Kukuruzna svila

in #nature6 years ago

Obilne padavine prethodnih dana ne pogoduju mnogim poljoprivrednim kulturama, ali su zato kukuruzna polja lepa, zelena sa stasitim stablima punih klipova.

kukuruz 3potp.jpg

Neobično sam se obradovala kada sam ih ugledala, jer su me podsetili na vreme provedeno kod bake na selu.
Umelo je da mi bude veoma zabavno da se onako malena, provlačim kroz visoke kukuruze i tražim mlade klipove sa divnom svilenkastom kosicom po vrhovima. Ne zove se uzalud kukuruzna svila, jer ti končići koji su zapravo, žigovi ženskih cvetova, zaista podsećaju na svilu.

kukuruz 2pot.jpg

Jedna od omiljenih igara mi je bila, da te končiće zamišljam kao svilenu kosu nekih lepih gospođica i da im pravim frizure. To je umelo da mi bude draže , čak i od igranja sa lutkicama.

kukuruy4pot.jpg

U to vreme sam čak i čula da su je ranije ljudi sušili i pušili u nedostatku duvana u posleratnom periodu.
Medjutim, sušena kukuruzna svila (Maydis stigma) je izuzetno lekovita, korisna i naravno, nikako ne služi za pravljenje frizura na klipovima.

kukuruz5pot.jpg

Kako ima vrlo složen hemijski sastav, može se upotrebljavati za lečenje na prvom mestu urinarnog trakta. Deluje kao blag diuretik zbog prisustva kalijumovih soli i pomaže pri izbacivanju kamenčića iz bubrega, ublažava upalu prostate i koristi se kao lek protiv infekcije bešike.

kukuruz7pot.jpg

Ne bih da nabrajam koliko je kukuruzna svila blagotvorna za naš organizam. Možda je dovoljno reći da je treba obavezno uvrstiti u kućnu biljnu apoteku. Ovaj čaj su vekovima koristili Indijanci, a mi smo zahvaljujući njima i došli do kukuruza.

viber imagepotp.jpg

@inka8 with love

Photos by @inka8 with Motorola Moto e4 plus


Sort:  

jao, ona secanja kad pored svojih kukuruza, leti ides u tudja polja i uvece ih sa decom iz komsiluka puris...jao..:)

Da, zaista lepa secanja. Hvala.

World of Photography
>Visit the website<

You have earned 6.50 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.30
Block time: 2018-07-11T18:51:24
Account Level: 1
Total XP: 233.30/200.00
Total Photos: 37
Total comments: 0
Total contest wins: 0
And have also received a 0.10 percent upvote.

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64420.25
ETH 3150.23
USDT 1.00
SBD 3.99