bro

nice information and picuters shearing thanks me halp

welcome why your rep. less than 22

you understand malay?

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.12
JST 0.030
BTC 69612.15
ETH 3677.89
USDT 1.00
SBD 3.30