Dijitalleşen Müzik

in #music5 years ago

Dijital türetme için, türetmelerimin hemen hemen tamamının nihayet başlayıp biteceği noktaya gitmeye karar verdim. Youtube. Yıllardır türetmeye devam ediyorum ve bunu dahi bilmiyorum, genel olarak kendimi belirli bir amaçla başladığımı bulsam ve sonra dikkatimi dağıtıp nihayetinde bir teğet izleyerek matematik ödevimi bitirene kadar başka bir teğet buluyorum. Her saat görünüşte rastgele şeyleri öğrenmek, izlemek ve keşfetmek için bir saat 30 dakika geçirdim.

Mesela, bu kadar yakın bir türetmeden sonra, bir şekilde kendimi Kanye Wests şarkısı New Slaves'in bir parçasından örnek izlemekte buldum ve bunun 1969 seneninden (Omega grubundan Gyöngyhajú lány şarkısı) bir Türk rock grubundan bir örnek olduğunu öğrendim ). Neyse, her vakit YouTube'da muhteva tüketmekten sahiden hoşlanan biri oldum, aslında şu anda mevcut olan tüm platformlar yerine, Netflix veya Hulu gibi bir şey yerine YouTube üzerinden en fazla muhtevası kullandığımı söyleyebilirim. Bu ödeve girerken, YouTube'un bu tür bir tecrübe için en uygun olacağını düşündüm, zira YouTube size önereceği videoları aktif olarak aktarıyor. Algoritmanın aktif olarak izlemeye devam etmenizi ve internet sitesinde kalmanızı sağlamaya çalıştığından söz etmiyorum dahi.

Kaynak

Tüm yolculukların bir başlangıç ​​noktası olması gerekiyor, bu yüzden müzikle başlayacağımı düşündüm, YouTube'da müzik dinlemeyi her şeyden daha çok seviyorum zira daha fazla kontrol sahibi olduğumu hissediyorum ve başkalarının belirli bir şey ile ilgili ne düşündüğünü de görebiliyorum Spotify gibi popüler bir müzik yayını uygulamasının sahip olmadığı bir özellik. YouTube'un müzikle sunduğu bir diğer şey ise remixler ve çok daha ulaşılabilir ve bulması daha kolay olan küçük sanatçıların özgün yapıtları. Gitmeye karar verdiğim şarkı Daft Punk'ın Veridis Quo (günümüzde bir saplantı keşfettiğim ve geliştirdiğim bir şarkı) idi. Bunun için müzik videosu olduğuna inandığım şeyi tıkladım, fakat yakında videonun izahında öğrendim. ve fan yaptığı ve Daft Punks 2006 kısa filmi Electroma'dan klipleri içeren yorumları.

Her zaman yorumlarda dolaşmayı ve başkalarının bir video hakkında ne düşündüğünü, hayatlarında belli bir zamanı anımsadırsa nasıl hissettirdiğini görmeyi seviyorum. Sahip olmak çok bağdaştırıcı bir deneyim. Ayrı olarak, beynelmilel üne sahip sanatçıların AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ’den veyahut zıddı olduğunu görmek enteresandır, çoklukla yorumları tarayarak ve değişik dillerin ne olduğunu görerek bunu yargıladım. Veya, bir kişinin belirli bir yere “Norveç'ten çok sevgi!” İle irtibatlı olduğu yorumunu hepimiz gördük. Bu Daft Punks'ın büyük hit şarkılarının bu küçük şarkıdan sonra izlemesi uzun sürmedi, kısa bir müddet sonra One More Time ve Get Lucky şarkılarını dinlerken buldum. Ancak, 30 dakikalık yolculuğumun sonuna doğru, Tron Legacy film müziğinden bir şarkıyı tamamiyle unutmuş bir film çalmaya başladı. Başka bir sekmede, ne vakit yayınlandığını görmek için filme gittim ve googledim ve 2010'da 9 sene önce yayınlandığını gördüm.

“Mukaddes bok, yaşlıyım.” Diye düşündüm kendime. Daha sonra YouTube'a geri döndüm ve film müziğindeki diğer şarkılara bakmaya başladım (bu noktada 30 dakikalık izimin üzerinde) ve sonra kendimi bu son klibe ait küçük dijital türevimi bitirirken buldum. 9 yaş küçük olduğumu ve büyüdüğümde bu adam olmak istediğimi anımsadım… dünyada bir bakım değil, hasta bir Ducati bisikleti. Yalnızca 30 dakikalık bir müzik dinleme seansı olarak başlayan şey, tamamen unutmuş bir filmi anımsamama ve yoğun bir nostalji duygusu ve kendim için çok garip bir hatıra hissetmeye başladım. Şu anda yıllar önce gördüğüm sahnenin sinematografisinden esin aldım. Ve şimdi merak ediyorum, film ve hikaye anlatıcılığına olan sevgimin, 13 yaşında olan benliğimde Tron Legacy'yi ilk sefer ailemle izlemekte olduğumda tezahür etmeye başladığını mı merak ediyorum.

Sort:  

Congratulations @tanfare! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published more than 10 posts. Your next target is to reach 20 posts.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:

Valentine challenge - Love is in the air!

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 66952.44
ETH 3091.71
USDT 1.00
SBD 3.72